کد خبر : 1818237 | 16 فروردين 1401 ساعت 22:41 | 115.6K بازدید | 36 دیدگاه

بی شکستی ادامه‌دار آبی‌ها حتی با 10 نفر

استقلال 0 - پیکان 0؛ چهره ترسناک یک تیم جوان

دو تیم استقلال و پیکان در آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر، در استادیوم آزادی و در حضور تماشاگران به تساوی بدون گل دست یافتند.

استقلال 0 - پیکان 0؛ چهره ترسناک یک تیم جوان

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پیکان در استادیوم آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. جدال دو تیم تحت تأثیر اخراج رافائل سیلوا و 10 نفره بازی کردن استقلال در نیمه دوم قرار گرفت.

بازی با حمله نصف و نیمه استقلال آغاز شد که شوت حسین‌زاده توسط مدافعین حریف برگشت داده شد. لحظاتی بعد نیز آمانوف با یک شوت از راه دور دروازه میهمان را تهدید کرد که توپ راهی به درون دروازه نداشت. در ادامه این پیکان بود که فرصت‌های خوبی را از دست داد. شوت راه دور ثابت ایمانی با واکنش دیدنی حسینی راهی کرنر شد.

دقایقی بعد خودروسازان در یک صحنه، دو موقعیت متوالی را از دست دادند. ابتدا شوت ثابت ایمانی را حسینی مهار کرد و در برگشت توپ مقابل دروازه در اختیار قاسمی‌نژاد قرار گرفت که شوت این بازیکن به آسمان زده شد. استقلال در دقیقه 33 توسط جعفر سلمانی می‌توانست به گل برسد که شوت او از پشت محوطه جریمه را ناصری به زیبایی راهی کرنر کرد.

در حالی‌که بازی در نیمه اول رو به پایان بود، یک پاس پشت مدافعین به ابراهیم صالحی رسید. این بازیکن با عبور از مدافعین استقلال در حال ایجاد یک موقعیت تک به تک بود که رافائل سیلوا، مدافع آبی‌پوشان با کشیدن دست کاپیتان پیکان، او را متوقف کرد و همین مسئله کافی بود تا سیدرضا مهدوی، داور مسابقه او را با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج کند و نهایتا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1703552

در نیمه دوم، استقلال 10 نفره بازی را خوب آغاز کرد و چند فرصت را در همان ابتدای کار از دست داد. آمانوف و حسین‌زاده در آغاز نیمه دوم، 3 فرصت عالی را از دست دادند. شوت‌های این بازیکنان یا از کنار دروازه به بیرون رفت و یا از شدت کافی برای باز کردن دروازه پیکان برخوردار نبود.

در ادامه نیز پیکان از برتری نفری خود استفاده کرد و سوار بر بازی بود. این تیم چند فرصت بسیار خوب گلزنی را نیز از دست داد. ابتدا این فرامرزی بود که در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت اما ضربه آرام او از کنار تیر دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

لحظاتی بعد نیز خاقانی با یک شوت دیدنی تا آستانه باز کردن دروازه پیکان پیش رفت؛ شوت خاقانی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 73 محمدجواد آزاده بزرگترین موقعیت بازی را از دست داد. او صاحب یک پاس در عمق شد و ابتدا حسینی را دریبل زد اما با تنگ شدن زاویه و فاصله گرفتن توپ از پای او، حسینی به درون دروازه برگشت. آزاده سپس با یک شوت دروازه استقلال را تهدید کرد که پس از واکنش دیدنی حسینی توپ به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه راهی کرنر شد.

پیکان می‌توانست در دقیقه 87 نیز به گل برسد. شوت بازیکن این تیم از درون محوطه جریمه را حسینی با پا دفع کرد و توپ پس از اینکه ارتفاع گرفت، روی تور دروازه فرود آمد و راهی کرنر شد. در ادامه نیز استقلال به دنبال حفظ نتیجه بود تا روند بی شکستی خود را حفظ کند که همین‌طور نیز شد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فاصله 6 امتیازی سرخابی‌ها در صدر جدول حفظ شود.

