کد خبر : 1786650 | 28 مهر 1400 ساعت 08:10 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

اعزام اسکی بازان معلول به مسابقات بین المللی هلند

رییس انجمن اسکی معلولان از اعزام ۶ ورزشکار زن و مرد به مسابقات بین المللی اتریش و هلند برای کسب سهمیه ورودی به بازیهای پارالمپیک زمستانی خبر داد.

اعزام اسکی بازان معلول به مسابقات بین المللی هلند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، عیسی ساوه شمشکی اظهار کرد: بازیهای پارالمپیک زمستانی اسفندماه در چین برگزار می شود که برای شرکت در این مسابقات تاکنون موفق به کسب ۲ سهمیه در اسنوبرد و یک سهمیه در آلپاین شدیم. 

 

وی افزود: برای افزایش تعداد سهمیه های خود قرار است آذرماه در مسابقات بین المللی اتریش و هلند در رشته های اسنوبرد و آلپاین شرکت کنیم که در رشته اسنوبرد پوریا خلیل تاش، حسین سولقانی، نسیم حسنوند و صدیقه روزبه سوم آذر عازم هلند می شوند و در آلپاین احمد جعفری به همراه مریم حاجیلو یا مریم قاسمی هفتم آذر راهی اتریش خواهند شد.

 

شمشکی یکی از سیاست های کمیته ملی پارالمپیک را برای اعزام تیم اسکی به بازیهای زمستانی چین را کیفی گرایی عنوان کرد و افزود: این سیاست زمانی جواب می دهد که از امکانات کافی و پیست تخصصی برخوردار باشیم، در حالی که ما از ۳۶۰ روز سال را شاید امکان انجام ۶۰ روز تمرین داشته باشیم و این مساله با سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک مطابقت ندارد.

 

وی اضافه کرد: تلاش ما توسعه اسکی معلولان  و افزایش تعداد سهمیه ها است و با امکانات فعلی مدال آوری به راحتی امکانپذیر نیست‌. زمانی می توانیم به کسب مدال امیدوار باشیم که همانند کشورهای ژاپن، چین، کره و.... از امکانات کافی برای آماده سازی اسکی بازان خود در طول سال برخوردار باشیم. بنابراین کمیته ملی پارالمپیک نباید پارالمپیک تابستان را با زمستان مقایسه کند و انتظار کسب مدال از اسکی بازان داشته باشد.
شمشکی در پایان زمان شروع اردوی اسکی بازان معلول را از ۱۵ تا ۳۰ آبان در پیست اسکی توچال با حضور ۲۰ ورزشکار  در رشته های اسنوبرد و آلپاین عنوان کرد.

دیدگاه‌ها