کد خبر : 1734730 | 12 بهمن 1399 ساعت 10:47 | 40.7K بازدید | 0 دیدگاه

چهره های شاخص تراکتور – آلومینیوم

شادی بالیوودی روی اعصاب کاپیتان مسعود (عکس)

آلومینیوم با کسب پیروزی مقابل تراکتور در تبریز تا رده هفتم جدول رده بندی صعود کرد.

شادی بالیوودی روی اعصاب کاپیتان مسعود (عکس)

به گزارش ورزش سه؛ تیم های تراکتور و آلومینیوم در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند. دو تیم هفته گذشته به ترتیب موفق به کسب بردهای روحیه بخشی مقابل گل گهر و پرسپولیس شده بودند. کسب پیروزی در این دیدار هر دو تیم را در شرایطی بسیار مطلوب تر قرار می داد و در پایان 90 دقیقه این نماینده اراک بود که به هدف خود رسیده و تراکتور را در تبریز شکست داد. 

 

با چهره های ویژه این دیدار با ما همراه باشید:

 

رسول خطیبی؛ شماره یک

پیش از شروع بازی و رقم خوردن پیروزی بزرگ آلومینیوم هم رسول خطیبی، ویژه ترین چهره بازی تراکتور و آلومینیوم به شمار می رفت. مربی تبریزی که سال های موفقی را در فوتبال ایران شهر پشت سر گذاشته بود و هواداران فوتبال آذربایجان کلی خاطره خوب با او داشتند؛ رسول فصل رویایی را برای آلومینیومی ها تا اینجای کار رقم زده بود و اوج کارش هفته گذشته و پیروزی مقابل پرسپولیس بود. در چنین شرایطی شاگردان خطیبی باید مقابل تیمی قرار می گرفتند که او در لیگ چهاردهم هدایتش بر عهده داشت؛ خطیبی که فصل گذشته هم در ماشین سازی حضور داشت و در میانه های راه از این تیم جدا شده بود، با شرایط ویژه راهی تبریز شده بود. تیم او حساب شده کار کرد و موفق به کسب یک پیروزی هوشمندانه شد. در روزی که سکوهای یادگار امام خالی از تماشاگر بود، خطیبی در ورزشگاه یادگار امام و به یاد روزهای شیرین حضور در تراکتور، جشن پیروزی گرفت اما این بار برای شکست تراکتور... رسول در طول 90 دقیقه، فشار زیادی را تحمل کرد و جنب و جوش قابل توجهی در کنار زمین داشت. او که به یاد خاطرات پرتعدادش با تراکتور و دیگر تیم های فوتبال تبریز، بعد از بازی بغض کرده بود، در نشست خبری هم نتوانست صحبت کند و به چند دقیقه درد دل با هواداران فوتبال آذربایجان با زبان ترکی بسنده کرد.

 

1567799

 

مسعود شجاعی؛ آقای عصبانی

مسعود شجاعی در روزی که زوج خود اشکان دژاگه را کنار خود نداشت، برای اداره برنامه های تهاجمی تیمش دست تنها بود. او از ابتدا در زمین بازی حضور داشت و برای چندمین هفته متوالی وظیفه بازی، کاپیتانی و سرمربیگری را به صورت همزمان انجام داد. شجاعی و تیمش در این دیدار بدشانس بودند و دو بار در طول نیمه اول توپ هایشان با برخورد به تیر دروازه به گل تبدیل نشد و در نهایت روی یک گل از ضربه پنالتی، بازنده راهی رختکن شدند؛ پنالتی که حسابی خشم مسعود را برانگیخت و اعتراض شدید او به داور را به همراه داشت. بازیکن – سرمربی تراکتوری ها در واکنش به تصمیم داور قصد داشت حتی تیمش را از زمین بیرون بکشد اما این تصمیم او توسط مدیر تیم وتو شد. تغییرات و تلاش های مسعود و دستیارانش در نیمه دوم برای جبران گل خورده به جایی نرسید و یک شکست تلخ را به تراکتور در تبریز تحمیل کرد. با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، یکی از عصبانی ترین مسعودهای چند وقت اخیر را در این بازی شاهد بودیم.