1703547

بازی از هفته بیست و چهارم بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
سه‌شنبه: 16/02/1401 ؛ ساعت: 20:45 
ورزشگاه: آزادی تهران /  15 هزار تماشاگر 
گروه داوری: سید‌رضا مهدوی / کمک ها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی ؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان / ناظر: رضا سخندان

1703537

 

کارت زرد
بهروز نوروزی‌فرد (53)

کارت قرمز:
رافائل سیلوا (41)

ترکیب استقلال:
سید‌حسین حسینی
عارف غلامی
رافائل سیلوا
صالح حردانی
جعفر سلمانی
زبیر نیک‌نفس
مهدی مهدی‌پور
عزیزبک آمانوف (68- سبحان خاقانی)
امیرحسین حسین‌زاده (68- امیرعلی صادقی)
کوین یامگا (74- ارسلان مطهری)
رودی ژستد (46- روزبه چشمی)
سرمربی: فرهاد مجیدی

1703536


ترکیب پیکان:
محمد ناصری
امیر حسین رنگرز جدی
میلاد بدرقه
بهروز نوروزی‌فرد
محمدعلی فرامرزی
اسماعیل بابایی
غلامرضا ثابت‌ایمانی
علی رمضانی(80- محمدحسین فلاح)
محمد قاسمی‌نژاد
مجتبی حقدوست
ابراهیم صالحی (80- پیمان رنجبری)
سرمربی: مجتبی حسینی

لحظات حساس:
دقیقه 2: نخستین حمله جدی استقلال از سمت چپ شکل گرفت. ارسال زمینی جعفر سلمانی به روی دروازه توسط مدافعین پیکان دور شد و توپ برگشتی به حسین‌زاده رسید اما شوت پای چپ این بازیکن به مدافعین میهمان برخورد کرد و در شرایط آفساید به یامگا رسید.
دقیقه 10: پاس پشت مدافعین از عارف غلامی به امیرحسین حسین‌زاده رسید و این بازیکن توپ را پشت محوطه جریمه برای آمانوف کاشت که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 13: غلامرضا ثابت‌ایمانی بازیکن پیکان از فاصله دور با شوتی سهمگین دروازه استقلال را تهدید کرد که حسینی با واکنشی دیدنی توپ را از زیر تیر افقی دروازه و با کف دست راهی کرنر کرد.
دقیقه 19: پیکان در یک صحنه صاحب دو فرصت بسیار خوب گلزنی شد. ابتدا شوت غلامرضا ثابت ایمانی را حسینی برگشت داد و در ادامه توپ دوباره به این بازیکن رسید که او با پاس بسیار خوبی، محمد قاسمی‌نژاد را در برابر دروازه صاحب موقعیت مناسبی کرد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 33: حرکت خوب جعفر سلمانی و شوت دیدنی و دقیق او از پشت محوطه جریمه به گوشه دروازه رفت که ناصری، سنگربان پیکان با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.

1703532

دقیقه 49: حرکت دیدنی و تکنیکی آمانوف با شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه همراه شد که ضربه وینگر ازبکستانی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 52: حرکت خوب بازیکنان استقلال از سمت چپ با ورود حسین‌زاده به درون محوطه جریمه همراه بود. این بازیکن با یک پاس رو به عقب، آمانوف را صاحب توپ کرد که شوت خطرناک این بازیکن را ناصری، سنگربان پیکان مهار کرد.
دقیقه 53: شوت راه دور آمانوف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 55: فرار تند و تیز حسین‌زاده  از پشت خط دفاعی پیکان، یک موقعیت بسیار خوب را برای استقلال ایجاد کرد ‌ولی این بازیکن پس از ورود به درون محوطه جریمه، ضربه‌اش را آرام زد و ناصری آن را به‌راحتی مهار کرد.
دقیقه 59: پاس چیپ منصور باقری پشت مدافعین به محمدعلی فرامرزی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با حسینی قرار گرفت که ضربه او به شکل بسیار خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 60: لحظاتی بعد پیکان روی شروع مجدد اشتباه استقلالی‌ها صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که تکل مدافعین آبی‌پوش مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
دقیقه 69: سبحان خاقانی ثانیه‌هایی پس از ورود به زمین، با یک شوت راه دور دروازه حریف را تهدید کرد که شوت این بازیکن با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 73: یک پاس پشت دفاع و فرصت بسیار خوبی که برای پیکان به دست آمد و مهم‌ترین موقعیت بازی را رقم زد. محمدجواد آزاده پس از عبور از حسینی، توپ را به سمت راست برد. این وقفه باعث شد تا حسینی به درون دروازه برگردد اما آزاده ضربه‌اش را زد که توپ پس از واکنش فوق العاده حسینی به تیر دروازه برخورد کرد و توسط مدافعین استقلال به کرنر زده شد.
دقیقه 84: شوت راه دور مطهری از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 87: یک موقعیت بزرگ دیگر برای پیکان به‌دست آمد که ضربه بازیکن این تیم را حسینی با پا راهی کرنر کرد.
دقیقه 90+2: استقلال صاحب یک موقعیت نصف و نیمه شد که ضربه روزبه چشمی پس از برخورد به مدافع پیکان به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

