کد خبر : 1859752 | 26 آذر 1401 ساعت 21:53 | 38.8K بازدید | 7 دیدگاه

موفقیت باورنکردنی کرواسی: آنها فقط 4 میلیون نفرند!

اینکه کشوری تنها با چهار میلیون نفر جمعیت تا کنون در شش دوره حضور در جام جهانی موفق شده سه مدال این رقابتها را به گردن بیاویزد خارق‌العاده است.

موفقیت باورنکردنی کرواسی: آنها فقط 4 میلیون نفرند!

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی بعد از استقلال از یوگسلاوی سابق اولین بار در جام جهانی 1998 شرکت کرد. این کشور کوچک منطقه بالکان تا کنون در شش دوره از جام‌های جهانی حضور داشته اما در همین مدت سه بار به مدال دست پیدا کرده است؛ یک مدال نقره و دو مدال برنز.

کروات‌ها امشب در قطر با پیروزی مقابل مراکش در دیدار رده‌بندی جام جهانی 2022 موفق به کسب مدال برنز شدند. آنها در دوره قبل جام جهانی، روسیه 2018، نایب‌قهرمان بودند و مدال نقره را به گردن آویختند و در جام جهانی 1998 هم به مدال برنز دست پیدا کردند.

1781744

کرواسی به جز این سه دوره که با کسب مدال همراه بوده سه بار دیگر در جام جهانی حاضر بود ولی در جامهای 2002، 2006 و 2014 نتوانست از گروهش صعود کند و در مرحله گروهی به کار خود پایان داد.

اولین مدال کروات‌ها مدال برنزی بود که در جام جهانی 98 به دست آمد. این دوره از جام جهانی برای کرواسی اهمیتی تاریخی دارد چرا که برای اولین بار بود که این کشور تازه استقلال یافته با نام خودش در جام جهانی شرکت می‌کرد. کروات‌ها با هدایت مربی افسانه‌ای خود میروسلاو بلاژویچ در اولین دوره شرکت در تورنمنت موفق شدند به مدال برنز برسند. تا پیش از آنها تنها یک تیم موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود. پرتغال در سال 1966 در اولین دوره حضورش در جام جهانی به مدال برنز دست یافته بود.

1781745

دومین مدال کروات‌ها در سال 2018 در جام جهانی روسیه به دست آمد. آنها با هدایت زلاتکو دالیچ یک پله از جام 98 بالاتر رفته و موفق شدند برای اولین بار در تاریخ‌شان فینالیست شوند. کرواسی در نیمه‌نهایی یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های جام جهانی را مقابل انگلیس برگزار کرد و در وقتهای اضافه 2-1 به پیروزی و به فینال رسید. اما زور کرواسی در فینال به فرانسه نرسید و شکست 4-2 باعث شد آنها به مدال نقره دست پیدا کنند.

امشب کرواسی موفق شد سومین مدال تاریخ خود در جامهای جهانی را به دست بیاورد. شاگردان دالیچ این بار هم مثل جام جهانی روسیه به نیمه‌نهایی رسیدند ولی در مقابل آرژانتین و ستاره بزرگش لیونل مسی کاری از پیش نبردند تا در نهایت به بازی رده‌بندی برسند. کروات‌ها در مقابل تیم سرسخت مراکش که شگفتی‌ساز این دوره از رقابتها بود 2-1 به پیروزی رسیدند تا نشان دهند حالا یکی از قدرتهای فوتبال دنیا هستند.

1781746

دیدگاه‌ها