کد خبر : 1870550 | 26 بهمن 1401 ساعت 12:47 | 28.8K بازدید | 17 دیدگاه

جهش خیره کننده معدل گل آبی ها

راه بازی با تیم‌های دفاعی، استقلال یاد گرفت

استقلال در مسیر قهرمانی قرار گرفته است و این رقابت بین این تیم و دیگر تیم‌های مدعی یعنی سپاهان و پرسپولیس را در هفته های پایانی جذاب تر خواهد کرد.

راه بازی با تیم‌های دفاعی، استقلال یاد گرفت

به گزارش "ورزش سه"، اولین تفاوت استقلال دور برگشت به نسبت استقلال دور رفت استفاده از موقعیت هاست که موجب به جا گذاشتن یک رکورد جالب از سوی این تیم شده است. استقلال دور رفت بازی ها را با 15 گل در 15 بازی به پایان رساند و این یعنی معدل یک گل زده در هر بازی! اما آبی‌ها در دور برگشت تا به این جای کار و در 5 بازی 13 گل زده اند و این یعنی معدل گل آبی‌ها در هر بازی 2.6 است. و دقیقا به همین دلیل ریکاردو ساپینتو خطاب به علی فتح الله زاده گفت؛ نیاز به جذب بازیکن خارجی ندارم، چرا که در صورت جذب بازیکن خارجی باید یکی از بازیکنان خوبم در بخش تهاجمی را کنار بگذارم که این ممکن است از نظر روحی و روانی روی تیم تاثیر منفی بگذارد.

اما جدا از این مسئله نکته جدیدی که آبی‌ها خوب یاد گرفته اند و یادگیری آن ریکاردو ساپینتو را خرسند کرده راه عبور از تیم هایی است که دفاعی فوتبال می‌کنند. یعنی اینکه به هنگام دفاع کردن در نیمه زمین پرتعداد هستند و البته که برای استفاده از حملات در ضد حمله برنامه ریزی می کنند. استقلال در دور رفت بازی‌ها تنها یک گل به مس کرمان زده بود اما در دور برگشت و در کرمان و در حضور پرشور تماشاگران مس سه بار به گل رسید. مصاف استقلال – نفت مسجد سلیمان در دور رفت بازی‌ها ودر شهر مسجد سلیمان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. در مسابقه ای که تیم نفت هم برای رسیدن به گل موقعیت داشت اما بازی دور برگشت با 3 گل برای آبی‌ها همراه بود. استقلال می توانست با ضربه پنالتی مهدی قایدی به گل چهارم هم برسد اما فرهاد کرمانشاهی این موقعیت را از استقلالی‌ها گرفت. و بازی با پیکان. در بازی رفت استقلال در استادیوم آزادی تهران برابر این تیم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. تیمی که پرسپولیس را هم در استادیوم آزادی متوقف کرده بود و حتی سپاهان را شکست داد. اما در بازی برگشت استقلال دو بار به گل رسید و حتی این موقعیت را داشت، دست کم در دو صحنه دیگر توسط مهدی قایدی به گل برسد که در یک صحنه شوت مهدی قایدی به بیرون رفت ودر صحنه دیگر توپ از پایش رها شد و در اختیار دروازه بان تیم حریف قرار گرفت.

1801464

یادگیری سبک بازی در برابر تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند و یک امتیاز هم برای آنها غنیمت است با پاس‌های متعدد و ایجاد موقعیت‌های زیاد بدون شک برای ریکاردو ساپینتو خوشحال کننده است و موجب شد، استقلال در کورس قهرمانی باقی بماند و رقابت در هفته‌های باقی مانده جذاب تر دنبال شود. در حال حاضر سپاهان با 31 گل تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می‌آید و استقلال و گل گهر با 28 گل زدن در رده دوم این جدول قرار دارند. این موفقیت در حالی برای استقلال رخ داده است که آبی‌ها در دور رفت همان طور که اشاره شد، با 15 گل زده در 15 بازی مسابقات را به پایان رسانده بودند و معدل گل آنها در هر بازی یک گل بود!

دیدگاه‌ها