کد خبر : 1848829 | 26 مهر 1401 ساعت 14:23 | 339K بازدید | 137 دیدگاه

ثبات- بازیکنِ تیم بودن:

مهم‌تر از توپ طلا: این عکس بنزما فراموش نخواهد شد!

کریم بنزما در 34 سالگی توپ طلا گرفت، مردی که ایستادن و صبوری را بهتر از بقیه بلد بود.

مهم‌تر از توپ طلا: این عکس بنزما فراموش نخواهد شد!

به گزارش "ورزش سه"، یک تصویر نمادین و مهم از کریم بنزما در کنار تمام ژست های خاص این ستاره فرانسوی بعد از دریافت توپ طلا به شدت مورد توجه قرار گرفته است. وقتی در سال 2014 کریستیانو رونالدو برنده توپ طلا شد و خامس، سرخیو راموس و تونی کروس نیز جوایز دیگر را به خود اختصاص دادند، یک نفر آن پشت سر در حال دست زدن و نمایش لبخند رضایت بابت موفقیت تیمی است؛ بازیکنِ تیم بودن- آن ویژگی خاص کریم بنزما که او را تبدیل به ستاره ای منحصر به فرد در دنیای فوتبال کرده است.

1754510

به رئال مادرید یک دهه اخیر نگاه کنید. شاید در سال های ابتدایی هواداران این تیم هر نامی را عامل افتخارات متوالی خود در لیگ قهرمانان می دانستند، الا کریم بنزما. ستاره فرانسوی سال های سال پشت نام های بزرگی چون کریستیانو رونالدو، گرت بیل، مسوت اوزیل، آنخل دی ماریا، لوکا مودریچ و حتی خامس و .... ماند و هیچوقت به اندازه ای که باید دیده نشد.

برای فصول متوالی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت با گونسالو ایگواین مبارزه کرد و در ادامه نیز انگار ماشینی در خدمت کریستیانو رونالدو بود. انگار این مهاجم گلزن باید اینقدر در زمین بالا و پایین می رفت تا فرصتی برای گلزنی رونالدو و گرت بیل و دیگری فراهم و در نهایت همه چیز به نام آنها ختم شود.

سال 2018 و بعد از جدایی رونالدو بود که بدترین فصل سال های اخیر رئال مادرید با خولن لوپتگی و در ادامه سانتیاگو سولاری رقم خورد. کریم بنزما نیز در آن فصل مانند دیگر ستاره های رئال مادرید نمایش چندان خوبی نداشت تا صدای تمسخر با این مضمون بیش از قبل شنیده شود: دیدید بدون رونالدو، کریم در حدی نیست که رهبر خط حمله رئال مادرید باشد.

1754508

اما ستاره فرانسوی در سه سال اخیر اینقدر فوق العاده ظاهر شده که حتی یک نفر نیز تردیدی در مورد شایستگی او برای کسب جایزه توپ طلا نداشت. درخشش کریم بنزما اینقدر بی سر و صدا بود که بسیاری از هواداران رئال مادرید متوجه نشدند او چگونه به دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه پرافتخار تبدیل شد و بعد از 24 سال یک فرانسوی دیگر توانست توپ طلا بگیرد.

فصل گذشته کریم بنزما انگار رئال مادرید را یک تنه به دندان گرفت و تا دیدار فینال لیگ قهرمانان بالا برد. حالا هم که دریافت توپ طلا از زین الدین زیدان و برآورده شدن رویای دوران کودکی. از سال 1956، هیچ بازیکنی و حتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیز در سن 34 سالگی موفق به دریافت این جایزه نشده بودند، اما کریم بنزما ثابت کرد این همه سال دیده نشدن هم روزی بالاخره به پایان می رسد. با رونالدو رفیق شدن و رضایت او را جلب کردن، فقط از بازیکنی برمی آید که از خود گذشتگی در زمین را به معنای واقعی کلمه آموخته باشد؛ همین برای تبدیل شدن به نماد یک تیم کافی است و چه تیمی بهتر از رئال مادرید.

از بین همه ستاره هایی که در خدمت لیونل مسی و رونالدو بازی کردند، از پدرو و ساموئل اتوئو و زلاتان و داوید ویا تا نیمار که جدا شد و در سوی مقابل ایگواین و دی ماریا و گرت بیل و خامس و ...، فقط کریم بنزما بود که ثبات را به زبان های مختلف ترجمه کرده و راه خودش را پیدا کرد.

1754289

او دیشب به عنوان نماینده آن دسته از ستاره هایی روی سن رفت که هر چه کمتر دیده شدند، بیشتر مبارزه کردند. ایستادن برای پایان دوره دیگران و همچنان درخشیدن، باعث شد کریم بنزما به جایی برسد که هیچ کس در مورد برنده جایزه توپ طلای امسال حتی یک سر سوزن هم شک نداشته باشد. بعدها نام این بازیکن اینگونه در تاریخ فوتبال با همان تصویر مرور خواهد شد؛ ستاره ای که خیلی خوب بلد بود سر فرصت و با حوصله، خودش را به جلوی صف برساند، قهرمانِ همه آدم هایی که برای دیده شدن حاضرند خیلی صبر کنند.

دیدگاه‌ها