کد خبر : 1831546 | 10 تیر 1401 ساعت 22:40 | 74.9K بازدید | 13 دیدگاه

آخرین روز فصل چطور گذشت؟

روزگار متفاوت غول‌ها؛ رئال، مایه حسرت بارسلونا

آخرین روز فصل 22-2021 برای دو باشگاه بزرگ فوتبال اسپانیا کاملا متفاوت سپری شد.

روزگار متفاوت غول‌ها؛ رئال، مایه حسرت بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته 30 ژوئن، سال مالی باشگاه های فوتبال اروپا رسما به اتمام رسید و همگی وارد مقطعی جدید شدند. قرارداد بازیکنانی چون عثمان دمبله، ایسکو، مارسلو و گرت بیل از دو تیم بارسا و رئال به اتمام رسید و آنها دیگر تعهدی به غول های لالیگا ندارند اما رئال و بارسا دو شب کاملا متفاوت را پشت سر گذاشتند.

1722365

 آخرین روز فصل 22-2021 در رئال مادرید آرام و راضی کننده بود. مدیریت صحیح باشگاه مادریدی سبب شد تا رئال بازهم سال مالی را بدون ضرر به اتمام برساند. رئال همچنین به مهمترین اهداف ورزشی خود یعنی قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان نیز رسید و قبل از شروع انتقالات تابستانی، کار جذب اورلین شوامنی و آنتونیو رودیگر را نیز نهایی کرد. 

1721283

هرچند ناکامی در جذب کیلیان امباپه یک ناامیدی بزرگ بود ولی رئال با تقویت خط دفاع و میانی خود حالا دو ماه فرصت دارد تا یک مهاجم جدید را نیز به خدمت بگیرد؛ بدون اینکه مشکل مالی داشته باشد. رئال حتی قادر است 100 میلیون یورو در این راه و بدون دردسر هزینه کند. ایسکو، مارسلو و گرت بیل با دستمزدهای بالایی که دریافت می کردند، دیگر جایی در رئال ندارند و جالب اینکه مجموع دستمزد این سه بازیکن، دو برابر مجموع دستمزد شوامنی و رودیگر بود.

1724188

و اما در بارسلونا آخرین روز فصل 22-2021 پر استرس و با تشویش به اتمام رسید. خوان لاپورتا بالاخره توانست 10 درصد از حق پخش تلویزیونی بارسا را برای 25 سال به "سیکس استریت" واگذار کند و از این ناحیه تا 260 میلیون یورو بر درآمدهای باشگاه اضافه کرد. به این ترتیب بارسا برای اولین بار پس از دو سال توانست فصل را بدون ضرر به پایان برساند. 

1717985

مدیریت بد جوزپ بارتومئو سبب شده بود تا لاپورتا باشگاهی ویران شده از لحاظ اقتصادی تحویل بگیرد ولی با فروش حق پخش حالا می تواند هم فرانک کسیه و هم کریستیانسن را به فهرست خود اضافه کند و هم برای جذب رابرت لواندوفسکی نیز فشار بیشتری به بایرن بیاورد. با این حال لاپورتا بهتر است به هواداران واقعیت های بارسا را بازگو کرده و بگوید که جذب برناردو سیلوا و جولز کنده عملا غیرممکن است. بارسا می تواند حداقل خوشحال باشد که با پیکه، بوسکتس، سرجی، آلبا، فاتی، پدری و گاوی همچنان قرارداد دارد.

دیدگاه‌ها