کد خبر : 1787729 | 03 آبان 1400 ساعت 12:19 | 175.6K بازدید | 24 دیدگاه

ویژه برای الاهلی - معمولی برای احمد

نوراللهی و اولین فریاد بلند در شهر میلیاردرها

زرق و برق زندگی درکلانشهر دوبی برای احمد نوراللهی چیز عجیب و شگفت انگیزی نیست.

نوراللهی و اولین فریاد بلند در شهر میلیاردرها 

به گزارش "ورزش سه"، اگر کمی از ستاره سابق پرسپولیس در خط میانی شناخت داشته باشید متوجه خواهید شد که برای او بیش از هر چیزی موفقیت در رقابت‌های ورزشی اهمیت دارد. بنابراین اگرچه او با نقل مکان به شهر دبی با امکانات متفاوت با تهران زندگی می کند اما ریتم زندگی در ذهن او چندان تغییری نکرده است؛  تنها مشغله‌های احمد، تمرین، فکر کردن و مسابقه با کمی وسواس روی حرکاتی که پیش از این نیز او در زمین انجام می‌داد.

 

او از آغوش هواداران خونگرم تیمی با میلیون‌ها طرفدار به جمع ستارگان باشگاه تازه‌اش ملحق شده و دوست دارد خیلی سریع در همان نقش قرار بگیرد که در پرسپولیس قرار داشت. بازیکنی که فصل گذشته ستاره اصلی سرخ‌ها برای کسب عنوان قهرمانی بود. برای نوراللهی اما انگار همه چیز تازه آغاز شده باشد. درست مثل زمانی که به عنوان بازیکنی در رده امید از فولاد یزد به پرسپولیس پیوست. زمانی که او برای حضور در اولین تمرین سرخپوشان سراسیمه و از ترس دیر رسیدن عرض اتوبان کاشانی را با سرعت و بدون واهمه طی کرد تا خود را به جایی برساند که قرارداد سه ساله و 140 میلیونی با وی منعقد شد. قراردادی که نوراللهی حتی برای امضایش نگاهی به آن نکرده بود و تنها با جوهری کردن انگشتش زیر برگه‌های آن اثر خود را انداخت. 

 

 

در پرسپولیس اوضاع برای احمد کمی سخت پیش رفت. اما بعد از دوره اول کار با برانکو و حضور در تراکتور، او در برگشت خیلی سریع در نقشی قرار گرفت که همیشه آرزویش را داشت و تبدیل به مهره غیر قابل جایگزین برای پرسپولیس شد و در نهایت به جایی رسید که تبدیل به رهبر تیم بشود. مسیری که او طی کرده پر از امید و ناامیدی و پر از پستی و بلندی بوده؛ چیزهایی که به صورت طبیعی در دوران حرفه‌ای یک بازیکن فوتبال به وجود می‌آید. و حالا یک تغییر بزرگ انجام گرفته است. انتقال به باشگاه شباب الاهلی. باشگاهی قدیمی و با سنتی قوی در فوتبال باشگاهی امارات و مربی‌ای که پیش از این هدایت تیم ملی را برعهده داشته و آنچنان تحت تاثیر اسم ستاره‌ها نیست. بنابراین او در آغاز کار دو بازیکن ایرانی‌اش در فصل تازه روی خوش نشان نداد و آنها ذره به ذره و سانتی‌متر به سانتی‌متر پیش رفتند و جای خود را در ترکیب ثابت تیم محکم کرده‌اند.

 

1656955

اولین گل نوراللهی با شماره هفت الاهلی. اماراتی‌ها هم شاید خیلی زود با روند تکراری گلزن سابق پرسپولیس آشنا شوند و علاوه بر قدرت بالای او در خط میانی، بتوانند روی گل‌های تاثیرگذارش نیز حساب کنند. این حالا اولیش!

 

این مساله به خصوص برای احمد نوراللهی که در پست هافبک دفاعی به میدان می رود و فرصت کمتری برای گلزنی دارد بیشتر نمود پیدا می‌کند و این در شرایطی است که خودی و غریبه برای او زده‌اند تا بعد از یک دوره طولانی درخشش او را بدل به بازیکنی کنند که مثلا مربی چندان دل خوشی از او ندارد و احتمال خروج اسمش از الاهلی هست.

 

 

لحظه موعود برای احمد نوراللهی در غروب یک تعطیلی در یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ امارات رقم خورد. لحظه‌ای که او از حضور کوتاهش در زمین استفاده کرد و با یک حرکت فردی تماشایی نشان داد که بازیکنی قابل اعتماد و درجه اول است. سه امتیاز این مسابقه در بازی سنتی الاهلی - الجزیره با سیلی از تمجیدها همراه شده تا جایی که امروز روزنامه الاتحاد به نوراللهی لقب برگ برنده داد. این جمله شبیه به جمله‌ای از کارشناس برنامه ابوظبی اسپورت در پایان بازی دو تیم نامدار باشگاهی امارات بود که از حضور کمرنگ نوراللهی در بازی‌های قبلی تعجب کرده بود. 


نوراللهی هنوز رضایت چندانی از خود ندارد. او به عنوان بازیکن فیکس تیم ملی در انتظار به دست گرفتن یک نقش همیشگی و کلیدی در جمع الاهلی است و تا آن روز سخت بتوانید از چهره او لبخند بگیرید. اگرچه خیلی کم و گاه به گاه در خلوت ذهنی‌اش در دبی او با دوستانش سری به بیرون می‌زند و عکس‌های قشنگی هم می‎‌گیرد!

دیدگاه‌ها