کد خبر : 1828752 | 22 خرداد 1401 ساعت 11:25 | 5.9K بازدید | 1 دیدگاه

هر نتیجه‌ای جز قهرمانی برای ما ناکامی محسوب می‌شد

دلایل موفقیت ملوان از زبان قائم مقام باشگاه

قائم مقام باشگاه ملوان بندرانزلی می‌گوید این تیم برای تامین منابع مالی و رقابت با تیم‌های لیگ برتری با مشکلات جدی‌ روبرو است.

دلایل موفقیت ملوان از زبان قائم مقام باشگاه

به گزارش "ورزش سه"، ملوان بندرانزلی پس از شش فصل حضور در لیگ دسته اول با اقتدار توانست جواز حضور در لیگ برتر را بگیرد. با  رامبد رشیدی قائم مقام این باشگاه در ارتباط با دلایل این موفقیت هم صحبت شده‌ایم.
این گفتگو را در ادامه بخوانید.

*عملکرد فنی ملوان در این فصل فراتر از تصور بود، آیا پیش از شروع مسابقات چنین انتظاری از تیم داشتید؟
من از صحبت درباره امور فنی پرهیز می‌کنم اما آمار به خوبی گواه همه چیز است؛ ضمن احترام به سایر تیم‌ها و به خصوص رقبایی که برای صعود به لیگ برتر با ما در رقابت بودند، معتقدم ملوان در طول فصل شایسته ترین تیم برای قهرمانی و صعود به لیگ برتر بود.

*نقش مدیریت باشگاه و تیم بیرون زمین را در این موفقیت چگونه ارزیابی می کنید؟

پژمان نوری در سومین سال مدیریتش در ملوان به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و به بهترین شکل نشان داد همانند مدیریت بازیکنان درون زمین در زمان حضورش در مستطیل سبز، به خوبی می تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های نفرات توانمند، یک باشگاه را اداره و به سر منزل مقصود برساند. در دو فصل اخیر باشگاه توسط مجموعه‌ای از نیروهای بومی و عمدتا جوان اداره شد که از نظر من نقش بسیار زیادی در تحول ساختاری باشگاه داشتند. به عنوان مثال معاونین اجرایی و فرهنگی و مدیر روابط عمومی باشگاه کارنامه درخشانی از خود در فصل جاری به جا گذاشتند. ضمن اینکه نباید از نقش کادر اداری پر تلاش و زحمتکش باشگاه که در این فصل از سوی سازمان لیگ مورد تقدیر قرار گرفتند به سادگی گذشت. از سمت دیگر  امسال علاوه بر حال خوب ملوان از همان ابتدای کار که به واسطه حمایت‌های بی دریغ مهندس پوررشید حاصل شد، وفاق و همدلی بسیار خوبی هم در میان مسوولان شهرستان برای تحقق این هدف وجود داشت.

*اما در طول فصل گلایه هایی از عدم حمایت مسوولان هم به گوش می رسید!
فکر می کنم در هر خانواده ای این گلایه ها پیش می آید. به هر حال همیشه میان توقعات هواداران با عملکرد مسوولان فاصله است چون در عالم واقع همیشه محدودیت‌هایی وجود دارد که تحقق این توقعات را سخت می کند. با این حال معتقدم عزم حمایت از ملوان برای صعود به لیگ برتر در همه مسوولان ذیربط وجود داشت؛ از نیروی محترم دریایی ارتش که همیشه حق بزرگی به گردن ملوان داشته اند تا رییس و سایر اعضای محترم مجمع باشگاه که در حد توان ما را مورد حمایت قرار دادند.

1719882


*از تیم مدیریتی بومی گفتید اما به نظر می رسد برخلاف سالیان گذشته بازیکنان بومی کمی در تیم این فصل حضور داشتند.
ملوان در فوتبال ایران همواره به کشف و پرورش استعدادها و تکیه بر پتانسیل بازیکنان و نیروهای بومی شناخته می شود. اما به دلایلی چرخه بازیکن سازی در چند سال گذشته در ملوان متوقف شده بود به شکلی که با شرایط امسال باشگاه و هدفگذاری که برای صعود صورت گرفته بود پتانسیل‌های موجود ما را به این هدف نمی رساند. با این وجود در تیم ما کاپیتان محمدرستمی و جوانانی چون آرمین انبساطی، ارسلان تفضلی، فربد بلوکباشی، پرهام صیاد و ... از بازیکنان بومی و موثرمان بودند.
ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنم با تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت آکادمی و مربیان زحمتکش تیم های پایه – که جا دارد تشکر ویژه ای از همه آنها داشته باشیم - تمامی رده های سنی ما در لیگ برتر حضور دارند و این امر نویدبخش روزهای خوبی در آینده است.

*پژمان نوری و مازیار زارع در تمام مصاحبه ها از نقش پررنگ مهندس پوررشید در موفقیت این فصل گفته اند. نظر شما در این خصوص چیست؟
اشکان پوررشید حلقه گم شده ملوان در تمامی سال‌های اخیر برای کسب موفقیت بود. به زبان دیگر موفقیت به دست آمده بدون حضور و حمایت‌های مادی و معنوی ایشان به عنوان عضو موثر هیئت مدیره، به هیچ وجه امکان پذیر نبود در حدی که به صراحت می توانم ادعا کنم شرایطی که ایشان برای تیم ما در این فصل مهیا کردند در کل تاریخ باشگاه ملوان بی نظیر بود و به همین دلیل هر نتیجه ای به جز صعود و قهرمانی برای ما یک شکست محسوب می شد.

*تا شروع فصل آینده زمان زیادی باقی نمانده است. شرایط فصل بعد را چگونه می بینید؟
باشگاه ملوان برای حضور دوباره در بالاترین سطح فوتبال کشور علاوه بر اینکه نیازمند ارتقای سخت افزارها و ساختارهای خود است، در بحث تامین منابع مالی مورد نیاز برای رقابت با باشگاه های متمول لیگ برتری نیز با مشکل جدی مواجه است لذا امیدوارم مجمع محترم - به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری باشگاه - هر چه سریعتر نسبت به فراهم آوردن شرایط مناسب برای حضور مجموعه های توانمندتر چاره اندیشی کنند.

*سخن پایانی:

موفقیت این فصل ما مرهون تلاش و زحمات همه کسانی بود که در سالیان گذشته شکست را باور نکرده و برای رسیدن به هدف دست از تلاش بر نداشتند. در این راستا هواداران ملوان بالاترین نقش را داشتند که حتی در تلخ ترین روزها دست از حمایت تیم محبوبشان نکشیدند تا حلاوت این پیروزی در کامشان دو چندان شود.

دیدگاه‌ها