کد خبر : 1852785 | 19 آبان 1401 ساعت 00:16 | 29.2K بازدید | 8 دیدگاه

هشدار ستاره آلمانی: در قطر ساکت نخواهیم ماند!

لئون گورتزکا، ستاره آلمانی بایرن مونیخ، با برگزاری جام جهانی 2022 در قطر به صورت جدی مخالف است.

هشدار ستاره آلمانی: در قطر ساکت نخواهیم ماند!

به گزارش "ورزش سه"، علیرغم تمامی اخبار در مورد نقض حقوق بشر و شرایط دشوار کارگران برای ساخت و ساز در قطر در سال های اخیر، این تورنمنت در این کشور در کمتر از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد. در یک دهه اخیر اخبار فراوانی در مورد مرگ تعداد زیادی کارگر در کشور قطر شنیده شده و حالا لئون گورتزکا هشدار داد بازیکنان تیم ملی آلمان در خلال برگزاری جام جهانی نیز در این رابطه سکوت نخواهند کرد.

لئون گورتزکا درباره برگزاری جام جهانی در قطر گفت: "شخصا آرزو می‌کردم در اوج دوران فوتبالم، جام جهانی در کشور دیگری برگزار می شد. از نظر من اشتباه بزرگ بود این که معیارهای انتخاب کشور میزبان شامل وضعیت حقوق بشری واقعی نبود و این همان چیزی است که ما را عصبانی می کند.

1761412

فکر می‌کنم وظیفه ما این خواهد بود که از توجه جهان به چنین تورنمنتی برای انتقال ارزش‌های مهم برای ما و نه چندان مهم برای قطر استفاده کنیم. به چه شکل؟ خواهیم دید. اما مطمئن باشید که ما برای این هدف همه کار خواهیم کرد

شراکت باشگاه بایرن مونیخ با کمپانی قطر ایرویز؟ فکر می کنم این قرارداد سال آینده به پایان می رسد و در واقع کاملا مطمئن هستم که باشگاه به نفع ما و همچنین اعضای بایرن مونیخ عمل خواهد کرد."

لئون گورتزکا در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است باشگاه به همکاری با قطر ایرویز پایان دهد، گفت: "شخصاً مخالف این تصمیم نیستم."

دیدگاه‌ها