کد خبر : 1794233 | 04 آذر 1400 ساعت 01:37 | 23K بازدید | 19 دیدگاه

درخشش غافلگیرکننده سبزهای لیسبون؛

حذف دورتموند و هالند از لیگ قهرمانان

دورتموند با قبول شکست 3-1 مقابل اسپورتینگ لیسبون از راهیابی به دور حذفی لیگ قهرمانان بازماند.

حذف دورتموند و هالند از لیگ قهرمانان

به گزارش ورزش سه، در شبی که آژاکس با رقم زدن پنجمین برد خود و پنجمین شکست  بشیکتاش صعود خود را به عنوان صدرنشین گروه C قطعی کرد، تیم های اسپورتینگ لیسبون پرتغال و دورتموند آلمان در ژوزه آلوالاد به مصاف هم رفتند.

 

دو تیم 6 امتیازی گروه سوم برای صعود به عنوان تیم دوم از این گروه نیاز به پیروزی در بازی امشب داشتند. بازی رفت دو تیم با پیروزی یک بر صفر زنبورها به پایان رسیده بود و اسپورتینگ با انگیزه جبران وارد زمین شد.

 

1667855

 

میزبان در نیمه اول عملکرد بسیار خوبی داشت و موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند. هر دو گل اسپورتینگ در این نیمه را پدرو گونسالوس به ثمر رساند. ستاره 23 ساله پرتغالی ها با یک فرار عالی در دقیقه 30 در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل اول را به ثمر رساند؛ او 9 دقیقه بعد با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه خود و تیمش را دو گله کرد تا دورتموند نیمه اول را با شکست دور انتظار دو بر صفر راهی رختکن شود.

 

1667856

 

دورتموند در شبی که هالند را بازهم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت نیمه دوم را با چهره ای تهاجمی تر شروع کرد اما لیسبونی ها در دفاع موفق بودند و قصد نداشتند به راحتی برتری دو گله خود را از دست بدهند. آنها به خوبی از نتیجه نیمه اول در 45 دقیقه دوم محافظت کردند و در حالی که با اخراج امره جان در دقیقه 74، دورتموند ده نفره شده بود توسط پدرو پورو به گل سوم هم دست یافتند. مالن در سومین دقیقه از وقت های تلف شده یکی از گل ها را جبران کرد اما دیگر زمانی باقی نمانده بود و اسپورتینگ با گرفتن انتقام شکست بازی رفت، دومی خود در این گروه را هم قطعی کرد.

 

به این ترتیب تکلیف گروه سوم لیگ قهرمانان امشب مشخص شد و بعد از آژاکسِ 15 امتیازی، اسپورتینگ لیسبون با 9 امتیاز و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. دورتموند هم با قرار گرفتن در رده سوم راهی لیگ اروپا شد تا به این ترتیب بازی های شب آخر این گروه کاملا تشریفاتی باشد.

 

1667858

دیدگاه‌ها