کد خبر : 1742659 | 20 اسفند 1399 ساعت 11:20 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه ریزی جدید به نفع ماست 

خراطی: عزیزی خادم گفت همه کارهای تیم ملی با من

مهدی خراطی – رییس دپارتمان تیم ملی ملی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر و در گفتگو با سعید اکبری آخرین وضعیت تیم ملی را تشریح کرد.

خراطی: عزیزی خادم گفت همه کارهای تیم ملی با من 

به گزارش "ورزش سه"، بخشی از صحبت های وی در برنامه مورد اشاره را به اتفاق می خوانیم: 

 

لیست تیم ملی یکم یا دوم فروردین اعلام می شود 

لیست تیم ملی برای بازی با سوریه یکم یا دوم فروردین اعلام می شود. طبق قانون باید 14 روز پیش از فیفا دی با باشگاه های خارجی مکاتبه کنیم که این مکاتبه با بیشتر باشگاه هایی که بازیکنان ایرانی در اختیار دارند انجام شده است. البته این مکاتبه بدین معنی نیست که حتما همه آنها در اردوی تیم ملی حاضر خواهند شد. در نهایت سرمربی از بین آنها تصمیم می گیرد کدام یک را به اردوی تیم ملی دعوت کند. به هر صورت در روزهای پیش رو ممکن است اتفاقاتی برای برخی از بازیکنان رخ دهد و تصمیم نهایی سرمربی است که مشخص می کند کدام یک از لژیونرها به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد. کریم انصاری فرد هم یکی از بازیکنانی است که با باشگاهش نامه نگاری شده است. این نامه نگاری برای رعایت قوانین وضع شده از سوی فیفا است. صادق محرمی یکی از لژیونرهایی است که این بار در اردوی تیم ملی حضور نخواهد داشت به این دلیل که رباط پاره کرده اما فکر می کنم در اردوی خرداد ماه همراه تیم ملی باشد. 

 

بیرانوند گفت اگر بازی هم نیست اردو بگذارید 

با علیرضا بیرانوند چند روز پیش صحبت می کردم. می گفت حتی اگر بازی دوستانه ای محقق نشده اردو بگذارید تا من به تهران بیایم به این خاطر که دلم برای ایران و هم چنین خانواده ام تنگ شده است و می خواهم به ایران بیایم که دوباره خانواده ام را ببینم. او شرایط خوبی در در تیم آنتورپ سپری می کند. 
علیرضا جهانبخش شرایط ایده آلی که در هلند داشت را در انگلیس و تیم برایتون تجربه نمی کند؛ اما خیلی امیدوار است که بار دیگر به شرایط ایده آل و روزهای خوب خود برگردد. او یکی از بازیکنان با کلاس و باشعور فوتبال کشورمان به حساب می آید و من تصور می کنم می تواند دوباره به روزهای ایده آل خود برگردد. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال در تلاش است از مسیرهای پروازی جدید برای حضور لژیونرهایی که در انگلیس بازی می کنند در تهران برنامه ریزی کند و بعید می دانم مشکلی دراین مسیر به وجود بیاید. 

 

صفر تا صد تیم ملی با عزیزی خادم است 

در جلسه ای که میان رییس فدراسیون فوتبال و هم چنین اسکوچیچ برگزار شد عزیزی خادم قول داد که صفر تا صد مسئولیت تیم ملی را برعهده خواهد گرفت و می خواهد برای کمک بهتر به تیم ملی همه شرایط را شخصا زیر نظر داشته باشد. خب اسکوچیچ درخواست هایی از رییس جدید فدراسیون فوتبال داشت. از جمله اینکه مشکلات مالی تیم ملی حل شود و از نظر سخت افزاری دغدغه ای نداشته باشد که رییس جدید فدراسیون فوتبال در این زمینه قول مساعد به اسکوچیچ داد. یکی از مشکلات هم پاداش های بازیکنان تیم ملی است که به آنها پرداخت نشده است. عزیزی خادم قول داد همه مشکلات را حل خواهد کرد از جمله اینکه وضعیت پروازی تیم ملی بهبود پیدا خواهد کرد. باید به این نکته هم اشاره کنم دستمزد اسکوچیچ ریالی است و تا پایان آذر ماه دستمزد او پرداخت شده است.

 

اسکوچیچ بدشانس بود اما ... 

اسکوچیچ از زمانی که رهبری تیم ملی را برعهده گرفته مدام برنامه های تیم ملی دستخوش تغییر شد و می شود گفت کمی بدشانس بود. اما در یک سال اخیر هیچ وقت پا پس نکشید. مربی اکتیو و دلسوزی است و دوست دارد کارش را به نحو احسن انجام بدهد. در یک سالی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته اگر چه بازی های رسمی تیم ملی برگزار نشده اما اقدامات مثبتی انجام داده که یکی از آنها زیر نظر گرفتن بازی های بازیکنان بوده. چه در ایران و چه در خارج از کشور. برنامه کوتاه مدت وی هدایت تیم ملی به جام جهانی است و به  این اتفاق خوشبین است. در یک سال اخیر هر وقت هم مشکلی پیش آمده وحید هاشمیان به او کمک کرده است. ما در یک سال اخیر دو بازی با ازبکستان و بوسنی انجام دادیم که من تصور می کنم بازی با بوسنی به اندازه 3 – 4 بازی در آسیا برایمان ارزش داشت. بوسنی تصور نمی کرد در برابر ما دو بر صفر شکست بخورد. آنها بعد از ما بازی با ما با هلند و ایتالیا بازی کردند. 

 

برنامه ریزی جدید به نفع ماست

برنامه ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری بازی ها به نفع ما تمام شد. در برنامه گذشته ما قرار بود ما 17 خرداد با بحرین و 25 خرداد با عراق بازی کنیم که این دو برنامه دستخوش تغییر نشده است اما 13 خرداد با هنگ کنگ و 21 خرداد با کامبوج بازی خواهیم کرد. به واقع این دو بازی بین دو دیدار با بحرین و عراق جانمایی شده است که به نظر من این به نفع ما است که دو بازی سنگین را پشت سر هم انجام نمی دهیم. هم چنین اردوی تیم ملی از سوم فروردین در تهران شروع و 9 فروردین تمام می شودو ما 10 فروردین با سوریه بازی خواهیم کرد. تیم خوبی است. تنها تیمی است که همه بازی هایش را برده و از 5 بازی 15 امتیاز کسب کرده است. 10 فروردین هم اردو تمام می شود به این خاطر که فیفا دی به پایان می رسد.

دیدگاه‌ها