کد خبر : 1853487 | 23 آبان 1401 ساعت 13:56 | 45.8K بازدید | 9 دیدگاه

دومین جام جهانی با بازگشت کی‌روش

لبخند بزن، امروز روز توست رامین رضاییان! (عکس)

رامین رضاییان شاید حتی یک ذره هم شانس و امیدواری برای حضور در جام جهانی نداشت تا اینکه مرد پرتغالی ناخدای کشتی تیم‌ملی ایران شد.

لبخند بزن، امروز روز توست رامین رضاییان! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رضاییان شاید به اندازه جام جهانی قبلی از حضور فیکس در ترکیب تیم‌ملی اطمینان نداشته باشد اما همین که او توانست رقبای سرشناسی چون صالح حردانی، دانیال اسماعیلی‌فر و... را شکست دهد و به لیست برسد، یک موفقیت بزرگ را برای این مدافع راست دارد.

رامین از روز شکست مقابل عراق به رهبری مارک ویلموتس تا دیدار برابر نیکاراگوئه با هدایت کارلوس کی‌روش، جایی در تیم‌ملی نداشت. او به هر دری هم زد که موردتوجه اسکوچیچ قرار بگیرد و در ابتدا همه فکر می‌کردند ماجرا حل خواهد شد اما بدون هیچ مشکل و درگیری، اسکو، این بازیکن را به دلیل فنی خط می‌زد تا رضاییان بدون حتی یک دقیقه بازی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، به لیست نهایی برسد.

رضاییان شاید حتی فکر می‌کرد که اگر روزی راه بازی در تیم‌ملی با بازی در یک تیم اروپایی هموار می‌شود، حالا با انتخابی برعکس این هدف  سهل الوصول خواهد شد و به همین دلیل پرسپولیس را به عنوان تیم بعدی انتخاب کرد اما حتی این کلید هم قفل حضور او در تیم ملی را باز نکرد.

او البته مدافعی توانمند و پرتلاش، به خصوص در حمله، است و با نفوذهای خود می‌تواند شانس هر تیمی برای گلزنی را افزایش بدهد اما به هر حال این گزاره که اگر اسکوچیچ در تیم ملی می‌ماند، رضاییان شانسی برای بازی نداشت، به هیچ وجه نمی‌تواند اشتباه باشد.

1763057

به هر حال فوتبال جایی است که در آن سرنوشت بازیگرانش را یک شبه تغییر می‌دهد و رامین هم باید خوشحال از این باشد که آنچنان اعتمادی در فردی به بزرگی کی‌روش ایجاد کرده که در بدو ورود، او را به تیمش دعوت می‌کند و حتی باوجود عدم حضور در اردوی اتریش نیز این بازیکن را به دوحه می‌برد.

پس رامین حق دارد وقتی در چشمهای بازیکنان جوان نگاه و با آنها خداحافظی می‌کند، اینطور لبخند بزند و خوشحالی خود را از حضور در دومین جام جهانی متوالی نشان بدهد. این کاری است که فقط مهدی مهدوی‌کیا (1998 و 2006) به عنوان یک دفاع راست موفق به انجامش شده بود.

حالا رامین فرصت این را دارد تا در روزهای باقی‌مانده توانایی خود را در رقابت با محرمی به کی‌روش ثابت کند تا پس از اسپانیا و پرتغال، رویارویی با یک قدرت فوتبالی دیگر، انگلیس، را هم تجربه کند.

دیدگاه‌ها