کد خبر : 1856363 | 08 آذر 1401 ساعت 20:37 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

سنگال پس از 20 سال در مرحله حذفی؛

کینگ کولیبالی جانشین ناگهانی سادیو مانه! (عکس)

کالیدو کولیبالی ستاره خط دفاعی تیم ملی سنگال تنها دو دقیقه بعد از گل اکوادوری‌ها موفق شد گل دوم سنگال را وارد دروازه این تیم کند.

کینگ کولیبالی جانشین ناگهانی سادیو مانه! (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، شاگردان آلیو سیسه در حالی پا به دیدار سوم برابر اکوادور گذاشتند که در دیدار اول برابر هلند با نتیجه 2 بر صفر باخته بودند ولی در دیدار سوم مقابل قطر میزبان موفق به کسب برتری 3 بر 1 شدند تا با توجه به تساوی اکوادور و هلند در بازی دوم و پیروزی این تیم در دیدار اول برابر قطر در بازی سوم برای صعود فقط به پیروزی نیاز داشته باشند.
شیرهای ترنگا بازی رو بهتر از اکوادور که یکی از تیم های خوب مسابقات به شمار می‌رود آغاز کردند و نیمه اول را با گل اسماعیل سار با پیروزی به رختکن رفتند. در نیمه دوم اکوادور تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز از این مسابقه به کار گرفت و سرانجام توانست روی یک ارسال در دقیقه 68 به گل تساوی دست پیدا کند.

1772176

در حالی که هواداران اکوادور روی سکوها سر از پا نمی‌شناختند و با تساوی و اتمام مسابقه با همین روند می‌توانستند در کنار هلند به مرحله یک هشتم صعود کنند، اما روی بی‌رحم فوتبال خودش را به آنها نشان داد و در دقیقه 70 کالیدو کولیبالی روی یک ضربه ایستگاهی که با یک رفت و برگشت در نزدیکی‌های محوطه شش قدم به او رسید با پای راست به توپ ضربه زد و لبخند را روی صورت‌های شاداب اکوادوری‌ها خشکاند.
همزمان هواداران تیم فوتبال سنگال که غرق در ناراحتی و غم بودند به یکباره شرایط برای آنها عوض شد و دوباره امید صعود در دل‌هایشان زنده شد.
درنهایت این مسابقه با وجود تلاش همه جانبه شاگردان گوستاوو آلفارو برای جبران گل و صعود به مرحله بعدی جواب نداد و آنها در کنار قطر و کانادا اولین حذف شده‌های رسمی مسابقات لقب گرفتند.

1772174

کالیدو کولیبالی در حالی توانست نتیجه این مسابقه پراهمیت و تاریخی را به سود سنگال کند که تیم ملی این کشور از سال 2002 نتوانسته صعود به مرحله حذفی جام جهانی را تجربه کند و در غیبت سایو مانه شانس شاگردان آلیو سیسه قهرمان آفریقا برای رقم زدن این اتفاق زیاد تخمین زده نمی‌شد اما با کولیبالی ستاره چلسی در خط دفاعی و خط هجومی این موفقیت بزرگ برای شیرهای ترنگا رقم خورد.

دیدگاه‌ها