کد خبر : 1818349 | 17 فروردين 1401 ساعت 12:28 | 14.9K بازدید | 6 دیدگاه

با اعلام هلند؛ کومان جانشین فن خال پس از جام جهانی

رونالد کومان، سرمربی سابق تیم ملی هلند، پس از جام جهانی به نیمکت این تیم برمی‌گردد.

با اعلام هلند؛ کومان جانشین فن خال پس از جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، کومان پیش از حضور روی نیمکت بارسلونا هدایت تیم ملی هلند را برعهده داشت اما تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کرده و راهی نوکمپ شود. 
با این حال نتایج ضعیف این مربی هلندی در بارسا که باعث شد آنها بدترین آغاز ممکن در فصل جاری پس از فصل 88-1987 را تجربه کنند منجر به اخراج این مربی از سوی مدیران بارسا شد. 
حالا فدراسیون فوتبال هلند اعلام کرده که کومان از تاریخ اول ژانویه 2023 میلادی و پس از پایان جام جهانی 2022 قطر بار دیگر به نیمکت این تیم برمی‌گردد تا هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته باشد. 
این تصمیم در حالی از سوی فدراسیون فوتبال هلند مطرح شده که فن خال چند روز قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به سرطان پروستات پیشرفته مبتلا شده و در حال حاضر مشغول طی کردن روند درمان با استفاده از پرتو درمانی است. 

 

1650983


گفته می‌شود که قرارداد کومان با تیم ملی هلند تا پایان سال 2026 میلادی است و به این ترتیب او هدایت این تیم را در جام ملت‌های اروپای 2024 و جام جهانی 2026 برعهده خواهد داشت. 
این مربی هلندی پس از اعلام این خبر گفت:« من بی‌صبرانه منتظر این همکاری جدید هستم. من یک سال و نیم پیش به دلیل نارضایتی از این تیم جدا نشدم. احساس خوبی داشتم، نتایج خوبی گرفته بودیم و شرایط عالی بود. ما بار دیگر دوباره در همین مسیر ادامه خواهیم داد. از این موضوع اطمینان دارم.»
فن خال نیز در این باره اظهار داشت:« فکر می‌کنم این اتفاق کاملا منطقی است. من شخصا این را به فدراسیون گفتم. هیچ چیز خیلی سخت نیست. من یک سال پیش مربی باتجربه در دسترسی بودم. حالا این موضوع درباره کومان صدق می‌کند. او جانشین بسیار خوبی خواهد بود.»

دیدگاه‌ها