کد خبر : 1857060 | 12 آذر 1401 ساعت 13:05 | 21.8K بازدید | 1 دیدگاه

نقشه ناگهانی موریاسو برای پیروزی ژاپن

در این ده دقیقه گل بزنیم صعود می‌کنیم

صعود تیم ملی ژاپن به مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 قطر با غلبه بر اسپانیا هنوز هم مورد توجه بسیاری قرار دارد.

در این ده دقیقه گل بزنیم صعود می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، درخشش تیم ملی ژاپن برابر اسپانیا در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر باعث شده که انتظارات از این  تیم برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی افزایش پیدا کند.
اسپانیا که از بهترین بازیکنان دنیا بهره می‌برد از ابتدای بازی برابر ژاپن مالکیت توپ را در اختیار داشت و آلوارو موراتا خیلی زود گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد.
در مقایسه با نیمه اول برابر آلمان، ژاپن فرصت بیشتری برای حمله داشت اما در پایان نیمه اول بود که سه بازیکن این تیم بلافاصله کارت زرد گرفتند و شرایط کمی برای این تیم سخت به نظر می‌رسید. با این حال، نظر بازیکنان چیز دیگری بود.
مایا یوشیدا، کاپیتان ژاپن، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« بین دو نیمه متوجه شدم که آلمان برابر کاستاریکا به پیروزی رسیده است و احساس خوبی داشتم چون می‌دانستم که اگر یک گل بزنم صعود خواهیم کرد. از تجربه بازی با آلمان می‌دانستیم که شانس بازگشت به بازی را داریم. همه ما همین تصور را داشتیم و نیمه دوم را با قدرت بیشتری آغاز کردیم. ما درباره این که باید بین پنج تا 10 دقیقه فشار زیادی به حریف بیاوریم حرف می‌زدیم.»

1774396


هاجیمه موریاسو نیز سعی کرد همین پیام را به بازیکنانش منتقل کند که باید با قدرت وارد زمین شوند و برای گلزنی و کسب امتیاز بجنگند.خصوصا میتوما که قدرت بسیاری در دریبل زدن دارد این وظیفه را برعهده گرفت که قدرتش را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد و سعی کند که در به ثمر رسیدن گل‌ها شریک باشد. او یکی از دو تعویضی بود که به کلی سرنوشت بازی را عوض کرد. 
این بازیکن شماره 9 به خبرنگاران گفت:« من از قبل می‌دانستم که دقیقا باید چه کاری انجام دهم. این احساس را داشتم که نباید برای سه بازی نیمکت نشین باشم. با خودم گفتم که باید توانایی‌ام را به مربی ثابت کنم. به همین دلیل هر کاری کردم که بتوانیم به مرحله بعدی صعود کنیم.»
این اقدامات جواب داد و ژاپن خیلی زود در نیمه اول به گل رسید و پس از آن نیز تنها دقیقه طول کشید که گل دوم را وارد دروازه حریف کند تا تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد معجزه‌ای باورنکردنی باشند.

دیدگاه‌ها