کد خبر : 1824321 | 24 اردیبهشت 1401 ساعت 22:22 | 50K بازدید | 14 دیدگاه

اگر سه امتیاز از آلومینیوم بگیرند

استقلال در آزادی جشن قهرمانی می‌گیرد

شاگردان فرهاد مجیدی همچنان به عملکرد بی‌نقص خود ادامه می‌دهند و با هر شرایطی هفته آینده این تیم با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک می‎‌تواند در حضور هوادارانش جشن قهرمانی بگیرد.

استقلال در آزادی جشن قهرمانی می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، حتی در صورتی که تا ساعتی دیگر پرسپولیس مقابل سپاهان نتیجه را واگذار کند، احتمالا استقلالی‌ها در مسیر بازگشت از اهواز به تهران هستند که قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد، اما در صورتی که نتیجه مصاف شاگردان یحیی گل‌‎محمدی و محرم نویدکیا که از ساعت ۲۲ در ورزشگاه قاسم سلیمانی سیرجان آغاز شده با تساوی خاتمه پیدا کند یا سرخپوشان در آن به برتری دست پیدا کنند، رقابت برای قهرمانی همچنان در سه هفته پایانی ادامه خواهد داشت؛ هر چند با توجه به نمایش آبی‌پوشان در طول فصل می‌توان این تیم را از همین حالا هم با توجه به اختلاف 9 امتیازی با تیم دوم جدول در پایان سه هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان رقابت‌ها دانست.
استقلال با فرهاد مجیدی شروع بسیار خوبی در رقابت‌های لیگ برتر داشت و اگرچه آنها در میانه نیمه فصل اول و هفته‌های اخیر در نزدیک به 10 مسابقه به تساوی رضایت دادند، اما عملکرد منسجمی که در خط دفاعی داشتند و تیزهوشی آنها در حملات سبب شد تا حالا با 63 امتیاز و بدون باخت در پایان هفته بیست و هفتم جای خودشان را در صدر جدول رده بندی محکم کرده باشند و حالا با روحیه بالا در انتظار مصاف با آلومینیوم اراک در تهران هستند.
29 اردیبهشت ماه 1401 استقلال از ساعت 21:15 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان مهدی رحمتی می‌رود و در صورت تساوی یا برد پرسپولیس مقابل سپاهان، بدون توجه به نتیجه‌ای که شاگردان یحیی گل‌محمدی مقابل تراکتور در تبریزبه دست خواهند آورد، آبی‌پوشان پایتخت می‌توانند با کسب سه امتیاز مقابل آلومینیوم در حضور پرشور هوادارانشان در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی به پا کنند و به سلطه پنج ساله پرسپولیس در ایران خاتمه دهند و آنها را از تخت قهرمانی به زیر بکشانند.
آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر به سال 92 بازمی‌گردد که آنها در لیگ دوازدهم با سرمربیگری امیرقلعه‌نویی به مقام قهرمانی دست پیدا کردند. پس از آن به ترتیب فولاد خوزستان، سپاهان و استقلال خوزستان تا پایان لیگ پانزدهم قهرمان لیگ برتر ایران شدند و بالاخره نوبت به دوران حکم‌فرمایی پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ رسید که 5 سال (سه سال با برانکو و دو سال با کالدرون و گل‌محمدی) به طول انجامید. حالا اما  در شرایطی که طی سال‌های اخیر سپاهان و استقلال رقیبی همیشگی برای پرسپولیس بودند، این رقیب دیرینه است که آنها را از تخت قهرمانی حداقل به مدت یک سال دور خواهد کرد و خودش با کسب چهارمین قهرمانی لیگ برتر به جای آنها خواهد نشست.

دیدگاه‌ها