کد خبر : 1873182 | 10 اسفند 1401 ساعت 09:30 | 20.8K بازدید | 5 دیدگاه

کلینزمن چگونه کلید رختکن را گرفت؟

61 نامزد برای سرمربیگری کره جنوبی!

فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی توضیح می‌دهد که یورگن کلینزمن چگونه هدایت تیم ملی این کشور را به دست گرفته است.

61 نامزد برای سرمربیگری کره جنوبی!

به گزارش "ورزش سه"، این هفته یورگن کلینزمن، سرمربی 58 ساله آلمانی، هدایت تیم‌ملی کره جنوبی را برعهده گرفت. گلزن سابق مانشافت که در دو سال اخیر بدون تیم مانده بود، در حالی سرمربی کره‌جنوبی شده که در آخرین تجربه ملی با ایالات متحده نتوانست به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند اما مقامات فدراسیون کره از این انتخاب خود دفاع می‌کنند.

مایکل مولر، رییس کمیته توسعه فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی، می‌گوید آنها در ابتدا 61 گزینه برای هدایت تیم ملی داشتند و در ادامه 23 نفر انتخاب شدند. این نفرات با دقت مورد بررسی قرار گرفتند تا 5 نفر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود. از بین این پنج نفر، سه نفر خط خوردند تا کلینزمن به همراه آخرین رقیب دور نهایی کارزار را ادامه دهند و در نهایت نیز این سرمربی سابق آلمان بود که کلید رختکن را در دست گرفت.

1807101

فدراسیون فوتبال کره، پنج ویژگی توانایی حرفه‌ای، تجربه، انگیزه، کار تیمی و آشنایی با محیط را به عنوان معیارهای انتخاب سرمربی معرفی کرده و مقامات فدراسیون اعتقاد دارند او انگیزه و علاقه زیادی برای کار در سئول داشته و فردی مناسب برای سرمربیگری تیم بوده است. مایکل مولر، کلینزمن را بزرگترین سرمربی تاریخ کره‌جنوبی می‌داند.

مولر که چهره تاثیرگذاری در فدراسیون کره است، همچنین توضیح می‌دهد که او با آلمان توانست در جام جهانی سوم شود و با آمریکا نیز قهرمانی جام ملت‌های آمریکای شمالی را به دست آورد و به جام جهانی 2014 صعود کرد.

1807102

کلینزمن به زودی راهی سئول خواهد شد تا کار خود به عنوان جانشین پائولو بنتو را آغاز کند. او کمتر از یک سال بعد باید در رقابت با کارلوس کی‌روش، هاجیمه موریاسو، گراهام آرنولد و سرمربیان ایران، عربستان و امارات، برای قهرمانی آسیا تلاش کند.

دیدگاه‌ها