کد خبر : 1831223 | 08 تیر 1401 ساعت 09:43 | 9K بازدید | 1 دیدگاه

وداع تلخ سرینا ویلیامز با ویمبلدون

تنیسور افسانه‌ای امریکایی با قبول شکست برابر حریف فرانسوی از رقابت‌های ویمبلدون کنار رفت.

وداع تلخ سرینا ویلیامز با ویمبلدون

به گزارش "ورزش سه" سرینا ویلیامز، دارنده ۲۳ عنوان گرنداسلم که چندسالی است می‌کوشد با کسب گرنداسلم ۲۴ با رکورد پرافتخارترین تنیسور زن تاریخ برابری کند، بار دیگر در این راه ناکام ماند.
ویلیامز دیشب در آخرین بازی برگزار شده در سنترکورت ویمبلدون به مصاف هارمونی تن فرانسوی رفت. حریفی که اصالتی کامبوجی-ویتنامی دارد اما با پاسپورت فرانسه در مسابقات تنیس به میدان می‌رود.
تن که به وضوح از جو ورزشگاه لذت می‌برد، با نمایشی کم اشتباه در ست اول موفق شد زن سابق شماره یک دنیا را با نتیجه ۵-۷ شکست دهد اما در ست دوم اسیر قدرت ویلیامز شد و با نتیجه سنگین ۱-۶ شکست خورد.
در ست سوم ویلیامز خیلی زود حریف سختکوش را بریک کرد اما در ادامه برتری‌اش را از دست داد. با این حال ویلیامز این فرصت را به دست آورد تا برای پیروزی در بازی پشت خط سرویس قرار بگیرد اما در کسب گیم سرویسش ناکام بود تا در نهایت کار به سوپر تایبریک بکشد.

1723891
در این ایستگاه هم تن با وجود اینکه ۰-۴ از اسطوره امریکایی تنیس زنان عقب افتاد، در ادامه بازگشتی جانانه داشت و در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۷ بر ویلیامز غلبه کرد تا ست را ۶-۷ پیروز شده و در مجموع برنده ماراتن ۲۰۰ دقیقه‌ای استادیوم اصلی شود.
صرف‌نظر از عملکرد شگفت‌انگیز تن، نمی‌توان از تلاش مضاعف ویلیامز در بازگشت از مصدومیتی یک‌ساله به سادگی گذشت. تنیسور ۴۰ ساله امریکایی که در مقاطعی از بازی و بعد از کسب امتیازهای حساس در رالی‌های طولانی اشک در چشمانش حدقه می‌زد، از هیچ کوششی برای پیروزی دریغ نکرد اما روند آماده‌سازی این بازیکن چندان قابل دفاع نبود و همین موضوع به خوبی در امتیازهایی که بعد از رالی‌های طولانی بازی می‌شد خودش را نشان می‌داد.
به هرحال با توجه به شانس بیشتر ویلیامز برای موفقیت روی زمین چمن به نسبت سایر کورت‌ها و حذف این تنیسور در ویمبلدون و سن‌ و‌ سال این بازیکن، به نظر نمی‌رسد تنیسور الهام‌بخش امریکایی دیگر بتواند گرنداسلم جدیدی را کسب کند. بنابراین رکورد جاودانه مارگارت کورت در کسب عناوین گرنداسلم انفرادی با ۲۴ قهرمانی برای سالیان آینده هم دست‌نیافتنی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها