کد خبر : 1810544 | 24 بهمن 1400 ساعت 19:37 | 63.1K بازدید | 13 دیدگاه

ناکامی تیم قابل احترام در مشهد

یادداشت؛ سختی‌های نیمکت‌نشینی سیدجلال

جدال ریتم و سرعت؛ آنچه است که می‌توان به جدال پرسپولیس و نساجی نسبت داد.

یادداشت؛ سختی‌های نیمکت‌نشینی سیدجلال

 

به گزارش ورزش سه، سرعت دادن به بازی و تلاش برای بازی با وقفه‌ها و سکته‌های کم از سوی دو تیم پرسپولیس و نساجی باعث شد تا تماشای بازی دو تیم برای بیننده تلویزیونی با آن رنگ‌بندی لباس‌های دو تیم سخت‌ شود. دنبال کردن بازیکنانی با لباس‌های شبیه به هم که برخلاف جریان غالب بازی‌های لیگ سعی در دوندگی و جابه‌جایی زیاد در زمین داشتند، کار ساده‌ای برای بیننده تلویزیونی نبود! با این حال جدال شاگردان یحیی گل‌محمدی و ساکت الهامی، نکاتی جالب نیز برای تماشاگرانش داشت.

۱- رساندن توپ با چند پاس سالم از پشت محوطه جریمه خودی تا پشت محوطه جریمه حریف، اتفاقی بود که چند بار به خوبی از سوی هر دو تیم پرسپولیس و نساجی مشاهده شد.

 

 

1691255

 

 

۲- ظاهرا پرسپولیس بدون سیدجلال حسینی چاره ای جز محکم کردن خط دفاعی خود با سه دفاع مرکزی ندارد. با این حال این خط دفاعی سه نفره نیز آن استحکامی که هوادار پرسپولیس به آن در سال‌های اخیر عادت داشت را به ارمغان نیاورد. هر سه مدافع امروز پرسپولیس روی توپ های عمقی پشت سر خود ضعف نشان دادند و همین ضعف هم باعث شده تا یحیی گل محمدی مجبور به استفاده از سیستم سه دفاعه شود.

 

1691261

 

۳- برای هوادار پرسپولیس، تصور اینکه روزی تیم‌شان در این فصل بتواند بدون مهدی ترابی و امید عالیشاه ‌دو بازیساز اصلی خود، سه گل بزند و چند موقعیت خوب هم بسازد، تقریبا محال بود. اما شاگردان گل‌محمدی بدون این دو بازیکن خود و در روز درخشش پهلوان و امیری به خوبی توپ را چرخاند و هم بازی را برد و هم دلنشین بازی کرد.

 

1691262

 

۴- ساکت الهامی تیم قابل احترامی ساخته است. تیمی که مشخصا برای فوتبال بازی کردن به زمین می‌آید. الهامی برای بازی امروز علی‌رغم دریافت دو گل زودهنگام با برنامه و انعطاف‌پذیر بازی کرد. تیم او بازنده‌ای قابل احترام بود.

 

1691259

 

۵- ارسال‌های منوچهر صفروف این سوال را به‌وجود می‌آورد که چرا یحیی گل‌محمدی تا قبل از اینکه بخواهد نسخه مهدی شیری را بپیچد به او بیشتر میدان نداد؟

 

1691260

 

۶- با حضور صفروف و هنانوف، بار تکنیک و خلاقیت در بین بازیکنان افزایش یافته است. همان چیزی که پرسپولیس این فصل کمبود آن را حس کرده است. آماده شدن پهلوان نیز به بالا رفتن وزن خلاقیت در پرسپولیس کمک کرده است. با آمدن رامین رضاییان نیز می‌توان انتظار داشت سرعت پرسپولیس در نیم‌فصل دوم بیشتر شود. پرسپولیسی که در لیگ بیست و یکم کمی کند‌تر از قبل نشان داده است.

 

1691263

 

۷- زوج کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در میانه زمین به هماهنگی خوبی رسیده‌اند. حالا هم کمال بهتر می‌داند کی جلو برود و کجا را پوشش دهد و هم سرلک. تجربه پرسپولیس یحیی نشان داده که مرکز ثقل تاکتیکی پرسپولیس دقیقا همین جاست. جایی که اگر ریتم دادن به بازی و هوشیاری در وظایف دفاعی و هجومی از سوی سرلک و کامیابی‌نیا به خوبی انجام شود پرسپولیس بیشتر شبیه به فصل قبلش می‌شود.

 

1691256

 

۸-  پس از تجربه موفق اسکوچیچ در بازی گرفتن از وحید امیری و دادن آزادی عمل به او، حالا یحیی گل محمدی نیز بیشتر از قبل به این ستاره خود آزادی داده و مشخص است که کمتر او را در قید و بند تاکتیکی قرار داده است. امیری هم با نشان دادن توانایی خود در بازیسازی و دادن پاس‌های مفید جواب اعتماد یحیی را داده است.

 

1691257

 

۹- پرسپولیس طبق سنت چند ساله‌‌ خود، پس از یک باخت بار دیگر با تمام توان برای جبران آمد و اجازه نداد فضای باخت در سوپرجام ادامه دار شود. به همین دلیل با خیال راحت می‌توان گفت که قرمزها قرار نیست که امسال به راحتی جام را به رقیب بدهند.

 

1691258

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها