کد خبر : 1703966 | 03 شهریور 1399 ساعت 12:30 | 87.4K بازدید | 11 دیدگاه

حفظ سنگر باواریا با دستهای بهترین سنگربان دنیا

چهار دست و هشت پا؛ من مانوئل نویر هستم!

بایرن مونیخ با گل کینگزلی کومان قهرمان اروپا شد ولی اگر سیو درخشان مانوئل نویر و دفع ضربه پاردس بازیکن PSG نبود امکان نداشت مونیخی ها بتوانند فاتح این جام شوند.

چهار دست و هشت پا؛ من مانوئل نویر هستم!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب زمانی که در پایان فینال لیگ قهرمانان بازیکنان بایرن مونیخ سر از پا نشناخته در زمین می‌دویدند و به خاطر قهرمانی شان شادی می‌کردند خیلی‌ها حواس شان بود که علیرغم تک گل این بازی که در دقیقه 59 توسط کینگزلی کومان به ثمر رسیده بود بایرن این قهرمانی را مدیون سنگربان خود مانوئل نویر بود. این نویر بود که پیش از گل کومان با دو سیو استثنایی مانع از عقب افتادن تیمش شده بود.

 

 

 

نویر در مقابل پاردس درحالیکه در موقعیت تک به تک قرار داشت ابتدا پاهای خود را مثل تیغه های قیچی باز کرده و مانع از ورود توپ به دروازه شد. او در بازگشت توپ هم مثل سوپرمن خود را در مقابل توپ قرار داد تا منجی دروازه بایرن شود. این صحنه مسلماً یکی از بهترین خاطراتی است که در ذهن هواداران بایرن که حالا حالاها کسب سه جام در این فصل را جشن خواهند گرفت باقی خواهد ماند.

 

بایرن از سال 2013 دیگر قادر به فتح سه جام نشده بود و حالا بردن سه گانه و قهرمانی در اروپا در سال 2020 برای همیشه با ضربه سر کومان و سیو درخشان نویر در ذهن هواداران این تیم زنده خواهد ماند.

 

در همان دقیقه 18 بازی مشخص شد که پیروزی و قهرمانی برای بایرن بسیار دشوار خواهد بود. نیمار در این لحظه از دفاع بایرن گریخت و خود را تک و تنها در مقابل دروازه دید. توپ از بین پاهای نویر عبور کرد ولی او توانست آنقدری با توپ تماس پیدا کند که سرعت توپ کاهش پیدا کرده و وارد دروازه نشود. نیمار توپ را رها نکرده و سعی کرد توپ بازگشتی را به هم تیمی اش آنخل دی ماریا پاس بدهد که در محوطه شش قدم منتظر ایستاده بود. ولی نویر خود را میانه آنها پرتاب کرد و با یک دفاع با پای درخشان مانع از رسیدن این پاس شد.

 

1522046

 

1522053

 

1522054

 

 

اما این تنها صحنه درخشان نویر نبود. زمانی که بایرن 1-0 پیش افتاده بود پاریسیها برای کشاندن بازی به تساوی تلاش زیادی می‌کردند. در این لحظات نویر یک بار دیگر با درخشش عالی دروازه اش را نجات داد. ضربه مارکینیوش با پاشنه پای راست نور تغییر جهت داد تا پاریس در دقیقه 70 هم به گل نرسد. در وقتهای اضافه هم نویر یک بار دیگر محک زده شد. کیلیان امباپه در موقعیت آفساید قرار داشت ولی شوت او از فاصله 7 متری وارد دروازه نویر نشد. نویر یک بار دیگر موفق ظاهر شد و سپس با مشتهای گره کرده به نشانه پیروزی در مقابل دروازه اش ایستاد.

 

 

 

وقتی یاشیوا کیمیش در پایان بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت بازیکنان بایرن احساس می‌کردند شکست ناپذیرند به احتمال زیاد به درخششهای نویر اشاره می‌کرد که چنین حسی را به تیمش منتقل کرده بود. توماس مولر هم به این واقعیت اشاره کرد و گفت: " ما هم کمی شانس آوردیم و هم مانوئل نویر را درون دروازه داشتیم". هانسی فلیک هم در ستایش از دروازه بانش گفت: " ما مانوئل را داریم، بهترین سنگربان دنیا". نویر هم به خوبی می‌دانست که چه نقشی در قهرمانی تیمش داشته و به همین خاطر بود که در پایان بازی گفت: " من بازی عالی ای پشت سر گذاشتم".

 

1522047

 

1522051

مانوئل نویر بعد از قهرمانی بایرن تور دروازه را باز کرده و به یادگاری می برد

 

1522060

 

1522066

بریدن تور دروازه بعد از قهرمانی در چمپیونزلیگ پیش از این هم سابقه داشته. جرارد پیکه بعد از فینال برلین 2015 

 

1522061

جرارد پیکه بعد از فینال ومبلی 2011

 

1522062

بریدن تور در فینال چمپیونزلیگ در همین ورزشگاه یعنی استادیو دالوز بعد از فینال 2014 و قهرمانی رئال

 

1522064

فینال 2018 بعد از قهرمانی لیورپول در ورزشگاه واندا متروپولیتانو

 

1522065

کیف 2018

 

 

 

دیدگاه‌ها