کد خبر : 1848402 | 23 مهر 1401 ساعت 22:46 | 99.9K بازدید | 8 دیدگاه

سنگین‌وزن‌ترین فوتبالیست جهان، کشتی‌ کج‌کار می‌شود!

آدبایو آکینفنوا، مهاجم پیشین باشگاه وایکمب واندررز که به خاطر فیزیک عجیبش معروف شده بود، حالا بعد از بازنشستگی از فوتبال به کشتی کج روی آورده است.

سنگین‌وزن‌ترین فوتبالیست جهان، کشتی‌ کج‌کار می‌شود!

به گزارش "ورزش سه" اگر صفحه‌های فوتبالی را در شبکه‌های اجتماعی طی چندسال گذشته دنبال کرده باشید، حداقل یک بار این بازیکن را دیده‌اید؛ آدبایو آکینفنوا، سنگین‌وزن ترین مهاجم فوتبال دنیا!

وقتی او از ای‌اف‌سی ویمبلدون به وندررز پیوست، در 220 بازی برای این تیم نزدیک به شصت گل به ثمر رساند و حدود 40 پاس گل داد و در دو صعود این تیم از دسته چهارم فوتبال انگلستان به دسته سوم و دسته دوم نقشی تاثیرگذار داشت.

1753552

آکینفنوا که در بازی محبوب FIFA به عنوان قوی‌ترین بازیکن از لحاظ قدرت بدنی شناخته می‌شد، اصالتی نیجریه‌ای دارد و در کودکی طرفدار لیورپول بوده است. حالا بازنشستگی از فوتبال فرصتی برای او ایجاد کرده تا به دنبال یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش برود؛ کشتی کج!

او که هفته آینده باید اولین مسابقه خودش را در این رشته جدید برگزار کند، در مورد تصمیمش برای حضور در کشتی کج می‌گوید:"به اندازه کافی خوش شانس بودم که به مدت ۲۲ سال کاری را انجام دادم که بیشتر دوست داشتم. وقتی از من می‌پرسیدند که قرار است در زمان بازنشستگی چه کار کنم، همیشه می‌گفتم که به دنبال تجربیات جدید هستم."

1753550

اما چهره‌ای که الهام‌بخش او برای حضور در رینگ بوده، آنتونی اوگوگو است. آکینفنوا در این باره با تمجید از آنتونی گفت:"سال هاست که او را می‌شناسم، زمانی که بوکسور بود. عشق من به کشتی همیشه در پس زمینه بوده و بعد از بازنشستگی از من پرسید: "می خواهی تلاش کنی؟ و من هم گفتم بله"

تجربه جدید برای او کمی هم ترسناک است:"وقتی چیزی را پیدا می‌کنید که از آن لذت می‌برید، همه چیز آسان‌تر می‌شود و من بسیار از زندگی لذت می‌برم ... اما درد دارد: دنده‌ها و شانه‌های شکسته شده، حدقه چشم ... قبلا که فوتبالیست بودم، مردم را روی زمین می‌انداختم و حالا من بیشتر به زمین می‌افتم."

دیدگاه‌ها