کد خبر : 1767374 | 21 تیر 1400 ساعت 03:53 | 42.7K بازدید | 2 دیدگاه

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

هم تیم های قدیمی در قامت مربی توانستند، خاطره تلخ ورزشگاه ومبلی را با یک قهرمانیِ دلچسب، از یاد ببرند.

مانچو و فتح جام در ومبلی بعد از ۲۹ سال

به گزارش "ورزش سه"، زوج روبرتو مانچینی و جیانلوکا ویالی یکی از جذاب ترین سوژه های یورو 2020 بود؛ تورنمنتی که ساعاتی پیش با قهرمانی تیم ملی ایتالیا به پایان رسید تا این زوج بعد از حدود 3 دهه، این بار پایانی خوش در ومبلی را تجربه کنند.

 

 

1622034

 

 

روبرتو مانچینی طی سال های 1982 تا 1997 به عنوان بازیکن در تیم سامپدرویا حضور داشت. در این مدت و از سال 1984 تا 1992 با حضور جیانلوکا ویالی، یک زوج رویایی در سامپدوریا تشکیل شده بود؛ زوجی که در یورو 2020 و این بار در قامت مربی در کنار هم حضور یافتند تا تیم ملی کشورشان را به یک موفقیت بزرگ برسانند.

 

1622054

 

ایتالیا تورنمنت را بسیار خوب شروع کرد و با اقتدار به مرحله حذفی صعود کرد؛ شاگردان مانچینی مراحل دور حذفی را هم یکی یکی پشت سر گذاشته و به دیدار پایانی رسیدند؛ دیداری که قرار بود در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود؛ ورزشگاهی که برای مانچینی و ویالی، تداعی کننده یک خاطره تلخ بود. این دو در سال 1992 یک موفقیت بزرگ را برای سمپدرویا رقم زدند و همراه با این تیم راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند؛ دیداری که در ورزشگاه ومبلی و مقابل بارسلونا برگزار شد. 90 دقیقه تلاش دو تیم برنده نداشت اما بارسلونا در وقت های اضافه موفق شد با ضربه آزاد دیدنی رونالد کومان، مقاومت سامپدوریا را شکسته و فاتح لیگ قهرمانان اروپا 1992 شود.

 

 

1622035

 

 

بعد از 29 سال و این بار در قامت مربی، مانچینی و ویالی برای برگزاری یک دیدار فینال دیگر در ورزشگاه ومبلی حضور یافتند؛ فینال یورو 2020 با ایتالیایی که بعد از سال ها توانسته بود هوادارانش را به فتح یک جام بزرگ امیدوار کند. بازی با گل زودهنگام شاو برای انگلیس، شروع سختی را برای ایتالیا به همراه داشت. شاگردان مانچینی در نیمه دوم توانستند با حملات بیرحمانه و مکررشان دروازه انگلیس را باز کنند. بازی به وقت های اضافه کشید تا ویالی و مانچینی، دژاوو را دم گوش شان احساس کنند؛ اما انگلیس توان باز کردن دروازه ایتالیا را نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

 

در ضربات پنالتی، با درخشش دوناروما، این ایتالیا بود که برنده شد تا بغض روبرتو مانچینی ترکیده و قهرمانی تیمش را با چشمانی اشک بار جشن بگیرد؛ به این ترتیب بود که خاطره تلخ 3 دهه پیش در ومبلی جای خود را به خاطره ای شیرین داد تا بعد از این هر گاه که نام این ورزشگاه شنیده شد، ویالی و مانچینی لبخند به لب، از قهرمانی یورو 2020 صحبت کنند.

 

 

1622036

دیدگاه‌ها