کد خبر : 1933899 | 08 اردیبهشت 1402 ساعت 20:37 | 11.3K بازدید | 10 دیدگاه

باید متوجه باشند، یکی از این 8 استان هستیم؛

دقیقی: تیم‌های دفاعی دیگر قهرمان نمی‌شوند

سعید دقیقی صحبت‌های مهمی درباره چگونگی صعود شمس‌آذر و شرایط ادامه فعالیتش در قزوین انجام داده است.

دقیقی: تیم‌های دفاعی دیگر قهرمان نمی‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، شاید روز اولی که سعید دقیقی هدایت شمس‌آذر قزوین را برعهده گرفت فکرش را هم نمی‌کرد، به این زودی با جابه‌جایی اعداد و ارقام این تیم را لیگ برتری کند، اما به‌خوبی از پس این مأموریت برآمد و حال چند هفته‌ای می‌شود که استان قزوین سهمیه لیگ برتر را به دست آورده است.

در رابطه با لیگ برتری شدن شمس‌آذر، گفتگوی مفصلی را با سعید دقیقی داشته‌ایم، که در ادامه می‌خوانید. او در این مصاحبه درباره موضوعات مختلف فنی و غیر فنی پیرامون تیمش صحبت کرده است. دقیقی در این مصاحبه می‌گوید اگر شرایط برای ماندن مهیا باشد، خواهد ماند، ولی تیم‌داری در لیگ برتر را بسیار دشوار ارزیابی می‌کند.

*وقتی وارد شدم، شرایط اسفناک بود
از مدت حضور بنده در باشگاه شمس‌آذر ۱۴ ماه می‌گذرد. از روزی که آمدم، تیم در وضعیت اسفناکی قرار داشت. تیم در قعر جدول بود و از ۱۸ بازی ۱۶ امتیاز داشت. از روز اول چند هدف ترسیم کردیم که در ابتدا در لیگ یک باقی بمانیم، که خدا را شکر پس از ۶ هفته از خطر سقوط خارج شدیم. هدف دوم و میان‌مدتی که به‌دنبال آن بودیم، رسیدن به رتبه تک‌رقمی بود که خدا را شکر در ۱۶ بازی ۳۰ امتیاز کسب کردیم و میانگین ۲ گل در هر بازی داشتیم. خدا را شکر در پایان فصل به هدفمان که رتبه تک‌رقمی بود، رسیدیم.

*جزو 8 تیم پرهزینه لیگ یک هم نبودیم
در ابتدای سال جدید برای حضور یا عدم حضور بنده چالشی داشتیم، که خدا را شکر مشکلات رفع شد. در حوزه مدیریتی با حمایت مالکین محترم آقایان پوراسماعیل و نجفیان و حضور مدیران و اعضای هیات مدیره مثل زندی، سراجی، رضایی، مرادی برنامه‌ریزی کردیم. برای فصل جدید از روز اول نگاه ما این بود که هم مدیریت زمان و هم مدیریت هزینه را به‌خوبی انجام دهیم و با یک بودجه معمولی که حتی جزء ۸ تیم پرهزینه هم نبودیم، به مسابقات وارد شویم.

1868208

*بازیکنان‌مان حالا ستاره شده‌اند
خدا را شکر به‌درستی هزینه‌ها مدیریت شد و زود شروع کردیم و در بحث جذب بازیکن هم به‌دنبال اسم و نام نبودیم و علاوه بر توانایی فنی، شخصیت هم برای ما مهم بود. چرا که اصل لازم برای رشد کردن است و سعی کردیم بازیکنانی بیاوریم که بدون حاشیه، جوان، با انگیزه و به فکر پیشرفت باشند. البته شاید اسم برخی بازیکنان ما در سطح بالای فوتبال شناخته شده نباشند، ولی حالا ستاره شده‌اند.

