کد خبر : 1838843 | 26 مرداد 1401 ساعت 18:15 | 11.7K بازدید | 16 دیدگاه

پنجاه و نهمین نبرد به سود کدام تیم؟

استقلال- ملوان؛ 49 سال مبارزه بی‌وقفه!

استقلال و ملوان عصر روز پنج‌شنبه برای پنجاه و نهمین بار در طول تاریخ مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

استقلال- ملوان؛ 49 سال مبارزه بی‌وقفه!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و ملوان در شرایطی که هر دو، بازی اول خود در لیگ برتر را واگذار کرده‌اند؛ عصر پنج‌شنبه در نبرد شماره 59 تاریخ خود مقابل هم قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که بدون تردید جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

استقلال و ملوان در تاریخ حیات خود جمعاً 58 بار دیدار داشته‌اند که 28 بازی آن در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر بوده است و سایر بازی‌ها در جام حذفی یا تورنمنت‌های دیگر قبل از پیدایش لیگ برتر، برگزار شده است. از مجموع 28 بازی‌ای که دو تیم در لیگ برتر برگزار کردند، 13 بار استقلال پیروز شده و 5 بار ملوان طعم پیروزی را چشیده است. 10 مسابقه دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

اولین بازی تاریخ دو تیم در سال 52 و در دور رفت از اولین فصل رقابت‌های جام تخت جمشید برگزار شد که با پیروزی 5 بر یک استقلال به پایان رسید. در آن بازی که 49 سال از آن می‌گذرد، علی جباری (2 گل)، حسن روشن، زنده یاد غلامحسین مظلومی و رضا عادلخانی هر کدام یک گل برای آبی‌پوشان به ثمر رساندند و تنها گل ملوان نیز توسط نصرت ایراندوست به ثمر رسید.

آخرین باری هم که دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند به فصل 94-95 باز می‌گردد که دیدار آنها در چارچوب نیم فصل دوم فصل پانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دو تیم به نتیجه مساوی دو بر دو رضایت دادند.

حالا قرار است عصر پنج‌شنبه استقلال و ملوان در انزلی برای پنجاه و نهمین بار در تاریخ و بیست و نهمین بازی در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار بگیرند. نبردی متفاوت از بازی‌های گذشته و البته جذابیت‌هایی که احتمالا در طول 90 دقیقه‌اش شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها