کد خبر : 1828260 | 18 خرداد 1401 ساعت 22:07 | 34.9K بازدید | 7 دیدگاه

نویدکیا می‌توانست بهترین مربی سپاهان باشد؛

فریدونی: محرم "بالغ" به نیمکت سپاهان نرسید

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن معتقد است استفاده از محرم نویدکیا به عنوان سرمربی سپاهان تصمیمی پوپولیستی بوده است.

فریدونی: محرم "بالغ" به نیمکت سپاهان نرسید

به گزارش "ورزش سه"، آنچه هواداران سپاهان و احتمالا علاقمندان به فوتبال از آن می‌ترسیدند رخ داد و محرم نویدکیا که طی دو سال حضور در راس کادر فنی سپاهان نشان داده بود جنسی متفاوت با جریان رایج در فوتبال ایران دارد، تصمیم به استعفایی بدون بازگشت گرفت.
نویدکیا در ابتدای لیگ بیستم هدایت سپاهان را بدون اینکه حتی مدرک A آسیا را داشته باشد، آغاز کرد و در اولین سال خود بسیار امیدوارکننده عمل کرد. در سال دوم اما هیچ چیز بر وفق مراد سپاهان و نویدکیا پیش نرفت تا این چهره محبوب اصفهانی‌‎ها تصمیم به استعفا بگیرد.
مجتبی فریدونی مدیرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن و استاد دانشگاه در واکنش به اتفاقاتی که برای محرم نویدکیا طی دو سال اخیر در سپاهان رخ داده، متنی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست. او معتقد است که محرم نویدکیا زودتر از آنچه باید با تصمیمی پوپولیستی به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شده است.

این متن را در ادامه بخوانید.
« محرم نویدکیا بدون شک با اخلاق ترین، محبوبترین و شاید هم بهترین بازیکن تیم سپاهان طی سال های اخیر بوده و احتمالا در آینده نیز  تا سال های سال این عناوین منحصرا در اختیار او باقی بماند. شاید هم برای همیشه.
و باز هم شکی نیست که او می توانست به بهترین مربی سپاهان تبدیل شود و سال ها خیال مدیران و هواداران سپاهان را از داشتن یک مربی خوب راحت کند. اما به قول محمد صالح علا :
« یه کارهایی را نمیشه تند تند انجام داد
تقویم ها عجله ندارند
سیب ها به موقع می رسند
انگورها به موقع می رسند
و به قول پاراسیوس کسی که می پندارد تمامی میوه ها زمانی می‌رسند که توت فرنگی، از انگور هیچ نمی داند»
وارن بافت هم جمله ای دارد که می‌گوید « شما با ۹ مادر در مدت یک ماه نمیتوانید بچه به دنیا بیاورید»
هر کاری باید به موقع خودش اتفاق بیفتد. برای رسیده شدن سیب و توت فرنگی دوره های زمانی متفاوتی نیاز است تا میوه ای دل‌نشین به دست آید. قطعاً برای پرورش، رشد و بلوغ یک مربی هم بسته به خصوصیات فردی شخص و شرایط محیطی دوره انتظار و تکاملی وجود دارد که باید رعایت شود تا ثمره ای شیرین داشته باشد.
محرم نویدکیا خیلی‌ زود به سرمربیگری سپاهان رسید. شاید بر اساس یک تصمیم پوپولیستی و بالطبع نتایج سپاهان طی دوران حضور او شاید نه مطلوب خودش بود نه هوادران و نه مدیران سپاهان. ثمره ده‌ها میلیارد تومان هزینه سپاهان در طی این دوران دو سال حذف از لیگ قهرمانان آسیا و عدم کسب عنوان قهرمانی چه در لیگ و چه در جام حذفی در دو فصل بوده است یعنی عملاً هیچ.
بالطبع اگر محرم در تقویم زمانی خودش و از مراحل پایین تر و با طی درجات و گذراندن دوره‌های پیشرفته مربیگری « رسیده» به نیمکت سپاهان می رسید ثمره آن برای همه شیرین تر بود.
حالا دیگر برای محرم سخت است که به لیگ های پایین تر و مدارج پایین تر مربیگری برگردد و دوباره « رسیده » شده به سپاهان برگردد. کاش می‌گذاشتند محرم « رسیده» شده به نمیکت سپاهان برسد.

دیدگاه‌ها