کد خبر : 1759559 | 13 خرداد 1400 ساعت 20:51 | 217.8K بازدید | 174 دیدگاه

اسکوچیچ در اولین بازی انتظارات را برآورده نکرد؛

ایران 3- هنگ‌کنگ 1؛ تدارکات برای بازی بزرگ

ملی‌پوشان ایران با برتری 3 بر یک مقابل هنگ‌کنگ به استقبال دیدار حساس مقابل بحرین رفتند.

ایران 3- هنگ‌کنگ 1؛ تدارکات برای بازی بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در چهار مسابقه اخیرش در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا فقط 6 امتیاز کسب کرد و با یک بازی کمتر نسبت به چهار رقیب دیگر خود در جایگاه سوم جدول گروه ایستاد، اما شاگردان اسکوچیچ برای زنده نگه داشتن امیدهایشان برای صعود به مرحله نهایی باید چهار برد به دست می‌آوردند که امروز در نخستین گام در دور برگشت، موفق شدند با گل‌های علی قلی‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد در مقابل تک گل غافلگیر کننده‌ای که وارد دروازه ایران شد، به برتری 3 بر یک برسند و با این برد به استقبال دیدار با بحرین بروند.


شاید انتظارها از تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ گل‌های بیشتر و نمایش هجومی‌تری بود، اما همین که در گرمای بحرین و زمین نامساعدی که محل انجام بازی داشت، گرفتن سه امتیاز و انجام یک بازی که همانند دیدار تدارکاتی بود، در آستانه جدال حساس با بحرین مناسب باشد.

 


 


هفته ششم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022- قاره آسیا- گروه C
پنج‌شنبه: 1400/03/13 ؛ ساعت: 19 (به وقت ایران)
استادیوم: شیخ علی بن محمد آل خلیفه/ بدون تماشاگر
داور: ادهم المخادمه(اردن)/ کمک‌ها: احمد مونس نادی و محمد الکاف/ داور چهارم: یعقوب الباقی(عمان).

 

 

 

اخطار


مهدی ترابی(1+90) از ایران

 


تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند
محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده
صادق محرمی
وحید امیری
سعید عزت‌اللهی(58- میلاد محمدی)
احمد نوراللهی
علیرضا جهانبخش(58- سامان قدوس)
علی قلی‌زاده(80- کریم انصاری‌فرد)
مهدی طارمی(69- مهدی ترابی)
سردار آزمون(69- کاوه رضایی)
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

 

تیم ملی هنگ‌کنگ
یاپ هونگ فای
فونگ هینگ وا
هلیو خوزه گونکالوس
تیسوی وانگ کیت(46- چونگ وای کئونگ)
تانگ کین من
لئونگ وون چونگ(70- وونگ وای)
هوانگ یانگ
دیگو الی موریرا(80- لوک فونگ)
چان شینیچی
سون مینگ هیم(80- چنگ سیو وان)
اور متئو اِلیوت
سرمربی: میکا ماتی پاتِلاینن

 

 

شرح گل

 

 

ایران یک - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه 23: علی قلی‌زاده): همکاری صادق محرمی و علی قلی‌زاده از جناح راست زمین را قلی‌زاده با عبور از مدافع مقابل خود تبدیل به موقعیت خطرناکی کرد که ضربه فنی پای چپ او از روی خط عرضی زمین پس از برخورد به یک بازیکن هنگ‌کنگ و تغییر جهت، در ادامه با ناکامی دروازه‌بان در دفع توپ به تیرک دوم برخورد کرد و تبدیل به گل شد. (ویدیو)

 

 

 

1608431

 

 

ایران 2 - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه 61: وحید امیری): توپ ارسالی از جناح راست زمین توسط صادق محرمی را مدافع هنگ‌کنگ به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به وحید امیری برسد و او با شوت سر ضرب که در میانه راه به هوانگ یانگ برخورد داشت و تغییر جهت داد، با عبور از روی دستان یاپ هونگ تبدیل به گل شود. (ویدیو)

 

 

1608477

 

 

 

ایران 3 - هنگ‌کنگ صفر (دقیقه 84: کریم انصاری‌فرد): پاس در عمق سامان قدوس و حرکت تکنیکی و نفوذ مهدی ترابی از سمت چپ زمین، فرصت خوبی برای تیم ملی ایران به وجود آورد که پاس در عرض او به محوطه ۶ قدم و مقابل دروازه خالی هنگ‌کنگ توسط کریم انصاری‌فرد تبدیل به گل سوم ایران شد.(ویدیو)

 

 

 

ایران 3 - هنگ‌کنگ 1 (دقیقه 85: چنگ سیو وان): ارسال وونگ وای از جناح چپ زمین و سمت راست خط دفاعی ایران را متئو الیوت با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه روی خط فرود آمد که در ادامه سیو وان تعویضی توپ را تبدیل به گل کرد. (ویدیو)

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 2: ارسال علی قلی‌زاده از روی کرنر سمت راست زمین نزدیک بود با اشتباه یاپ هونگ تبدیل به گل شود که دیگو الی توپ را دفع کرد.
دقیقه 3: سانتر احمد نوراللهی از جناح چپ باز هم با دفع اشتباه گلر هنگ‌کنگ و برخوردی که توپ با سردار آزمون داشت، خطرساز شد و به بیرون رفت که البته داور در این صحنه آفساید مهاجم ایران را گرفت.
دقیقه 5: علیرضا جهانبخش نفوذ تند و تیزی از سمت راست محوطه جریمه هنگ‌کنگ داشت که پاس در عرض او پس از برخورد مشکوک به دست هلیو خوزه دفع شد که داور در این صحنه پنالتی اعلام نکرد.
دقیقه 6: پونگ هینگ از مقابل پای مهدی طارمی توپ را زد که در این صحنه هم ملی‌پوشان ایران اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که داور اردنی باز هم دستور به ادامه مسابقه داد.

