کد خبر : 1820065 | 28 فروردين 1401 ساعت 11:53 | 8.6K بازدید | 4 دیدگاه

تختی و آزادی؛ وطنی دوم

پایتخت؛ دوباره نساجی و دوباره هوادارن پرشور

بهترین اتفاق برای نساجی در پایتخت رقم خورده است. 9 اردیبهشت 97؛ در استادیوم تختی تهران و در حالی که در این استادیوم جای سوزن انداختن نبود.

پایتخت؛ دوباره نساجی و دوباره هوادارن پرشور

به گزارش "ورزش سه"، هر که این بازی را نگاه می کرد ابتدا تصور می کرد نساجی و راه آهن در استادیوم شهید وطنی قائمشهر مشغول بازی هستند چرا که سکوهای استادیوم پر بود از تماشاگران پرشور نساجی. نساجی با هدایت جواد نکونام 6 گل به راه آهن زد و با 64 امتیاز به عنوان تیم دوم بعد از نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر صعود کرد. این نتیجه موجب شد تا نساجی بعد از 24 سال بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور برگردد و برای اولین بار لیگ برتری شود.

بعد از این اتفاق، بهترین رخداد برای نساجی دو فصل پیش بود. در 10 هفته پایانی که رضا مهاجری با توافق با باشگاه نساجی از جمع مازنی ها جدا شد و محمود فکری هم با ترک تیم دسته اولی خوشه طلایی رهبری تیم نساجی را بر عهده گرفت. نساجی در 10 هفته پایانی با وجود تقابل با همه تیم های مدعی به هیچ تیمی نباخت. حتی تیم های سپاهان و تراکتور را هم در خارج از خانه شکست داد تا نهم شود. این بهترین نتیجه نساجی تا به این جای کار در لیگ برتر بوده است.

اما اتفاق بزرگ تری برای نساجی در راه است. نساجی با شکست استقلال در استادیوم آزادی و در ضربات پنالتی به دیدار نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های کشور راه پیدا کرده است و بار دیگر سه شنبه شب در استادیوم آزادی میزبان تیم مس کرمان خواهد بود. در صورت پیروزی در این بازی به دیدار پایانی جام حذفی باشگاه های کشور راه پیدا خواهد کرد. این رویای دیرینه مازنی‌هاست. فتح جام قهرمانی حذفی؛ رویایی که بدون شک رسیدن به آن آسان نخواهد بود. آلومینیوم اراک پیش از حضور در مرحله نیمه نهایی تیم پرسپولیس را شکست داده، تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر از سد سه تیم لیگ برتری گذشته که آخری اش تیم خوب مس رفسنجان بوده و تیم مس کرمان هم قهرمان سوپر جام را حذف کرده است؛ یعنی فولاد.

1706480

این عکس ها مربوط به پیروزی 6-0 نساجی در برابر راه آهن در استادیوم تختی تهران است که موجب صعود نساجی به لیگ برتر برای اولین بار شد.

فتح جام قهرمانی حذفی اگر برای نساجی رخ دهد بهترین اتفاق در تاریخ بیش از 60 ساله این باشگاه خواهد بود. تماشاگران نساجی می خواهند در این مسیر یار دوازدهم نساجی باشند. آنها به دنبال حضور پرشور در استادیوم آزادی هستند. همانند دیدار با راه آهن تا به شاگردان ساکت الهامی در جریان بازی با مس کرمان کمک کنند. آن هم با 90 دقیقه تشویق بی امان. همان کاری که در بازی با راه آهن کردند. تیم برای صعود نیاز به 6 گل داشت تا در تفاضل گل از تیم خونه به خونه جلو بزند و با ضربات مجتبی ممشلی، احسان پیرهادی و محمد عباس زاده به خواسته اش رسید.

دوباره پایتخت، دوباره نساجی و دوباره هواداران پرشور نساجی. گویی برای قائمشهری ها فرقی نمی کند، استادیوم تختی یا آزادی تهران وطنی دوم است. از مازندران خبر می رسد در همه شهرهای این استان و حتی استان های همجوار برای انتقال تماشاگران به تهران اتوبوس گذاشته اند. البته مازنی های زیادی هم مقیم پایتخت هستند. کمپین آنها برای این بازی چنین نام گرفته است: 30 فروردین برای حضور 30 هزار نفری در استادیوم آزادی.

دیدگاه‌ها