کد خبر : 1784216 | 15 مهر 1400 ساعت 18:20 | 150K بازدید | 40 دیدگاه

ظهور یک اینیستای جدید

اروپا انگشت به دهان؛ پدیده‌ای با سینه چنگ‌خورده (عکس)

اسپانیا دیشب در سن سیرو از یک پدیده جدید رونمایی کرد. بازیکنی 17 ساله که پس از تنها 6 بازی برای بارسا، حالا در لاروخا چشم ها را خیره کرده است.

اروپا انگشت به دهان؛ پدیده‌ای با سینه چنگ‌خورده (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گاوی پدیده جوان باشگاه بارسلونا از سوی لوئیز انریکه به تیم ملی اسپانیا دعوت شد و در بازی حساس مقابل تیم ملی ایتالیا در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا در ترکیب اصلی قرار گرفت.

 

 

1649174

 

 

هافبک بارسلونا که متولد سال 2004 است، با 17 سال و 76 روز به جوان ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد که از ابتدا برای لاروخا به میدان می رود. گاوی یک شب خاص را سپری کرد و رکورد آنخل سوبیتا به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا را شکست. آنخل سوبیتا وقتی 17 سال و 283 روز داشت، در سال 1936 در دیدار مقابل چکسلواکی به میدان رفت. در واقع گاوی، یک رکورد 85 ساله را شکسته است. 

 

 

1651678

 

 

تا همین چند ماه پیش هیچکس گاوی را نمی شناخت. تنها در بارسلونا بود که نسبت به او شناختی اندک داشتند و از هواداران بارسا هم اگر سوال می کردید، اغلب او را نمی شناختند ولی حالا شرایط متفاوت است و نام او نقل محافل ورزشی است.

 

گاوی با تصمیم لوئیس انریکه به تیم ملی اسپانیا دعوت شد در حالی که تنها 6 بار با پیراهن بارسا به میدان رفته بود. انریکه در توجیه این تصمیم خود در نشست خبری قبل از بازی نیمه نهایی لیگ ملت ها برابر ایتالیا به خبرنگاران گفته بود:« بیشتر از اغلب شما از فوتبال آگاهی دارم و می دانم چه بازیکنانی را باید دعوت کنم.»

 

 

1651463

 

 

انریکه حتی وعده داده بود که گاوی برابر ایتالیا در ترکیب ثابت نیز بازی خواهد کرد و اینچنین هم شد. گاوی در ترکیب ثابت قرار گرفت و مقابل مارکو وراتی ستاره تیم ملی ایتالیا و باشگاه پی اس جی که برای وی همچون یک الگوست، نمایشی به یادماندنی داشت. او یک تنه وراتی را در زمین محو کرده بود تا جایی که تحسین رسانه های ایتالیایی را به دنبال داشت.

گاتزتا دلو اسپورت در مورد گاوی نوشت:« متولد 2004 و یک بازیکن زیر 18 سال اما مثل یک فوتبالیست واقعی. او با حضور در تمام جنگ های فیزیکی میانه میدان، همیشه در جریان بازی حضور داشت. گاوی بارها باعث مشکلات برای وراتی شد.»

 

لوئیس انریکه نیز نمایش پدیده جوان خود را ستود:« او باید اگویش وراتی را مهار می کرد و کارش را به طور دقیق انجام داد. گاوی بازیکن حال و آینده اسپانیاست و نباید به او فشار زیادی تحمیل کرد و همه چیز در مورد وی باید طبیعی پیش برود. او بازیکنی باشخصیت است و طبیعی است که با سبک و استیل تیم ملی، چنین فوتبال خوبی بازی کند. فیزیک بدنی اش عالی است و فوق العاده کار کرد اما در این سن و سال، چنین نمایشی نمی تواند خیلی هم نرمال باشد. با یک مورد استثنایی روبرو هستیم.»

 

او در زمین خودش را مخفی نمی کرد و اولین بازیکن اسپانیا بود که اقدام به خطا روی بازیکنان ایتالیا کرد. در مجموع 5 بار نیز توپگیری داشت تا جایی که روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیا هم زبان به تحسین از گاوی گشود و گفت:« گاوی 17 ساله است ولی در عین حال بازیکنی بزرگ نشان داد. یک هافبک بسیار خوب. اسپانیا نسل پشت نسل، بازیکنان خوب و بااستعدادی رو می کند و بسیار خوش شانس است که چنین پدیده هایی را در اختیار دارد.»

 

 

1651677

 

 

در فرانسه نیز نمایش خوب گاوی دور از چشم نماند. اکیپ در مورد این پدیده نوشته است:« او بود که پس از گذشت چند ثانیه از بازی اولین توپ را برای اسپانیا تصاحب کرد. مقابلش استادی چون وراتی را داشت ولی تخصص و کیفیتش را نشان داد. گاوی از هیچ چیز هراس نداشت و بازی خودش را انجام داد. انگار سال هاست برای لاروخا بازی می کند.»

 

لو پاریزین هم در مورد گاوی نوشت:« کنار بوستکس و کوکه، 2 هافبک باتجربه اسپانیا، گاوی خونسردی مثال زدنی ای داشت. هم در بازیسازی و هم در نبرد تن به تن با وراتی، خیره کننده ظاهر شد. وراتی بیشتر مواقع، بیهوده سعی در خنثی کردن گاوی در میدان داشت.»

 

دیلی میل:« گاوی مثل یک لیدر در میانه میدان بود و نه یک نوجوان 17 ساله. همین سه ماه پیش بازی های اسپانیا را از تلویزیون تماشا می کرد. انگار نه انگار که این اولین بازی ملی او بود.»

 

 

1651674

 

 

گاوی دقیقه 83 بازی جای خود را به سرجی روبرتو داد و روی نیمکت نشست. پس از بازی و در رختکن انتشار عکسی از گاوی بازتاب زیادی پیدا کرد. در این بازی بازیکنان ایتالیا چندین ضربه به سینه گاوی زدند و در عکس مشخص است که این بازیکن به خاطر این ضربات با چه زخمی روی سینه اش مواجه شده است. این تصویر توسط یرمی پینو دیگر چهره جوان تیم ملی اسپانیا منتشر شده که به واسطه عملکرد خوبش در ویارئال توانسته به ترکیب لاروخا برسد.

 

 

1651675

 

 

نشریه بیلد در توصیف گاوی نوشته است:« انریکه بازیکن جوان بارسلونا را در تیم ملی اسپانیا رکورددار کرد و گاوی هم با نمایشی خوب در میانه زمین، پاسخ اعتماد سرمربی اش را داد.»

 

با گاوی و دیگر جوانانی که انریکه در اسپانیا رونمایی کرده، تیم برای سال ها کیفیت و درخشش را تضمین شده می بیند. اسپانیا تیمی برای حال و آینده است و روزهای روشنی پیش رو خواهد داشت.

 

اسپانیا یکشنبه باید مقابل برنده بازی بلژیک و فرانسه قرار بگیرد تا پس از 9 سال بتواند اولین جام اروپایی خود را کسب کند. به نظر می رسد که لوئیز انریکه در این بازی باری دیگر از گاوی در ترکیبش استفاده خواهد کرد. حالا خیلی ها منتظر نمایش دوم پدیده بارسلونا هستند.

 

دیدگاه‌ها