کد خبر : 1740901 | 12 اسفند 1399 ساعت 10:44 | 158.1K بازدید | 8 دیدگاه

پرسپولیس و پیکان بیشترین بازیکن  را دارند؛

تیم منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر

برترین‌های نخستین مسابقه دور برگشت در شرایطی انتخاب شدند که ۹ باشگاه دارای نماینده در این بین هستند.

تیم منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که نیمی از مسابقات با تساوی همراه بود و چهار تیم هم برابر حریفان خود به پیروزی دست پیدا کردند؛ پرسپولیس و پیکان از بین برنده‌های دیروز دو تیمی بودند که علاوه بر برتری، نمایش خوبی هم برابر رقبای خود ارائه کردند تا هر کدام دو سهمیه در تیم منتخب هفته داشته باشند.

 

علاوه بر حضور چهار بازیکن از پرسپولیس و پیکان، با نظر دروازه‌بان استقلال و همچنین ۶ بازیکن دیگر از تیم‌های مس رفسنجان، سپاهان، آلومینیوم، نفت مسجدسلیمان، ماشین‌سازی و فولاد خوزستان با نظر کارشناسان "ورزش سه" انتخاب شدند که اسامی آنها به همراه شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


سید حسین حسینی (استقلال) 
حسین حسینی اگر چه در مصاف با مس یک گل خورد و تیمش به هنگام ترک میدان سه امتیاز بازی را به دست نیاورد، اما مدیریت خوبی در این بازی داشت و در چند صحنه با سیوهای اثرگذار مانع از گلزنی حریف با انگیزه استقلال شد. حسین حسینی که با دوری رشید مظاهری بار دیگر به ترکیب استقلال برگشت، باز هم می‌تواند دروازه بانی‌های خوب خود را برای آبی‌ها تکرار کند. به یاد داریم که او پیش از حضور رشید مظاهری مرد شماره یک آبی‌ها بوده و از سویی روی گلی که استقلال در این بازی خورد خیلی مقصر نبود؛ به خصوص اگر مدافعان از راه می‌رسیدند و سیو او را روی ضربه ایستگاهی با دفع به موقع توپ کامل می‌کردند.

 

1577890

 

* مدافعان


عزت‌الله پورقاز(سپاهان)
مدافع میانی سپاهان پس از رسیدن به ترکیب اصلی توانسته ثبات را به خط دفاعی طلایی پوشان بازگرداند. او روز گذشته و در مقابل تیم سرسخت گل‌گهر، بارها در نبردهای هوایی بهتر از مهاجمان تیم امیرقلعه‌نویی عمل کرد و در نبردهای زمینی نیز برتری محسوسی داشت. پورقاز همچنین در بازی‌سازی تیمش شرکت می‌کرد و تنها گل بازی نیز روی ارسال او به محوطه جریمه برای نورافکن به دست آمد و با  نمایش خوب خود، بدون شک بهترین بازیکن سپاهان در مقابل گل‌گهر و در پیروزی ارزشمند برابر این تیم بود.

 

1577891

 

مسیح زاهدی(مس رفسنجان)
بدون تردید یکی از عوامل موفقیت مس رفسنجان در این فصل بوده که دیروز هم عملکرد کم‌اشتباه و مطمئنی مقابل استقلال داشت. مسیح زاهدی در تقابل با آبی‌ها که تشنه برد و گرفتن سه امتیاز در شروع دور برگشت بودند، در نبردهایی هوایی برتری را به خود اختصاص داد و با تکل‌های صحیح و دفع توپ‌های به موقع خطر را از روی دروازه مس دور می‌کرد ولی بازی خوب او در دیدار با استقلال با گلی که روی جای‌گیری عالی این بازیکن به ثبت رسید، به دست آمد؛ البته مسیح اگر خوش‌شانس بود در این بازی دبل می‌کرد که واکنش خوب حسین حسینی مانع از گلزنی دوباره او شد.

