کد خبر : 1922345 | 01 اردیبهشت 1402 ساعت 11:34 | 35.4K بازدید | 16 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

جنگ استقلال و پرسپولیس را سایپا برد (عکس)

نبرد قهرمانی لیگ برتر سه گزینه دارد، رأس هرم از دربی چه می‌خواهد؟

جنگ استقلال و پرسپولیس را سایپا برد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"،  سال‌ها قبل و در آغاز دهه ۷۰ تیم‌های پاس و سایپا نقش سپاهان و تراکتور این سال‌ها را در فوتبال بازی می‌کردند و رقیب اصلی سرخابی‌ها بودند.
پاس با دو قهرمانی در سال‌های ۷۰و ۷۱ و سایپا با قهرمانی در سال ۷۲ رقابت‌های لیگ آزادگان در سال ۷۳ را برای استقلال و پرسپولیس حساس کرده بودند.
در سال ۷۳ رقابت‌ها در دو گروه برگزار شد و پرسپولیس به عنوان تیم اول در نیمه نهایی به دیدار استقلال رفت، نبردی که جنجالی‌ترین بازی تاریخ دو تیم شد تا بهترین بازیکنان دو تیم با محرومیت‌های بلند مدت مواجه شوند که کمترین آن شش ماه بود. 

برد استقلال در مجموع دو بازی که با رای کمیته انضباطی فدراسیون به دست آمد، استقلال کم مهره را به مصاف سایپا مدافع عنوان قهرمانی در فینال فرستاد. 
سایپا فینال را با گل فرشاد فلاحت زاده در وقت‌های اضافی برد تا ضمن دفاع از عنوانش، بیشترین سود را از جنجال دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی رفت دربی برگزار شده ببرد.

از آن بازی بیش از ۲۸ سال گذشته است و حالا دو تیم پایتخت در حالی بازی یکصدم خود را برگزار می‌کنند که نتیجه تساوی سپاهان را خوشحال خواهد کرد. پرسپولیس با ۱۱ بازیکن سه اخطاره وارد نبردی خواهد شد که باید از بازیکنانش برای مسابقه سخت با پیکان در هفته ۲۸ محافظت کند.
نشریه تماشاگران با انتشار تصویری از نحوه ورود هواداران به طبقه دوم ورزشگاه از راه‌های غیر معمول، به استفاده سایپا از جنجال آن بازی اشاره کرده است.

1854820

دیدگاه‌ها