کد خبر : 1727656 | 06 دی 1399 ساعت 13:08 | 83.6K بازدید | 7 دیدگاه

سنگ تمام در جشن تولد حسن یزدانی

یار جنگی من، شلوار پلنگی من! (عکس)

ملی پوشان مازندرانی تیم های ملی کشتی برای جشن تولد حسن یزدانی به اجرای رقص مازندرانی پرداختند.

یار جنگی من، شلوار پلنگی من! (عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، جشن تولد 26 سالگی حسن یزدانی بهانه ای بود تا برای دقایقی هم که شده خانه کشتی به فضایی شاد برای گوش شکسته های جوان کشتی ایران تبدیل شود. کشتی گیران که به خاطر قوانین جدی قرنطینه این روزها اجازه خروج از خانه کشتی را ندارند، در میان تمرینات سنگینی که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و در نهایت المپیک توکیو پشت سر می گذارند، نیاز دارند که برای دقایقی هم با برنامه های اینچنینی روحیه بگیرند.


تولد حسن یزدانی به عنوان ستاره کشتی ایران هم بهترین بهانه بود تا ملی پوشان کشتی آزاد و فرنگی همراه هم روی تشک حاضر شوند و در کنار هم برای دقایقی جشنی را برپا کنند.


با اینکه حسن یزدانی از نجابت خاصی برخوردار است و حتی در سنین پایین تر هم هیچ وقت مثل جوان ها رفتار نکرده؛ اما دوستان او در اردوی تیم ملی برایش وسط تشک سنگ تمام گذاشتند.


پخش یک آهنگ محلی مازندرانی به نام "یار جنگی من، شلوار پلنگی من" در خانه کشتی باعث شد تا مازندرانی های تیم ملی که تعدادشان اصلا هم کم نیست، دست به کار شوند و برای اجرای رقص مازنی وسط تشک بیایند.

 

1557043

 

1557045

 

1557046


امیرحسین زارع، علی سوادکوهی، علی ارسلان، رحمان عموزاد و چند ملی پوش دیگر مقابل چشمان مربیان خود به اجرای رقص محلی مازنی که به رقص تکدست هم معروف است، پرداختند. از سبک ترین کشتی گیر که رحمان عموزاد 18 ساله بود تا سنگین ترین آن ها یعنی امیرحسین زارع در این رقص دسته جمعی شرکت داشتند. البته بعد از چند ثانیه یکی، یکی کشتی گیران از کورس رقص خارج شدند، اما این رحمان عموزاد، پدیده جدید کشتی ایران بود که تا آخرین لحظه برای حسن یزدانی سنگ تمام گذاشت.


این پسر 18 ساله که اخیرا در جام جهانی صربستان به مدال برنز رسید، اهل منطقه بهشهر مازندران است و الگوی خود را هم حسن یزدانی معرفی کرده. او تا آخرین ثانیه به اجرای این رقص ادامه داد و آن را تقدیم به حسن یزدانی کرد. همانطور هم که پیش بینی می شد ستاره جویباری خودش تن به همراهی هم تیمی هایش در اجرای این رقص نداد و پشت میزی که روی آن کیک تولد 26 سالگی اش قرار داده شده بود، تکان نخورد.


وقتی به لیست 40 نفره تیم ملی کشتی آزاد نگاهی می اندازیم، 23 کشتی گیر مازندرانی را می بینیم که حدود 60 درصد اردوی تیم ملی را تشکیل می دهند. پس خیلی عجیب نیست اگر به صورت خودجوش در یک جشن تولد شاهد اجرای رقص محلی مازندرانی توسط ملی پوشان باشیم.

 

1557044

 

1557048

 


به نظر می رسد تیم های ملی کشتی ایران که امید اول کاروان ایران در المپیک توکیو هستند، هر چند وقت یک بار نیاز به چنین برنامه های شادی برای بالا بردن روحیه خود دارند. البته که باید امیدوارباشیم رقص اصلی آن ها را بعد از موفقیت تاریخی در المپیک توکیو در تابستان سال 1400 ببینیم.


یادمان نرفته که تیم ملی کبدی ایران بعد از قهرمانی در بازی های آسیایی صحنه مشابهی را در سالن محل برگزاری مسابقات در جاکارتای اندونزی رقم زد. ملی پوشان کبدی هم که اکثرا اهل شمال کشور بودند، به اجرای رقص تکدست پرداختند؛ نمایشی که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

دیدگاه‌ها