کد خبر : 1706069 | 15 شهریور 1399 ساعت 11:37 | 97.8K بازدید | 8 دیدگاه

کارخانه چاپ دلار یحیی برای پرسپولیس!

مدیران پرسپولیس امیدوارند که کسب نتایج درخشان در لیگ قهرمانان آسیا،درامد قابل توجهی را کسب کنند.

کارخانه چاپ دلار یحیی برای پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، البته برگزاری متمرکز بازی های لیگ قهرمانان آسیا بخشی از درآمد تیم ها به خصوص در مراحل حذفی را از بین برده اما همچنان به خصوص تیم های ایرانی فرصت خوبی درآمدزایی از طریق کسب نتیجه در رقابت های بین المللی دارند.

 

پرسپولیسی ها که هنوز مطالبات برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون (و دستیارانش) و ماریو بودیمیر را پرداخت نکرده‌اند، در آستانه محرومیت از نقل و انتقالات قرار دارند و حتی اگر گذرگاه سخت برانکو را رد کنند، دوباره در ادامه به دلار نیاز خواهند داشت و آن زمان نه خبری از درآمدهای فیفا خواهد بود و نه خبری از پول رضایت نامه بیرانوند.

 

بنابراین پرسپولیس نیاز ویژه ای به موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا دارد و مدیران پرسپولیس چشم انتظار پیروزی های متوالی تیم یحیی گل‌محمدی هستند.  شاید به همین خاطر است که آن ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در هفته های اخیر بازیکنان مورد نظر گل‌محمدی را جذب کنند تا وی فرصت کافی برای آماده سازی تیمش را داشته باشد.

 

اما موفقیت در آسیا چه میزان درآمد را برای قرمزها به دنبال دارد؟ آنطور که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، هر برد در مراحل مختلف ۵۰ هزار دلار درآمد دارد و یعنی به طور بالقوه دستکم ۲۰۰ هزار دلار برای پرسپولیس در دسترس است.

 

بعد از آن صعود به مرحله یک هشتم نهایی ۱۰۰ هزار دلار، حضور در یک چهارم نهایی ۱۵۰ هزار دلار، پیش روی تا نیمه نهایی ۲۵۰ هزار دلار، شکست در فینال ۲ میلیون دلار و کسب جام قهرمانی ۴ میلیون دلار درآمد برای باشگاه ها در پی دارد که اگر با پیروزی در بازی ها همراه باشد، رقم ۵۰ هزار دلار هم به هر مسابقه اضافه خواهد شد.

 

بنابراین اگر پرسپولیسی ها بتوانند مثل دوران برانکو تا فینال بروند، امکان درآمدزایی تا ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار را هم خواهند داشت که حدود دو برابر بدهی های دلاری این باشگاه است.

 

البته پرسپولیس مبلغی در همین حدود را سال ۲۰۱۸ نیز به دست آورد اما در نهایت از محل هزینه آن شفاف سازی دقیقی نشد.

 

اما امسال کار یحیی گل‌محمدی برای چنین اتفاقی بسیار سخت است چرا که علاوه بر گروه دشوار، تیم او در دو بازی نخست هم ناکام بود و شاید یکی از دلایل نیز عدم میزبانی از حریفان بوده باشد.

 

دیدگاه‌ها