کد خبر : 1854971 | 01 آذر 1401 ساعت 21:27 | 11.4K بازدید | 3 دیدگاه

اوچوا، ناجی دشمن شماره یک ملت

لهستان 0- مکزیک 0، آه و حسرت برای لواندوفسکی

لوا خرق عادت کرد و پنالتی خود را از دست داد.

لهستان 0- مکزیک 0، آه و حسرت برای لواندوفسکی

به گزارش "ورزش سه" بازی دوم گروه C بین مکزیک و لهستان برگزار شد. دیداری که دو تیم هرچه زدند به در بسته خورد و در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند. البته مهمترین بخت بازی در دقیقه ۵۸ توسط رابرت لواندوفسکی از دست رفت. ضربه پنالتی که برخلاف جریان بازی برای لهستان به دست آمد ولی لوا نتوانست از این موقعیت استفاده کند و این ضربه را از دست داد مکزیک و لهستان در خلق موقعیت جدی گلزنی چندان موفق نبودند و دو مربی به خوبی تاکتیک های یکدیگر را شناسایی و خنثی کردند. 
مکزیک در دیدار بعدی در برابر آرژانتین قرار می‌گیرد و لهستان به مصاف عربستان شگفتی ساز می‌رود.

ویدئو: 265170


جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه C
ورزشگاه ۹۷۴ (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر:
داور: کریس بیث (استرالیا)/ کمک‌ها: آنتون شتینین و اشلی بیچام (استرالیا) داور چهارم: استفانی فراپارت (فرانسه) / داور ویدئویی: شان اوانز (استرالیا)
تیم ملی مکزیک:
گی‌یرمو اوچوا، سزار مونتس، هکتور مورنو، خسوس گایاردو، خورخه سانچز، لوئیس جراردو چاوز، ادسون آلوارز، هکتور هررا ( ۷۱ کارلوس رودریگز)، الکسیس وگا، هنری مارتین (۷۱ رائول خیمنز)، چاکی لوزانو 
سرمربی:تاتا مارتینو

تیم ملی لهستان:
وویژک شزنی، بارتوش برزینسکی، کمیل گلیک، یاکوب کیویور، متیو کش، یاکوب کامیسنکی،  گرژگورز کریخوویاک، سباستین شیمانسکی (۷۲ پرزمیسلاو فرانکوفسکی)،پیوتر زیلینسکی (۸۸  آرکاردیوش میلیک)، نیکولا زالفسکی (۴۶  کریستیان بیلیک )، روبرت لواندوفسکی
سرمربی: چسلاو میخنیویچ

🟨 اخطار:

(29)خورخه سانچز  (56) هکتور مورنو از مکزیک

 ۷۶ پرزمیسلاو فرانکوفسکی لهستان

بهترین بازیکن: 
گی‌یرمو اوچوا دروازه‌بان با تجربه مکزیک امروز ستاره میدان بود. او علاوه بر واکنش‌های مناسب توانست در حساس ترین لحظه بازی پنالتی رابرت لواندوفسکی را مهار کند و مکزیک را در بازی نگه دارد. ستاره زمین امروز بدون شک او بود.

اتفاق ویژه:

بعد از ناکامی در جام جهانی گذشته، رابرت لواندوفسکی فوق ستاره لهستانی با شرایطی فوق‌العاده به دنبال شکستن این رکورد بود. لوا حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما نتوانست اوچوای بزرگ را مغلوب کند تا همچنان طلسم گل نزدن او در جام‌های جهانی ادامه پیدا کند.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۵: در یک ضد حمله سریع پاس لواندوفسکی در نزدیکی‌های محوطه جریمه به کامینسکی رسید و او پا به توپ وارد محوطه شد ولی پیش از آنکه به توپ ضربه بزند گایاردو مدافع مکزیک توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۶: هررا در سمت راست بیرون محوطه لهستان صاحب توپ شد و ارسال این بازیکن روی سر وگا فرود آمد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: چاوز از راست محوطه لهستان پاس عرضی و زمینی را به دهانه دروازه فرستاد ولی مکزیکی‌ها از این توپ نتوانستند استفاده کنند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۴۵: لوزانو با یک و دو قصد داشت وارد محوطه شود ولی قبل از رسیدن توپ برگشت به او سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. در ادامه توپ سرگردان درون محوطه به سانچز رسید و شوت این بازیکن با واکنش شزنی به کرنر رفت.

دقیقه ۵۶: پاس کامینسکی برای لواندوفسکی درون محوطه به او رسید و در نبرد برای تصاحب توپ با مورنو سرنگون شد اما داور دستور به ادامه بازی داد. در ادامه و با کمک وی آی آر داور به کنار زمین رفت و با بازبینی صحنه اعلام ضربه پنالتی کرد. لواندوفسکی پشت توپ قرار گرفت و ضربه دقیقی به توپ زد اما اوچوای افسانه‌ای ناجی مکزیک شد و پنالتی لواندوفسکی را دفع کرد.

ویدئو: 265165

دقیقه ۶۴:  سیو و واکنش فوق العاده از شزنی بازهم دروازه لهستان را نجات داد. سانتر آلوارز با ضربه هنری مارتین در حال ورود به دروازه بود اما شزنی با واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۹۵: نفوذ یاکوب کامیسنکی به درون محوطه جریمه مکزیک و ضربه این بازیکن که به راحتی در اختیار اوچوا قرار گرفت

🔴حاشیه:

هواداران مکزیک مانند همیشه حضور پرشور در ورزشگاه دارند و سبزپوشان را به شدت تشویق می‌کنند.

برخورد و ضربه به سر کمیل گلیک و سرار مونتس باعث شد بازی برای دقایقی قطع شود تا به وضعیت دو بازیکن رسیدگی شود.

دیدگاه‌ها