کد خبر : 1857441 | 14 آذر 1401 ساعت 10:42 | 15.8K بازدید | 7 دیدگاه

سامورایی با مالکیت حداقلی تا کجا پیش می‌رود؟

ژاپنی‌ها دیگر آن کلمه را فریاد نمی‌زنند

"سامورایی آبی" بیش از یک نام مستعار برای ژاپن است؛ آنها می‌خواهند مثل یک سامورایی واقعی بجنگند.

ژاپنی‌ها دیگر آن کلمه را فریاد نمی‌زنند

به گزارش ورزش سه، سامورایی آبی ژاپن آماده است تا بار دیگر و این بار مقابل کرواسی وارد میدان شود و صحبت های مهیج یوتو ناگاتومو، مدافع کهنه کار ژاپنی، نمادی از اتحاد تیمی است.

این مرد 36 ساله به روزنامه گاردین گفت: "برای استفاده از تشبیه سامورایی ها باید بدانیم که آنها قبل از اینکه وارد نبرد شوند، سلاح های خود را جلا می دهند و تکنیک خود را بهبود می بخشند.  اما اگر در جنگ بترسند نمی توانند از سلاح ها یا تکنیک خود به درستی استفاده کنند. در فوتبال هم همینطور است. تاکتیک و تکنیک مهم هستند اما اگر در زمین بترسید بی فایده هستند.

برای به حداکثر رساندن تمام تاکتیک هایی که در چهار سال گذشته انجام داده ایم، به شجاعت نیاز داریم. سامورایی ژاپنی در سراسر جهان مشهور است و ما دوست داریم مانند سامورایی ها بجنگیم و امروز نشان می دهیم که چقدر شجاعانه می جنگیم."

به نظر می رسد که محتوایی در پشت حرف های ناگاتومو وجود دارد. ژاپن از سه قهرمان جهان در گذشته، دو تیم را شکست داده است و این کار را با تنها 27 درصد مالکیت توپ در برابر آلمان و 18 درصد در برابر اسپانیا انجام داده، که کمترین میزان در یک بازی جام جهانی از سال 1966 است. جنگیدن و هرگز تسلیم نشدن، نشانه های بارز پیشرفت ما برای رسیدن به مرحله حذفی بوده است.

ناگاتومو گفت: "یک کلمه ایتالیایی "coraggio" وجود دارد که به معنای شجاعت است.  قبل از بازی اول مقابل آلمان، با همه بازیکنان دست دادم و با هم فریاد زدیم «کوراجو».  کوراجو در بازی ما خود را نشان داده است.  ما متحد هستیم و این نقطه قوت ژاپن است.  فکر می کنم متحدترین تیم در این جام جهانی هستیم.  ما از مرحله گروهی به عنوان تیم اول صعود کردیم و اکنون بسیار مطمئن هستیم. ما دیگر نیازی به فریاد زدن «کوراجو» نداریم.»

با این حال ژاپن باید روز دوشنبه خاطرات دردناکی را از تاریخ فوتبال خود پاک کند. آبی های سامورایی سه بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رسیده اند و هر سه بار طعم شکست را چشیده اند؛ هر کدام سخت تر از قبل. پس از باخت 1-0 در زمین خانگی مقابل ترکیه در سال 2002، شکست مقابل پاراگوئه در ضربات پنالتی در سال 2010 رخ داد و در سال 2018 هم آن بازی عجیب و غریب مقابل بلژیک.

1775513

من هرگز نبرد با بلژیک را فراموش نکرده ام. ناگاتومو گفت: همیشه با من باقی مانده است. "گاهی اوقات من ناگهان چیزی از آن بازی به یاد می آورم.  چهار سال گذشته برای من بسیار سخت بود، اما ما آن چهار سال چالش برانگیز را پشت سر گذاشتیم و از نظر روحی و جسمی رشد کردیم.  من چهار بار در یک جام جهانی شرکت کرده ام و تا جایی که می بینم این بهترین و قوی ترین تیم ژاپن در تاریخ جام جهانی است.

در پایان سرمربی ژاپن گفت: برای اینکه سامورایی ها قهرمان جام جهانی شوند، بازیکنان جوان را تقویت و پرورش داده ایم. در عین حال، اتحادیه فوتبال ژاپن با اعزام مربیان ژاپنی به بسیاری از کشورهای منطقه، به فوتبال آسیا کمک می کند. خیلی خوب است که ژاپن اینقدر در توسعه فوتبال آسیا فعال است، اما تا زمانی که نتوانیم در جام جهانی قهرمان شویم، نمی توانیم کشورهای دیگر را رهبری کنیم.

زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی نیز معتقد است که بین تیم‌ها از نظر شخصیت و به‌عنوان دو کشور پرافتخار فوتبال که موفق به برهم زدن نظم موجود می‌شوند، شباهت‌هایی وجود دارد.

او گفت: «ما در سال 2018 به فینال رسیدیم زیرا به خود ایمان داشتیم، هرگز تسلیم نشدیم و آماده مبارزه هستیم. فکر می‌کنم ذهنیت‌های مشابهی داریم و در زمینی برابر هستیم.

4 میلیون کروات وجود دارد و نتایجی که ما در چند سال اخیر در صحنه جهانی به دست آورده ایم یک معجزه است.  ما به یک نیروی جهانی تبدیل شده‌ایم و وقتی نتایج بزرگی در جام جهانی ارائه می‌کنیم، می‌دانیم که شادی زیادی را برای کشورمان به ارمغان می‌آوریم. ما کوچکترین کشور با کمترین جمعیت در 16 سال گذشته هستیم. ما برخلاف احتمالات اینجا هستیم."  و به دنبال دفن آخرین سامورایی!»

گزارش از سیدرحمان موسوی

دیدگاه‌ها