*دورنمای ما اصلا صعود به لیگ برتر نبود 
در پیش‌فصل اردوی تدارکاتی مناسب، تمرینات منظم و بازی‌های تدارکاتی خوب داشتیم. با این حال، در آغاز مسابقات اصلاً دورنمای صعود به لیگ برتر را نداشتیم و هدف ما این بود به هر بازی نگاه حذفی داشته باشیم و هر بازی را از همان دیدار اول به چشم یک فینال دیدیم. پله به پله پیش رفتیم و بعد از شکست باز هم برای دیدار بعد همان نگاه را حفظ کردیم.

*ذاتاً فوتبال تهاجمی را دوست دارم 
در نیم‌فصل در چند پست تیم را تقویت کردیم. ذاتاً فوتبال هجومی و رو به جلو را دوست دارم و اهداف تاکتیکی ما بر همین امر استوار بود. کادر فنی ما با بهره‌گیری و برداشت درست از اصول مربیگری روز دنیا و مطالعه بسیار زیاد در این مورد، توانست به بازیکنان و تیم خوراک خوبی بدهد. با کمک کادر فنی مسائل روز را به‌صورت عملی در تیم پیاده کردیم و توانستیم فوتبال هجومی و رو به جلو را نمایش دهیم. خدا را شکر که موقعیت‌ها و گل‌های زیاد نتیجه کار ما شد.

1868211

*به نظرم دیگر تیم دفاعی قهرمان نمی‌شود
اعتقاد دارم فوتبال برنده و رو به جلو بازی کردن، که منظور از آن فوتبال هجومی و پر موقعیت و پر گل است، کار بسیار سختی است و در نقطه مقابل، فوتبال دفاعی و بسته بازی کردن ساده است. شما در دنیا مشاهده می‌کنید که تیم‌های موفق دنیا همچون منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن و... فوتبالی رو به جلو و سراسر هجومی دارند و به نظرم تیمی که اهداف دفاعی دارد، دیگر نمی‌تواند قهرمان شود. در تیم ملی، زمان آقای کی‌روش این دیدگاه را داشتیم و به غیر از جام‌جهانی که استراتژی درستی بود، در باقی مسابقات بیشتر به فکر حوزه دفاعی تیم ملی بودند. خوشبختانه ما با همین دیدگاه فوتبال هجومی که در ۱۴ ماه اخیر در تیم پیاده کردیم، بالاتر از ۹۰ امتیاز در ۴۵ بازی گذشته کسب کردیم و میانگین بیشتر از ۲ گل در هر بازی را ثبت کردیم. البته این آمار خوب به ثمر نمی‌رسید، مگر با تلاش مالک باشگاه، کادر مدیریتی، همه همکاران خوب بنده، بازیکنان شایسته تیم، حمایت‌های اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال قزوین که طی این مدت کمک‌حال ما بودند.

*باید مقابل تیم‌های قدرتمند حرفی برای گفتن داشته باشیم  
سعید دقیقی در واکنش به مصاحبه‌ای که انجام داد و گمانه‌زنی شد قصد جدایی از تیم را دارد، این‌طور توضیح داد: به هیچ وجه چنین مصاحبه‌ای نکردم. من گفتم با توجه به قراردادم که تا پایان فصل است، این سه بازی پایانی را با قدرت انجام می‌دهیم و بعد از آن به‌عنوان یک شهروند با مالکین و به‌خصوص استاندار محترم و دیگر مسئولین اداری استان صحبت کنم تا شرایط برای فصل بعد مهیا شود؛ چرا که تا چند ماه دیگر باید به مصاف قدرت‌های فوتبال ایران برویم که از لحاظ اقتصادی مشکلی ندارند و وابسته به صنایع بزرگ و غنی کشور هستند. باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر، همچون سپاهان و فولاد و... در ابتدای فصل یک بودجه خوب سالیانه در نظر می‌گیرند و با خیال راحت و با بهترین امکانات وارد مسابقات می‌شوند و هر بازیکنی را که بخواهند، جذب می‌کنند. با توجه به این شرایط، شمس‌آذر باید به‌دنبال جمع‌کردن یک تیم خوب باشد تا در مقابل حریفان پر قدرت و متمول حرفی برای گفتن داشته باشد.

