کد خبر : 1823165 | 17 اردیبهشت 1401 ساعت 21:44 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

اعتراف پدری که می‌خواست قهرمانی پسرش را ببیند؛

فریب کودک 6ساله برای شرکت در دوی ماراتن!

والدین یک پسر 6 ساله به دلیل شرکت در ماراتنی در اوهایو مورد انتقاد قرار گرفتند.

فریب کودک 6ساله برای شرکت در دوی ماراتن!

به گزارش ورزش سه، در حالی‌که این ماراتن به‌مدت 8 ساعت و 35 دقیقه به طول انجامیده است، حضور یک کودک 6 ساله در آن باعث اعتراض به کمیته برگزار کننده مسابقات و همچنین والدین این کودک شده است.

رنر کرافورد یکی از شرکت‌کننده‌های این ماراتن در مصاحبه‌ای اعتراف کرده است که در طول مسابقه بارها این کودک را دیده است که از شدت خستگی روی زمین افتاده اما پدرش او را مجبور کرده است که به دویدن ادامه بدهد و به اعتراضات نیز اهمیتی نمی‌داده است.

این در حالی است که بن پدر این پسر، اعتراف کرده زمانی که پسرش احساس خستگی زیادی می‌کرد، او با چیپس کودکش را فریب می‌داد تا به دویدن ادامه دهد و مسافت را طی کند.

این مسئله انتقادات را به سمت کمیته برگزاری ماراتن کشاند و منتقدان می‌گویند سن مناسب برای شرکت در کل ماراتن 18 سال، برای نصف مسافت 14 سال و برای مسافت 10 هزار متر 12 سال است اما این موضوع در برگزاری ماراتن رعایت نشده است.

کارا گوچر دونده المپیکی آمریکایی در توییتی از شرکت این کودک در ماراتن انتقاد کرد و گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که یک ماراتن چه آسیبی به بدن یک کودک 6 ساله وارد می‌کند، یک کودک 6 ساله حق دارد زمانی که احساس خستگی می‌کند بایستد. نمی‌گویم پدر و مادرش عمدا به او صدمه زدند، اما به‌عنوان یک المپیکی می‌توانم به شما اطمینان دهم که ماراتن برای سلامتی کودک خوب نیست. بچه‌ها به این طرف و آن طرف می‌دوند و والدین باید در حین رشد، از بدن و ذهنشان محافظت کنند.»

همچنین یک منبع پزشکی نیز بر روی خطر شرکت کودکان در ماراتن به دلیل خطر گرمازدگی و خستگی شدید تاکید کرد.

این در حالی است که خانواده این کودک مدعی شده‌اند او با اصرار خودش در ماراتن شرکت کرده و در طول مسابقه نیز هر زمانی که از او پرسیده‌اند قصد توقف دارد یا خیر به کناره‌گیری تمایلی نشان نداده است.

با این حال این خانواده به لطف فرزندان خود بیشتر از 53 مدال دارند!

دیدگاه‌ها