کد خبر : 1759237 | 11 خرداد 1400 ساعت 22:57 | 94.1K بازدید | 7 دیدگاه

کدام تیم بیشترین جام تاریخ را به‌دست آورده؟

بارسلونا بیشترین تعداد جام را در بین تیم های 5 لیگ معتبر اروپایی کسب کرده است.

کدام تیم بیشترین جام تاریخ را به‌دست آورده؟

به گزارش "ورزش سه"، پرونده فصل 22-2021 فوتبال اروپا با مشخص شدن قهرمانان لیگ های کشورهای اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به پایان رسید. چلسی با غلبه بر منچستر سیتی فاتح UCL شد و ویارئال هم در ضربات پنالتی موفق به شکست دادن منچستریونایتد در فینال لیگ اروپا شد.

 

منچستر سیتی با 86 امتیاز و بالاتر از منچستریونایتد، چلسی و لیورپول به مقام قهرمانی لیگ برتر انگلستان رسید؛ تیم لسترسیتی هم موفق شد با غلبه بر چلسی فاتح جام حذفی انگلستان شود. در کشور اسپانیا، تیم اتلتیکو مادرید به مقام قهرمانی لالیگا دست یافت و بارسلونا نیز با غبله بر اتلتیکوبیلبائو برای سی و یکمین بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.

 

1607841

 

بایرن مونیخ در آلمان با اقتدار به مقام قهرمانی بوندس لیگا دست یافت و دورتموند نیز موفق شد با کسب پیروزی 4 بر یک مقابل لایپزیش قهرمان جام حذفی آلمان شود. اینترمیلان هم به مانند بایرن قهرمانی مقتدرانه ای در سری آ ایتالیا داشت و یوونتوس که به مقام قهرمانی لیگ رسید، با غلبه بر آتالانتا، فاتح جام حذفی کشورش شد. در کشور فرانسه نیز قهرمانی لیگ و جام حذفی به ترتیب به لیل و پاری¬سن ژرمن رسید.

 

به این ترتیب و در جدول تعداد جام های کسب شده توسط تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا رتبه اولی باشگاه بارسلونا تغییری نکرد و این باشگاه با کسب قهرمانی جام حذفی اسپانیا، مجموع جام های کسب شده خود را به عدد 97 رساند تا بالاتر از رئال مادریدی که امسال در کسب جام ناکام بود، قرار بگیرد. بعد از بارسا و رئال که با اختلافی قابل توجه در رتبه های اول و دوم این جدول قرار دارند، تیم های بایرن مونیخ (79 قهرمانی)، یوونتوس (70 قهرمانی) و منچستریونایتد (66 قهرمانی) به ترتیب در مکان های سوم تا پنجم جدول حضور دارند.

 

1607842

 

از نکات قابل توجه این جدول، صعود یک پله ای منچسترسیتی است که بعد از فتح لیگ جزیره، تعداد قهرمانی های خود را به عدد 28 رساند تا بالاتر از مارسی (با 27 قهرمانی) به تنهایی در مکان چهاردهم قرار بگیرد. دورتموند نیز با قهرمانی در جام حذفی فوتبال آلمان، تعداد جام های خود را به عدد 22 رساند تا وارد جمع 20 تیم برتر جدول شود.

دیدگاه‌ها