کد خبر : 1805334 | 29 دی 1400 ساعت 10:08 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگرانی چینی‌ها از تاثیر ٱمیکرون بر المپیک زمستانی

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ همچنان به نظارت بر شیوع سویه جدید ویروس کرونا و ارزیابی تأثیر بالقوه آن بر مسابقات آتی ادامه می‌دهد.

نگرانی چینی‌ها از تاثیر ٱمیکرون بر المپیک زمستانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از کیودو، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک زمستانی پکن با انتشار بیانیه‌ای به نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس ٱمیکرون و میزبانی این رقابت ها واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: 

"ما از نزدیک در حال نظارت بر تاثیر این ویروس و همچنین مشاهده و ارزیابی تاثیر بالقوه آن بر بازی‌های المپیک هستیم. مایلیم به این نکته اشاره کنیم که اقدامات متقابل قوی علیه کووید برای اطمینان از برگزاری بازی‌های ایمن انجام خواهد شد و در عین حال کارهای مقدماتی را به طور موثر و در حد عالی پیش می‌بریم.  ما اعتماد، توانایی و عزم کامل داریم تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را ساده، ایمن و عالی برگزار کنیم.

 

کمیته برگزاری اعلام کرد که با همکاری کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) اصول و اقدامات کافی برای مبارزه با این بیماری همه گیر را توسعه داده است. در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات بر اساس آخرین تحقیقات در مورد ویروس، نظرات کارشناسان در داخل و خارج از کشور و هم‌چنین بهترین شیوه‌های کنترلی بوده است. 

 

کمیته برگزاری، ورزشکاران را در مرکز توجه قرار می‌دهد و تلاش می‌کند تا امنیت آن‌ها را تضمین کند تا بتوانند رویاهای المپیک خود را تحقق بخشند. 

 

چین روز دوشنبه ۲۲۳ مورد جدید کووید-۱۹ را گزارش کرد که بالاترین تعداد از مارس ۲۰۲۰ است. هم‌چنین مقامات چین روز شنبه اعلام کردند: اولین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون کووید-۱۹ پیش از آغاز سال نو و افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در پایتخت ثبت شده است. پیش‌تر نیز مواردی از ابتلا به اُمیکرون در سایر شهرهای بزرگ چین از جمله تیانجین گزارش شده بود.

ورزشکاران، مقامات و سایر پرسنل المپیک پس از ورود وارد یک محیط ایزوله و جدا از عموم خواهند شد، در حالی که هر کسی که واکسینه نشده باشد مجبور به قرنطینه ۲۱ روزه خواهد شد.

دیدگاه‌ها