کد خبر : 1831665 | 11 تیر 1401 ساعت 17:13 | 28.4K بازدید | 31 دیدگاه

دیدن مسی با پیراهن PSG عجیب بود

مودریچ: گفتم پی‌اس‌جی را له می‌کنیم و کردیم

لوکا مودریچ پس از شکست 1-0 بازی رفت برابر پی‌اس‌جی به دنی کارواخال وعده له کردن پی‌اس‌جی در بازی برگشت را داده بود.

مودریچ: گفتم پی‌اس‌جی را له می‌کنیم و کردیم

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید برای چهاردهمین بار در لیگ قهرمانان به قهرمانی رسید و یک فصل فراموش نشدنی را ثبت کرد. رئال از یک‌هشتم نهایی تا فینال توانست با بازگشت‌هایی به یادماندنی، از سد پی‌اس‌جی، چلسی و سیتی بگذرد و در فینال نیز با یک گل برابر لیورپول پیروز شد. به گمان بسیاری، برتری بر پی‌اس‌جی در یک‌هشتم نهایی، کلید قهرمانی رئال بود. لوکا مودریچ در مصاحبه با یک نشریه کروات، در مورد آن بازی و فصلی که گذشت، صحبت کرد.

1717922

بهترین فصل فوتبالی:« قضاوت در این مورد سخت است، چون قبلاً فصول خوب دیگری هم داشته‌ام. به‌عنوان مثال فصل 18-2017 (قهرمانی سیزدهم رئال در کی‌یف). اما قطعا امسال یکی از بهترین‌ها بود و در این شکی نیست. هم از نظر شکل بازی و هم از نظر نتیجه گیری. ما در لیگ، برتری فاحشی بر رقبا داشتیم. بازگشت‌های چشمگیری را در لیگ قهرمانان به‌نمایش گذاشتیم و اگر به اینها، صعود کرواسی به جام جهانی 2022 و پیشروی در لیگ ملت‌ها را  هم اضافه کنم؛ باید بگویم که این یک فصل خارق‌العاده بود. این کلمه بهترین تعبیر برای فصل 22-2021 است.»

بهترین قهرمانی چمپیونزلیگ:« به‌دلیل روشی که آن را کسب کردیم، بله؛ خاص‌ترین بود. من لادسیمای 2014 را به یاد آوردم و احساساتی که به نظر تکرار نشدنی بود؛ بار دیگر تجربه کردم، اما این یکی حتی بالاتر از آن بود... اوف، عجب لیگ قهرمانانی بود. ما چه کارهایی کردیم.»

1697603

خوشحالی بی حد و حصر پس از پیروزی 3-1 بر پی‌اس‌جی در بازی برگشت یک‌هشتم نهایی:« (می‌خندد) کاملاً خودجوش بود. برای من، آن یک بازی کلیدی بود. قبل از بازی برگشت با پاریس تردیدهایی در مورد ما وجود داشت و تعداد کمی باور داشتند که می‌توانیم ابرقدرتی چون پی‌اس‌جی را حذف کنیم. تیمی که به وضوح برای قهرمانی در لیگ قهرمانان ساخته شده بود. آنها در پارک دو پرنس، جایی که ما بسیار بد بودیم، کاملاً از ما برتر بودند. مردم هم خیلی زود شروع کردند در مورد نیمکت نشین شدن بازیکنان مسن و باتجربه و میدان دادن به جوانان و شروع پروژه‌ای جدید صحبت کردند.»

هیچکس روی رئال شرط نمی‌بست:« ما به شک و شبهه در مورد خودمان دیگر عادت کرده‌ایم چون به محض اینکه یک ناکامی رخ می‌دهد، این تردیدها مثل قارچ همه جا سبز می‌شوند اما ببینید، اینها همیشه برای ما انگیزه مضاعفی ایجاد کرده است. بگذارید چیزی برای‌تان تعریف کنم؛ در پارک دو پرنس، وقتی من و کارواخال تعویض شدیم، روی نیمکت به او گفتم: کاروا، خواهی دید، ما آنها را در برنابئو له می‌کنیم، خواهی دید!»

1696438

کارواخال چه گفت؟« او هم مثل من به جبران معتقد بود. آنها در پاریس بهتر بودند، اما با این که ما خیلی بد بازی کردیم، آنقدر تفاوت کیفی دو تیم فاحش نبود که فکر کنیم شکست‌شان غیرممکن است. ما خیلی باهم صحبت می‌کردیم و ایمان، روزبه‌روز در رختکن بیشتر می‌شد و وقتی روز مسابقه فرا رسید، در چشمان هم‌تیمی‌هایم، آن شور شب‌های بزرگ را دیدم. وقتی همه تیم باانگیزه، متمرکز و پر انرژی می‌شود، هیچ تیمی در دنیا وجود ندارد که نتوانیم آن را شکست دهیم.»

حتی تیمی با مسی، امباپه و نیمار...« دیدن مسی بعد از آن همه ال‌کلاسیکوهایی که برابر هم داشتیم و با یک پیراهن دیگر برایم عجیب بود. در کنار نیمار و امباپه، آنها مجموعه‌ای از استعدادهای بزرگ را در تیم‌شان داشتند اما ما رئال مادرید هستیم و به محض اینکه ریتم خود را پیدا کردیم، با حمایت فوق العاده هواداران، آنها را خرد کردیم. شبی باورنکردنی و تماشایی بود، یکی از تاثیرگذارترین شب‌ها برای من؛ برای من که خیلی از شب‌های بزرگ لیگ قهرمانان را در رئال تجربه کرده‌ام. از آن زمان، تصور مردم و رسانه‌ها نسبت به شانس ما در لیگ قهرمانان تغییر کرد و شک و تردیدها همه از بین رفت. ثابت شد تیم ما برابر هر رقیب بزرگی حرف زیادی برای گفتن دارد.»

دیدگاه‌ها