1703546

در حاشیه:
* کاروان تیم استقلال ساعت ۱۹:۳۰ وارد استادیوم آزادی شد.
* تعدادی از هواداران استقلال بیرون از استادیوم فوتبال منتظر ماندند تا بعد از اذان‌ مغرب و صرف افطار وارد آن شوند.
* سیدحسین اولین بازیکنی بود که برای گرم گردن وارد زمین شد و به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد. پس از او استقلالی‌های روی سکو با دعوت از علیرضا رضایی و بهزاد غلامپور به تشویق دروازه‌بان جوان و مربی دروازه‌بان‌های استقلال پرداختند.
1703550
* دو تیم همزمان با هم برای گرم کردن وارد زمین شدند و بازیکنان استقلال مورد تشویق هواداران قرار گرفتند.
* هنگام حضور استقلال در زمین برای گرم کردن، رافائل سیلوا با مربی بدنسازی آبی‌ها شوخی کرد و قدرت بدنی خودش را به رخ کشید.
*فریبرز محمودزاده، ناظر این مسابقه با بازرسی از گیت‌های الکترونیکی پیگیر چگونگی ورود تماشاگران به ورزشگاه شد. هوادارانی که بلیت بازی را تهیه کرده باشند، با ارائه کدملی و در صورتی‌که دز لازم واکسن کرونا را زده باشند‌ می‌توانند از گیت‌ها عبور کنند.
* در دقیقه 41 بازی رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال به دلیل خطا روی بازیکن پیکان با کارت قرمز مستقیم داور روبه‌رو شد. در این صحنه هواداران استقلال به‌شدت به تصمیم داور اعتراض داشتند و فحاشی‌هایی نیز صورت گرفت. در این لحظه فرهاد مجیدی، بهزاد غلامپور، بیژن طاهری و روزبه چشمی به سمت داور چهارم رفتند و نسبت به این تصمیم داور وسط اعتراض کردند که داور چهارم نیز آنها را به آرامش دعوت کرد.
1703549
* مدافع برزیلی استقلال از تصمیم این داور بهت زده بود و از طرف مقابل سریعاً راهی رختکن شد.
* مصدومیت جزیی سیدحسین حسینی باعث تذکر داور به او شد. در این صحنه عارف غلامی به جروبحث با قاضی میدان پرداخت. 
* در دقیقه 45 بازی داور وسط خطایی را به سود پیکان در زمین این تیم اعلام کرد که اعتراض شدید هواداران استقلال را در پی داشت. در این صحنه فرهاد مجیدی ناراحتی خودش را از اتفاقات رخ داده نشان داد و با درآوردن کت خودش به سمت نیمکت برگشت. در این صحنه هواداران به تشویق فرهاد مجیدی پرداختند و با شعار استقلال باغیرت به تیم محبوب‌شان روحیه دادند.
* پس از سوت پایان نیمه اول هواداران استقلال به‌شدت به عملکرد داوری اعتراض کردند. هنگام حرکت تیم‌ها به سمت رختکن نیز بهزاد غلامپور و روزبه‌ چشمی در اعتراض به تصمیمات داوری با تیم داوری به جروبحث پرداختند اما در نهایت راهی رختکن شدند.
* در دقیقه 22 بازی شادروان منصور پورحیدری توسط هواداران استقلال تشویق شد.

ویدئو: 249433

دیدگاه‌ها