کد خبر : 1822424 | 12 اردیبهشت 1401 ساعت 17:33 | 5.5K بازدید | 5 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

حسین کلانی در متن نبرد قرمزهای غیرقابل تمییز

حساسیت برای تمایز پیراهن تیم‌ها اتفاقی است که در گذشته چندان مرسوم نبود.

به گزارش "ورزش سه" هرچند تصاویر به‌جا مانده از فوتبال ایران در دوره جام تخت جمشید به خودی خود جذاب هستند اما وقتی پای بازیکنان بزرگ به این تصاویر باز می‌شود، لذت دیدن این فریم‌ها دوچندان می‌شود.
۴۸ سال پیش در چنین روزی، پرسپولیس به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در هشتمین هفته از دومین دوره جام تخت جمشید به مصاف تیم آب‌و‌برق خوزستان رفت.
اما مسابقه‌ای که در ورزشگاه پر از جمعیت امجدیه برگزار می‌شد، یک نکته ویژه داشت. رنگ لباس و جوراب هردو تیم قرمز بود و تنها تفاوت لباس دو تیم، سفید بودن شورت و آستین‌های پیراهن پرسپولیسی‌ها بود. در آن زمان خیلی حساسیتی روی یک‌رنگ بودن لباس‌ها وجود نداشت و به مرور به جهت قابل تشخیص شدن لباس‌ها برای بینندگان تلویزیونی این تفاوت‌ها اجباری شد.
در تصویر ثبت‌شده از این بازی مرحوم نوری خدایاری از آب‌و‌برق خوزستان در برابر فریدون معینی مشاهده می‌شود. عقب‌تر اما حسین کلانی فوق‌ستاره آن‌روزها و اسطوره این روزهای باشگاه پرسپولیس دیده می‌شود.
این دوره از مسابقات با قهرمانی تیم تاج به پایان رسید و پرسپولیس در رده دوم جدول کارش را به پایان برد.

 

1710428

نوری خدایاری یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که هنوز هم وقتی در خوزستان صحبت از یک در برابر یک برداشتن‌ و دریبل کردن می‌شود، اسم او بر زبان‌‌ها جاری می‌شود.

دیدگاه‌ها