کد خبر : 1823813 | 21 اردیبهشت 1401 ساعت 12:35 | 7.1K بازدید | 2 دیدگاه

یادی از مربی«ستاره‌ساز» وزنه‌برداری ایران

مردی که حدود ۷۰ سال در وزنه برداری ایران و مازندران حضور داشت و به سازندگی پرداخت، رکوردشکنی و مدال آوری یکی از شاگردانش را از آسمان به تماشا نشست.

 یادی از مربی«ستاره‌ساز» وزنه‌برداری ایران

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، در شبی که علیرضا یوسفی تمام مدال های یک ضرب و دو ضرب و مجموع مسابقات جوانان در جهان را به گردن آویخت و رکورد دنیا را یک بار دیگر جابجا کرد، جای مردی خالی بود که کاشف این جوان و بزرگانی چون بهداد سلیمی بود.

قاسم عزالیان که از او به عنوان پدر وزنه برداری مازندران یاد می شود سال ۱۳۱۶ در قائمشهر به دنیا آمد و از ۲۱ سالگی وزنه برداری را آغاز کرد و سه بار قهرمان کشور شد. او سال ۱۳۴۷ مربیگری را در شهر زادگاهش شروع کرد و تا آخرین روزهای عمرش که فروردین ماه سال ۱۴۰۱ و در سن ۸۴ سالگی رخ داد به این کار ادامه داد و به گفته خودش بالای ۵۰ قهرمان ملی را تحویل وزنه برداری ایران داد.

بهداد سلیمی مرد افتخار آفرین وزنه برداری ایران و جهان یکی از شاگردان استاد غزالیان بود که سالها عنوان قویترین مرد جهان را یدک می کشید. حالا نوبت به یکی دیگر از کشف های پدر وزنه برداری مازندران رسیده است تا در دنیای وزنه برداری بزرگی کند.

علیرضا یوسفی جوان جویای نام وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی جوانان موفق به کسب همه مدال های طلا شد و رکورد خودش را هم ارتقا داد. اما این بار قاسم غزالیان نبود تا روی سکو رفتن یکی از شاگردان آینده دارش را ببیند. او از آسمان به تماشای موفقیت یوسفی نشست و حتما روحش از دیدن موفقیت این فرزند آینده دار ایران زمین شاد شده است.

مرحوم قاسم غزالیان که بیش از ۷۰ سال عمرش را برای وزنه برداری گذاشت در آخرین مصاحبه ای که با داشت داده است اما کسی سراغی از او نمی گیرد!

دیدگاه‌ها