 

1577889

 

سامان فلاح(پیکان تهران)
مدافع دهه هشتادی پیکان یکبار دیگر موفق شد جواب اعتماد مهدی تارتار را در ترکیب ثابت تیمش بدهد.  فلاح که متولد ۱۳۸۰ است در ترکیب ثابت پیکان مقابل صنعت نفت هم به میدان رفت و توانست تاثیرگذار ظاهر شود. این بازیکن جوان مقابل نفت آبادان گل اول تیمش را روی یک ضربه سر فوق‌العاده به ثمر رساند و در دفاع نیز بسیار موثر بود. فلاح نقش زیادی در کلین‌شیت پیکان مقابل نفت آبادان داشت و با دوندگی و جنگندگی زیاد توپ های زیادی را در خط دفاع قطع کرد. او با هوش بالایی مقابل نفت آبادان حاضر شد و در خط دفاعی ۳ نفره پیکان به خوبی روی توپ‌های هوایی و زمینی واکنش نشان داد. بی‌تردید این بازیکن جوان تا اینجای کار جواب اعتماد مهدی تارتار را داده است و او اگر بتواند روند کنونی‌اش را حفظ کند در آینده حرف‌های بیشتری نیز برای گفتن خواهد داشت.

 

1577894

 

سعید آقایی(پرسپولیس)
مدافع چپ پرسپولیس در مقابل سایپا یکی از روزهای خوب خود را پشت سر گذاشت. او علاوه بر مشارکت موثر در کارهای دفاعی که اجازه نفوذ به وینگرهای سرعتی حریف را نمی‌داد، بارها با رفت و برگشت‌های خود به خط دفاعی تیم ابراهیم صادقی نفوذ کرد و ارسال‌های دقیق و زیبایی نیز داشت؛ نفوذها و ارسال‌هایی که اگر با دقت بیشتری از سوی مهاجمان پرسپولیس همراه می‌شد و آنها می‌توانستند سانترهای هوایی و زمینی آقایی را استفاده کنند، مطمئنا سرخ‌پوشان را به گل‌های بیشتری در این بازی می‌رساند.

 

 

* هافبک‌ها


سجاد جعفری(نفت مسجدسلیمان)
برخلاف آخرین مسابقه نیم‌فصل که کاپیتان تیمش مقابل آلومینیوم بود، در نخستین بازی دور برگشت برابر تراکتور بخاطر درخواست جدایی از این تیم و دوری از تمرینات گروهی در ترکیب ابتدایی قرار نگرفت، اما پس از گره خوردن بازی تیمش در این مسابقه، از ابتدای نیمه دوم به ترکیب نفت مسجدسلیمان اضافه شد و توانست یک نیمه مفید و موثر برای تیمش داشته باشد. سجاد جعفری با تلاش در میانه میدان مقابل هافبک‌های خلاق و سرشناس تراکتور درخشید و با توپ‌گیری، انتقال توپ از دفاع به حمله و ایجاد موقعیت بازی خوبی ارائه داد و تک گل تیمش را هم روی اشتباه اخباری و دریبل زیبایی که داشت، به ثبت رساند.

 

1577893

 

سعید حسین‌پور(ماشین‌سازی)
سعید حسین پور در اولین بازی برای ماشین‌سازی بسیار اثرگذار و دونده بازی کرد و برای برنده شدن تیمش توان گذاشت، تا جایی که در دقیقه ۸۶ بازی مهدی پاشازاده او را به دلیل خستگی ناشی از دوندگی بیش از اندازه تعویض کرد. حسین‌پور با انگیزه‌ای که در ماشین‌سازی نشان داد بدون شک هفته‌های خوبی را پیش رو خواهد داشت. تصمیم او مبنی بر جدایی موقت از پرسپولیس و حضور در ماشین‌سازی یک اقدام خوب و منطقی بود چراکه بازیکن با بازی کردن تجربیات جدیدی به دست می‌آورد و این موجب خواهد شد در بازگشت به پرسپولیس تبدیل به بازیکن بهتری شود.

