کد خبر : 1751491 | 05 اردیبهشت 1400 ساعت 11:30 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم ای اف سی به حق نیست 

بیانیه مشترک اعضای تیم ملی ساحلی (عکس)

اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی در واکنش به حذف از حضور در جام جهانی، بیانیه ای را صادر کرد.

بیانیه مشترک اعضای تیم ملی ساحلی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه برنامه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال و فوتبال ساحلی دو بار لغو و به تعویق افتاد، مقرر شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به لغو مسابقات قهرمانی آسیا، رأساً درباره انتخاب تیم‌های صعود کننده به جام جهانی تصمیم بگیرد. بر همین اساس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، در خصوص نحوه صعود تیم‌ها به جام جهانی تصمیم گیری کرده و سه شرایط را برای تعیین تیم‌های صعود کننده فوتسال و دو شرایط را برای تیم‌های صعود کننده فوتبال ساحلی به این شرح برای تصویب در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرد.


کمیته اجرایی AFC پیشنهادات کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی این کنفدراسیون را تایید کرد که مبنای آن سیستم امتیازی با در نظرگیری عملکرد هشت تیم برتر قاره در سه دوره قبلی مسابقات قهرمانی فوتبال ساحلی بود که بر این اساس ژاپن، عمان و امارات متحده عربی نمایندگان آسیا در جام جهانی فوتبال ساحلی اعلام شدند و تیم ملی فوتبال ساحلی به دلیل اینکه در یکی از این دوره ها در مرحله مقدماتی حذف شد، جواز حضور در رقابت های بعدی جام جهانی را کسب نکرد و در عین ناباوری از حضور در این رقابت ها بازماند.


پس از این اتفاق، اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی با صدور بیانیه ای، وضعیت موجود را شرح داده و درخصوص عدم حضور ایران در جام جهانی، متن مشترکی را صادر کرده اند:

 

‎به نام بهترین قاضی


 ‏خطاب به هموطنان، فوتبال دوستان و هواداران عزیز تیم ملی فوتبال ساحلی که همیشه در شادی، غم و مشکلات در کنار ما بوده اند. ‏در ۸ سال گذشته همه تلاش ما موفقیت تیم بوده و بارها آن را ثابت کردیم و باعث شد تیم ایران دارای اعتبار در دنیا شود.


 ‏در هر رشته ورزشی برای بازیکنان غمی بزرگتر از صعود نکردن به جام جهانی نیست. بخش زیادی از آن به دلیل تصمیم نا به حق ‎AFC‏ و بخش کوچکی از آن به خاطر نرفتن روی سکوی مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند است.


 متاسفانه به جای یک دل شدن خانواده فوتبال ساحلی و مدیران، باز می بینیم که بعضی افراد معلوم الحال که همیشه در موفقیت ها زبان در کامشان می ماند و در زمان قهرمانی برای گرفتن عکس یادگاری در کنار نیم حاضر می شوند، باز هم مثل ‏دفعات قبلی از اصل موضوع غافل شدن و خود را به خواب ‏زدن، تا از کلاف اتفاقات تلخ شاید کلاهی برای خود ببافند. ‏به این گرگ های دوست نمای انگشت شمار در فوتبال ساحلی ‏اخطار دوستانه ای می دهیم که اگه نیاز به گفتن واقعیت ها ‏باشد، نه کلاهی بر سرشان می ماند و نه آبرویی، که همه چیز را از زمان حضورشان در این رشته به خوبی به یاد داریم.


 ‏از نایب رییس ایرانی و رییس کمیته فوتبال ساحلی و فوتسال AFC و فدراسیون فوتبال می خواهیم تا هر اقدامی که لازم است را انجام دهند تا امیدی که برای گرفتن حقمان وجود دارد هم از ‏بین نرود.


از رسانه ها و تلویزیون و رادیو می خواهیم به جای تریبون دادن به این افراد، در شرایطی که بخاطر منافع فوتبال ساحلی از جنجال و مصاحبه صرف نظر کرده ایم و منتظر مشخص شدن نتیجه اقدامات هستیم، به چرایی سوالات زیر توجه کنند:


1- دلیل لغو اردو و مسابقات دوستانه ما پیش از مسابقات قهرمانی آسیا تایلند که از ماه ها قبل با زحمت هماهنگ و نهایی شده بود درست یکماه پیش از اعزام به مسابقات آسیایی چه بود که باعث شد تیم بدون آمادگی راهی مسابقات شود و نتیجه نگیرد؟
2- چرا هفت ماه بعد از پایان مسابقات آسیایی تایلند در مسابقات نفس گیر المپیک ساحلی جهان با افتخار روی سکو رفتیم؟
3- چرا یک ماه بعد از آن هم در جام بین قاره ای جهان قهرمان شدیم؟
4- چرا برخی دوستان  نه در زمان حضور در تیم ملی و نه در تیم های دیگه موفق به کسب نتیجه نشدند و تیمی که بعد از مسابقات آسیایی تایلند، یک قهرمانی و یک مقام سومی جهان را کسب کرده دارای ایراد فنی می دانند.
5- چرا برخی دوستان که تمام فساد موجود در رشته فوتبال ساحلی در زمان آنها رقم خورده بود ما را متهم به فساد می کنند در صورتیکه در این ۸ سال دلیل موفقیت تیم ملی صداقت، اتحاد و یکدلی بوده.
6- سکوت ما درباره اتفاقات جام جهانی باهاما 2017 به خاطر ترس از مصاحبه بوده یا حفظ آبروی برخی اعضای تیم؟
و بسیاری چراهای دیگر که اگر لازم باشد پاسخ همه آنها با جزییات کامل بیان می شود.
امیدواریم رئیس جدید فدراسیون حمایت کاملی از افتخارات و مقام هایمان در این سال ها داشته باشد و با این افراد که به راحتی به ما بازیکنان که وجودمان را برای کشور گذاشتیم تهمت میزنند و قصد به هم زدن آرامش فوتبال ساحلی را دارند برخورد قانونی نماید.

1594862

1594861

دیدگاه‌ها