کد خبر : 1710325 | 05 مهر 1399 ساعت 22:15 | 47.6K بازدید | 2 دیدگاه

شیخ نبود؛ چران بازی را مساوی کرد!

استقلال در نیمه نخست بازی با پاختاکور با شیوه 2-4-4 بازی کرد و دو مهاجم این تیم در راس شیخ دیاباته و امیر ارسلان مطهری بودند.

شیخ نبود؛ چران بازی را مساوی کرد! 

به گزارش "ورزش سه"، در برخی از صحنه ها شیخ دیاباته را گام ها عقب تر از امیر ارسلان مطهری دیدیم و دراین صحنه ها مهدی قایدی سعی می کرد به خط حمله نزدیک شود؛ این به خاطر کمک شیخ دیاباته به خط دفاعی استقلال به خصوص روی ضربات ایستگاهی بود. پاختاکور از جمله تیم هایی است که روی ضربات ایستگاهی گل های زیادی می زند. به خاطر قامت بلند بازیکنانش...

 

تا پیش از اینکه گل پاختاکور به ثمر برسد خط دفاعی استقلال همه ضربات ایستگاهی و ارسال های بازیکنان تیم ازبکی را برگشت داد اما توپ آخری تبدیل به گل شد؛ یک لحظه غفلت کافی بود که پاختاکور گل تساوی را روی ارسال زودهنگام و ضربه سر به ثمر برساند. بدون شک در چنین وضعیتی استقلال به جای اینکه توان بگذارد که توپ ها را برگشت دهد باید در جلوی خط دفاعی و کناره ها مانع از ارسال ها شود. این دفاع بهتری به نسبت برگشت دادن توپ ها بعد از ارسال است. شیخ دیاباته هم نمی تواند در همه صحنه ها نزدیک به دروازه شود واین توپ ها را برگشت دهد به این خاطر که دیگر برای او نای بازی نمی ماند و از همه مهمتر اینکه او مهاجم بشمار می رود و در گام نخست باید در محوطه جریمه حریف باشد. 

 

بدون شک پاختاکور در نیمه دوم ضربات ایستگاهی را تکرار خواهد کرد. هم چنین ارسال از کناره ها. به این خاطر که نقطه قوت بازی اش است و اصرار روی نقطه قوت بدیهی ترین کار ممکن است. البته بی انصافی است به این نکته اشاره نکنیم که در نیمه نخست تیم ازبک در گردش توپ و بازی مالکانه بهتر از استقلال عمل کرد. البته اگر آبی ها در ثانیه های پایانی نیمه نخست تمرکز می کردند چه بسا توپ آخری دفع می شد و با برتری یک بر صفر به رختکن می رفتند. 

 

نقطه سر خط؛ همه چیز به ابتدای بازی برگشت. استقلال چیزی را از دست نداده است و در نیمه دوم می تواند دوباره نتیجه را به سود خود تغییر دهد؛ به شرط اینکه آبی ها در گردش توپ خوب عمل کنند و به اعتماد به نفس در  پی ایجاد موقعیت باشند. استقلالی ها با حمله از فاز دفاعی خارج می شوند و حریف را وادار به بازی دفاعی می کنند.

دیدگاه‌ها