 

1567803

 

امید سینگ؛ ستاره بالیوودی

این خاصیت فوتبال است؛ حتی اگر کل تیم روی به ثمر رسیدن یک گل تاثیر گذار باشند، حتی اگر گل روی یک سوپر پاس به ثمر برسد و حتی اگر شاهد به ثمر رسیدن آن از روی نقطه پنالتی هم باشیم، این نام گلزن است که به یاد خواهد ماند. شاید کمتر کسی به یاد داشته باشد که مالودا در فینال جام جهانی 2006 برای فرانسه پنالتی گرفت اما همه به یاد دارند که این پنالتی را زین الدین زیدان به گل تبدیل کرد. با همین معادله باید نام امید سینگ را هم در بین چهره های ویژه بازی تراکتور و آلومینیوم قرار دهیم. او زننده تنها گل بازی بود؛ گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و موجبات پیروزی بزرگ اراکی ها و کسب اولین برد خارج از خانه آنها را در لیگ برتر فراهم ساخت. سینگ در حالی پشت پنالتی ایستاد که ابتدا به نظر می رسید، حامد پاکدل قرار است پنالتی بزند. هافبک ایرانی-هندی آلومینیوم برای گل کردن پنالتی، بیش از دقت، قدرت خود را به کار گرفت و هرچه در توان داشت به توپ اعمال کرده و شوتی غیرقابل مهار را روانه مرکز دروازه تراکتور کرد.

 

1567797

 

محمد عباس زاده؛ افسوس نایب

مهاجمان زیادی در طول سال های اخیر به تراکتور آمدند و رفتند اما هیچ کدام نتوانستند روزهای خاطرانگیز ادینیو را تکرار کنند. این حسرت سال ها به دل تراکتوری ها مانده بود تا اینکه با حضور محمد عباس زاده، تراکتور یک بار دیگر صاحب مهاجمی ششدانگ شد. عباس زاده یکی پس از دیگری برای تراکتور گلزنی کرد تا به همه اثبات کند که می تواند نایبی قابل اطمینان برای ستاره برزیلی اسبق تراکتور باشد. عباس زاده که طی هفته های اخیر سریال گلزنی هایش را تداوم بخشیده بود، در بازی با آلومینیوم فقط یک فاکتور را به همراه نداشت؛ "شانس" فاکتوری بود که عباس زاده را در این دیدار از گلزنی محروم کرد. گلزن تراکتوری ها که انگیزه بالایی برای گلزنی و صعود به رده های بالاتر جدول گلزنان داشت، خیلی زود می توانست به هدف خود برسد اما ضربه قیچی برگردان او در آغاز بازی به تیرک دروازه برخورد کرد؛ در همان نیمه اول، عباس زاده یک بار دیگر تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما بازهم ضربه او به تیرک خورد...

 

1567802

 

 یک عذرخواهی به درد نخور!

عباس چمنیان، مربی تیم تراکتور در نشست خبری پس از بازی با آلومینیوم، اعلام پنالتی به سود تیم آلومینیوم را یک اشتباه از سوی داور بازی دانسته و به انتقاد از کمیل غلامی پرداخت. داور این بازی که که آلومینیومی ها معتقد بودند یک پنالتی دیگر هم باید برایشان می گرفت در صحنه اعلام پنالتی در دقیقه 40 بازی، به شدت مورد انتقاد تراکتوری ها قرار گرفت به گونه ای که حدود 5 دقیقه زمان بازی به خاطر این اعتراضات تلف شد. در حالی که تراکتور بعد از فشار سی دقیقه ای خود در نیمه اول، کمی عقب تر کشیده بود، روی یک ارسال تند و تیز روی محوطه جریمه این تیم، شاهد سرنگون شدن بازیکن آلومینیوم و اعلام ضربه پنالتی برای میهمان بودیم. در این صحنه، حبیب فرعباسی با شیرجه ای بی مهابا خود را به توپ رساند و برخورد همزمانی با توپ و امیر محمد هوشمند داشت؛ این اتفاق باعث سرنگونی مدافع آلومینیوم شد و کمیل غلامی به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. چمنیان در واکنش به این تصمیم اظهار داشت که غلامی باید از تراکتوری ها بابت اعلام پنالتی که به نظر او اشتباه بود، عذرخواهی کند، هرچند این عذرخواهی به درد نمی خورد!

 

1567801


سعید عبدی

دیدگاه‌ها