 

1577896

 

سید مهدی حسینی(آلومینیوم)
نام او برای چهارمین بار در این فصل و برای دومین هفته پیاپی در جمع گلزنان لیگ برتر جای گرفت؛ سید مهدی حسینی که این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان آلومینیوم به حساب می‌آید، پس از دبل مقابل نفت مسجدسلیمان، دیروز هم برابر نساجی مازندران تیمش را از شکست نجات داد و یک گل با تیزهوشی خود زد، اما این تنها کار موثر او مقابل شاگردان آقا معلم نبود و حسینی با پاس‌های کوتاه، گردش توپ و بازی‌سازی در میانه زمین عملکرد موثری ارائه کرد تا در تیم منتخب جای بگیرد.

 

1577895

 

سیامک نعمتی(پرسپولیس)
جزو معدود بازیکنانی است که در طول دوران بازیگری‌اش کمتر دچار فراز و نشیب می‌شود. رد پای او را می توان در بیشتر گل‌های پرسپولیس دید. او اگر گل نزند و یا پاس گل ندهد، در بیشتر اوقات تاثیر غیر مستقیم روی گل خواهد داشت. البته در بازی با سایپا سیامک نعمتی با پاس دقیقی که برای سید جلال ارسال کرد بار دیگر موجب گلزنی این مدافع شد. پاس‌های بدون نقص سیامک در ادامه حتی می‌تواند سید جلال را تبدیل به گلزن‌ترین مدافع میانی لیگ برتر کند. حضور این بازیکن در ترکیب سرخ‌ها برای تیم موهبت است به این خاطر که همیشه روی یک نوار قرار دارد و در مسیر گلزنی یا گل سازی برای تیم تلاش می‌کند.

 

1577696

 

* مهاجمان


شیمبا (فولاد)
دود از کنده بلند می‌شود؛ شیمبا در بازی با ذوب‌آهن نه گل زد و نه پاس گل داد، اما خط دفاعی ذوب‌آهن را خیلی آزار داد تا جایی که آیاندا پاتوسی موفق به گلزنی شد و سه امتیاز شیرین و حیاتی برای فولاد به دست آمد. البته شیمبا در چند صحنه دروازه شهاب گردان را با چالش مواجه کرد که از بخت بد این بازیکن شهاب روز خوبی را پشت سر گذاشت و تنها در برابر ضربه آیاندا پاتوسی تسلیم شد. لوسیانو پریرا ازجمله بازیکنانی به شمار می‌رود که همیشه در نوک خط حمله اثرگذار بازی می‌کند و کمتر پیش می‌آید روز بد در خط حمله تیم فولاد داشته باشد. حتی در روزی که موفق نشود دروازه حریف را باز کند دست کم خط دفاعی حریف را آزار می‌دهد.

 

1577659

 

ابراهیم صالحی(پیکان)
مهاجم باتجربه پیکانی‌ها امسال بار دیگر زیر نظر مهدی تارتار به دوران اوج خود برگشته است. صالحی دیروز مقابل صنعت نفت با دوندگی زیاد نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت. او با سرعت خودش بارها خط دفاعی نفت را اذیت کرد و توانست موقعیت‌هایی را ایجاد کند. صالحی علاوه بر گلی که در اواخر مسابقه به ثمر رساند، یکی دو فرصت خوب هم برای سایر بازیکنان پیکان ساخت که البته این موقعیت‌ها با بدشانسی از دست رفت. این بازیکن تکنیکی که هماهنگی خوبی با خط هافبک خودروسازان به دست آورده، یکی از مهره های تاثیرگذار و حیاتی تیم پیکان است که در خط حمله این تیم خودنمایی می‌کند.

 

1577892

دیدگاه‌ها