دقیقه 17: ملی‌پوشان ایران با هماهنگی طارمی و آزمون نزدیک بود به گل اول برسند که دفع مدافعان و دروازه‌بان هنگ‌کنگ این اجازه را به آنها نداد.
دقیقه 18: پاس علیرضا جهانبخش از سمت چپ زمین و شوت سرضرب و فنی عزت‌اللهی به تور کنار دروازه هنگ‌کنگ اصابت کرد.

دقیقه 36: بازیکنان تیم ملی ضربه ایستگاهی پشت محوطه هنگ‌کنگ را کوتاه کار کردند که پاس در عرض علی قلی‌زاده و شوت احمد نوراللهی ثمری نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 44: حرکت تکنیکی قلی‌زاده و ارسال پای چپ او با ضربه سر آزمون راهی اوت شد.

 

 

 

1608505

 

 

دقیقه 46: شوت محکم سردار آزمون از پشت محوطه جریمه روی پاس علیرضا جهانبخش با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

دقیقه 50: پاس در عمق احمد نوراللهی و علیرضا جهانبخش در اختیار یاپ هونگ قرار گرفت.

دقیقه 68: شوت فنی پای چپ و زمینی علی قلی‌زاده از قوس محوطه جریمه توسط یاپ هونگ به شکل ناقص دفع شد که در ریباند شوت سردار آزمون با واکنش دروازه‌بان هنگ‌کنگ به کرنر رفت.

دقیقه 74: ارسال توپ از سمت راست زمین به محوطه جریمه ایران با ضربه سر چونگ وای کئونگ همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت و خطری نداشت.

دقیقه 86: شوت راه دور احمد نوراللهی با شیرجه بلند توسط یاپ هونگ دفع شد.

 

 

 

1608506

 

 

بهترین بازیکن


وحید امیری و علی قلی‌زاده، دو بازیکن چپ‌پای تیم ملی ایران ستاره‌های دیدار مقابل هنگ‌کنگ بودند. امیری که از ابتدا به‌عنوان مدافع چپ بازی می‌کرد و نمایش خوب، مطمئن و بدون اشتباهی در خط دفاعی داشت، در دقیقه 58 با اضافه شدن میلاد محمدی یک خط به جلوتر رفت که حضورش در میانه میدان و محوطه جریمه حریف نیروی هجومی ایران را بالا برد و او توانست یک گل هم به ثمر رساند و دو خلق موقعیت داشته باشد. علی قلی‌زاده نیز با زدن یک گل و خلق سه موقعیت جدی به همراه نفوذهای تند و تیز و خوبی که داشت، روز موفقی برابر هنگ‌کنگ داشت.

 

 

در حاشیه


* وحید امیری پس از انجام بازی به‌عنوان مدافع چپ در پرسپولیس، در تیم ملی نیز در همین پست مقابل هنگ‌کنگ به میدان رفته است.
* صادق محرمی پس از رفع مصدومیت طولانی مدت و انجام یک بازی برای دینامو زاگرب در لیگ یک کرواسی، به ترکیب تیم ملی هم بازگشته است.
* زوج کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده که سال گذشته در پرسپولیس می‌دیدیم، دوباره در تیم ملی شکل گرفته است.
* عزت‌اللهی و نوراللهی، دو هافبک تیم ملی را تشکیل می‌دهند؛ اتفاقی که تاکنون در ترکیب ایران نیفتاده بود.
* جهانبخش در بازگشت به فهرست تیم ملی، به ترکیب هم رسیده و به‌عنوان وینگر راست به میدان رفته است.
* نام محمدرضا اخباری، مرتضی پورعلی‌گنجی، کمال کامیابی‌نیا و جعفر سلمانی در فهرست 23 نفره تیم ملی ایران دیده نمی‌شود.
* وضعیت زمین چمن ورزشگاه محل این مسابقه شرایط نامساعدی دارد و پستی و بلندی‌های زیاد کاملا قابل مشاهده است.

* کریم باقری برای نخستین بار به‌عنوان عضو کادر فنی تیم ملی روی نیمکت نشسته است.
* در ابتدای مسابقه آفتاب در نیمی از زمین به چشم می خورد که از اواسط نیمه اول سایه در تمام زمین مشاهده شد تا کار برای بازیکنان دو تیم راحت‌تر شود.

 

 

ویدیو؛ خلاصه بازی ایران 3 - هنگ کنگ 1

 

 

دیدگاه‌ها