کد خبر : 1865906 | 01 بهمن 1401 ساعت 13:12 | 12.6K بازدید | 23 دیدگاه

برونو-اودگارد: دوئل کاپیتان‌هایی از یخ و آتش

مارتین اودگارد و برونو فرناندز این هفته باید توانایی‌های‌شان را در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز به نمایش بگذارند.

برونو-اودگارد: دوئل کاپیتان‌هایی از یخ و آتش

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال و منچستریونایتد یکشنبه شب در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 
شاگردان میکل آرتتا در حال حاضر صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس هستند و شیاطین سرخ هم روند ناامیدکننده چند سال اخیر را پشت سر گذاشته و در حال بازگشت به روزهای طلایی به نظر می‌رسند. 
هر دو تیم آماده هستند تا یکی از جذاب‌ترین تقابل‌هایشان در چند سال اخیر را به نمایش بگذارند و بدون شک رقابت بین اودگارد و فرناندز نقشی کلیدی در تعیین سرنوشت این دیدار ایفا خواهد کرد.

مارتین اودگارد
اودگارد به ستاره بی چون و چرای آرسنال در این فصل تبدیل شده و نشان داده که انتخاب او به عنوان کاپیتان توپچی‌ها به هیچ وجه اتفاقی نبوده است. درخشش او در زمین و رفتارش بیرون از زمین به خوبی دلیل این که او به قلب تپنده آرسنال تبدیل شده را شرح داده است. 
گلی که او هفته گذشته برابر تاتنهام به ثمر رساند باعث شد که آمار گل‌های زده و پاس گل‌های ارسال شده توسط این بازیکن به عدد 13 برسد که همین حالا از کل فصل گذشته بیشتر است. حالا بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که آیا هافبک خلاقی بهتر از او هم در لیگ انگلیس حضور دارد؟ 
این در حالی است که ترکیب حرفه‌ای‌گری بی‌رحمانه و سیاستمداری این بازیکن در پشت درهای بسته نیز نقش مهمی در متحد نگه داشتن تیمی جوان داشته است. بسیاری معتقد بودند که انتخاب او نشان می‌دهد که رهبری کافی در این تیم وجود ندارد اما این بازیکن حالا به همه آن‌ها ثابت کرده که اشتباه می‌کنند. 

1787125

شاید رئال مادرید فکر می‌کرد فروش او با مبلغ 35 میلیون یورو در سال 2021 سود خوبی داشته و بسیاری تصمیم آرتتا برای اهدای بازوبند کاپیتانی به این جوان 23 ساله را اشتباه می‌دانستند اما اودگارد حالا طلسم بازوبند کاپیتانی آرسنال را شکسته، طلسمی که از ویلیام گالاس تا پی‌یر امریک اوبامیانگ ادامه پیدا کرده بود. 
این بازیکن نروژی تنها 24 سال دارد اما همین حالا جنبه‌های متفاوتی از فوتبال را دیده است. او پخته است، هوش احساسی خوبی دارد و تجربه‌اش بسیار بیشتر از سنش است. اودگارد حالا تبدیل به منبعی ارزشمند از توصیه و حمایت برای بازیکنانی مانند بوکایو ساکا تبدیل شده است. 
او موفق شده احترام بازیکنان و اعضای کادر فنی آرسنال را به دست آورد. این کار با فریاد زدن مداوم در زمین و تمرینات به دست نیامده، بلکه او به خوبی می‌داند چه زمانی باید حرف بزند و چه زمانی باید سکوت کند.

1635597

برونو فرناندز
اگر مسابقات منچستریونایتد در این فصل را دیده باشید، شاید حتی به یاد نیاورید که هری مگوایر هنوز کاپیتان اول این تیم است چون او زمان زیادی را روی نیمکت سپری کرده و در عین حال، این بازوبند چنان شایسته فرناندز است که تصور او بدون آن غیرممکن به نظر می‌رسد. 
فرناندز از آن دست بازیکنانی است که غیرممکن است بتوانید نادیده‌اش بگیرید، هرچند احتمالا هواداران تیم‌های دیگر احتمالا حس خیلی خوبی به این بازیکن ندارند. اما او برای هواداران یونایتد یک رهبر، قهرمان و منبع الهام است. 
او حتی این توانایی را دارد که در زمین با بازیکنان یونایتد به خاطر عملکرد اشتباهی که داشتند بحث کند و آنتونی در بازی برابر کریستال پالاس به خوبی با این روحیه او آشنا شد. 

1784328

این ستاره پرتغالی به هیچ وجه به چیزی کمتر از بهترین عملکرد ممکن از سوی خودش و هم تیمی‌هایش راضی نیست و همین باعث شده که اریک تن‌هاخ تصمیم بگیرد در غیاب مگوایر از او به عنوان کاپیتان استفاده کند. 
این ویژگی اهمیت بسیاری برای این مربی هلندی دارد و او در تابستان سعی کرد بازیکنانی مانند کاسمیرو و لیساندرو مارتینز را با همین شرایط به خدمت بگیرد. با این حال، فرناندز هنوز قلب تپنده یونایتد است و پیش از این حتی کریستیانو رونالدو را هم تحت الشعاع حضور خودش قرار داده بود. 
مهارت رهبری او در بازی برابر آرسنال از اهمیت بیشتری برخوردار است چون کاسمیرو به دلیل محرومیت در این بازی غایب است و وظیفه بیشتری روی دوش او قرار خواهد گرفت. 

1739866

هرکسی که در طول دوران حرفه‌ای این بازیکن با او کار کرده باشد خیلی زود از او به عنوان یک رهبر یاد می‌کند و این چیزی است که به خوبی از همان چند برخورد اول با او می‌توان در وجود این بازیکن تشخیص داد، ستاره‌ای که نشان دادن عطش و اشتیاقش در زمین به ویژگی او تبدیل شده است. 
نتیجه بازی فردا هرچه باشد، می‌توانید مطمئن باشید که فرناندز یکی از بازیکنان برجسته بازی برابر آرسنال خواهد بود. توپچی‌ها به خوبی می‌دانند چه چیزی در انتظارشان است.

دیدگاه‌ها