کد خبر : 1704478 | 06 شهریور 1399 ساعت 10:21 | 34.5K بازدید | 0 دیدگاه

افزایش حواشی بلوگرانا و فوق ستاره آرژانتینی

جنگ حقوقی بارسا- مسی؟ حق با کیست؟

به نظر می رسد که جنگ حقوقی بارسلونا و لیونل مسی وارد فاز جدیدی شده است.

جنگ حقوقی بارسا- مسی؟ حق با کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، جان مهرزاد وکیل ورزشی معروف ایرانی نظر خود را درباره دعوای حقوقی لیونل مسی و باشگاه بارسلونا درباره بند معروف در قرارداد او که هر دو طرف مدعی هستند به نفع شان است مطرح کرده و در یادداشتی در روزنامه انگلیسی تلگراف شرح داده است.

 

طی ساعت گذشته بحث جدایی احتمالی لیونل مسی از بارسلونا به تیتر یک تمام مطبوعات و خبرگزاری‌های دنیا تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که فوق ستاره آرژانتینی تصمیم قطعی خود را برای جدایی اتخاذ کرده اما مشکلاتی بر سر راه او وجود دارد.



در واقع پیروزی در نبرد حقوقی برابر باشگاه بارسلونا کار دشواری برای لئو مسی خواهد بود. به عنوان مثال اگر قرارداد یک بازیکن انگلیسی شامل تاریخ مشخصی باشد که یک بند در آن منقضی می شود، تاریخ مورد نظر قطعی خواهد بود و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

 

 

1522597

 



به نظر می رسد که لیونل مسی قصد دارد همچنان بند موجود در قراردادش که در ماه ژوئن منقضی شده را حفظ کند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی و به شکل رایگان بارسلونا را ترک کند. در واقع فوق ستاره آرژانتینی اعتقاد دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و طولانی تر شدن فصل بند موجود در قرارداد او تمدید خواهد شد و در نتیجه مشکلی برای جدایی به شکل رایگان نخواهد داشت.



این تعلیق بازیها همچنین چندی پیش مشکلاتی را درباره بازیکنانی که سال پایانی قراردادشان را با تیم ها را پشت سر می گذاشتند، ایجاد کرد. نهایتاً اما فیفا اعلام کرد که برای حل مشکل به وجود آمده این دسته از بازیکنان به جای تاریخ 30 ژوئن تا پایان فصل در باشگاه هایشان ماندگار خواهند بود.



با این حال این قانون مصوب فیفا با چیزی که مسی آن را درخواست کرده مغایرت خاصی ندارد یعنی اینکه با توجه به آن مسی می‌تواند از زیر بار قرارداد خود خارج شود و بدون هیچ مبلغی بارسلونا را ترک کند.

 

 

1522536

 



با این وجود در چنین مواردی فیفا به کشورهای مربوطه این اختیار را داده که با توجه به قوانین شان در این باره عمل کنند. به عنوان مثال در اسپانیا قرارداد یک بازیکن باید با توجه به قوانین موجود در این کشور مورد بررسی قرار گیرد.



در واقع در قرارداد مسی این بند گنجانده شده بود که بعد از تاریخ 30 ژوئن او تنها با مبلغ 700 میلیون یورو قابل فروش خواهد بود و باشگاه بارسلونا نیز به آن استناد و اعلام کرد که دیگر مسی نمی تواند به شکل رایگان این تیم را ترک کند اما به دلیل اینکه این قرارداد قبل از پایان فصل تنظیم شده بود، ستاره آرژانتینی خود را مدعی تلقی کرد. در واقع این موضوع باعث می شود که لیونل مسی با مبلغ کمتر از بند فسخ قرارداد خود راهی تیم دیگری شود.



البته یک مشکل بزرگ برای فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا وجود دارد و آن معین شدن یک تاریخ مشخص در قراردادش است. در واقع اگر به جای این تاریخ عبارت "قبل از پایان فصل" به کار برده می شد شاید مسی هم از قدرت بیشتری برای ادعای خود برخوردار می بود.

 

منبع: تلگراف

 

دیدگاه‌ها