*برخی هواداران می‌گویند همه لیگ برتری‌ها را می‌بریم! 
فضای لیگ برتر قطعاً کار را برای ما سخت می‌کند. حتی از همین حالا کمی استرس به ما وارد شده است. ضمن اینکه فوتبال قزوین هم سبقه زیادی در سطح اول فوتبال ما ندارد. مردم استان از موفقیت ما خوشحال‌اند؛ اما به‌دلیل بازی‌های خوبی که داشته‌ایم، برای آن‌ها توقع و انتظار زیادی ایجاد شده است. حتی برخی هواداران به من می‌گویند ما همه تیم‌ها را در لیگ برتر می‌بریم؛ اما در واقعیت این‌چنین نیست و باید کمی منطقی باشیم؛ چرا که بازیکنان ۱۰ تا ۱۵ میلیاردی در لیگ برتر حضور دارند که با شرایط بودجه ما همخوانی ندارد.

1868210

*امیدوارم شرایط برای ماندنم مهیا شود
ما باید برای فصل آینده بازیکنانی جذب کنیم که با انگیزه و با شخصیت و از لحاظ فنی قوی باشند، تا بتوانیم به جنگ تیم‌هایی برویم که کیفیت آن‌ها مشخص است و ارزش بالایی دارند. باید تلاش کنیم بازیکنان ما هم رشد کنند. جمیع این شرایط کار را برای ما سخت کرده است. امیدوارم بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم و من هم در خدمت تیم بمانم، تا شرمنده مردم و اعتماد و اعتباری که به بنده داشته‌اند، نشویم.

*باید متوجه باشند، قزوین یکی از این هشت استان است
استاندار محترم، مدیران استانی، فرماندهی سپاه استان، تمام مدیران اجرایی، شهردار محترم و نمایندگان مجلس به این نکته توجه کنند که تنها ۸ استان در لیگ برتر تیم دارند و قزوین هم عضوی از آن‌هاست و این اتفاق کمی نیست. در واقع استان‌هایی مثل خراسان رضوی و فارس با آن‌ امکانات و شرایط و سخت‌افزار، تیم ندارند و حالا قزوین که یکی از استا‌‌ن‌هایی است که از لحاظ سرانه بودجه کشور در رده‌های پایین قرار دارد، موفق شده در لیگ برتر فوتبال ایران نماینده داشته باشد. حالا باید استان تمام توان خود را از همه لحاظ برای خوشحالی مردم و موفقیت تیم به کار بگیرد. چه سعید دقیقی که در این استان بزرگ شده و فوتبالیست شده و نماینده شورای شهر شده، در این تیم باشد چه نباشد؛ چون فقط دوست دارم مردم استانم خوشحال باشند.

*باید مجسمه مالکین بخش خصوصی را ساخت 
به اعتقاد من از مالکین محترم که به‌عنوان بخش خصوصی در حال حمایت هستند، باید تقدیر و تشکر کرد و مجسمه‌هایشان را ساخت. با این حال، موفقیت در فصل آینده و لیگ برتر خیلی دشوار است. البته که جلسات خوبی با مدیران استان داشتیم و قول مساعدت‌هایی داده شده است. لازم است بگویم کارخانه شمس‌آذر ضمن احترام به تمام کارگران و کارکنان و مالکین، شاید از نظر وسعت و اندازه یک‌پنجم کارخانه سپاهان هم نباشد و این نشان می‌دهد چه کار سختی داریم.

*تمام رکوردها را می‌خواهیم 
در حال حاضر فعلاً تمام تمرکز من بر این است که ۳ بازی آینده نمایش با کیفیتی ارائه بدهیم و تمام رکوردها را به نام شمس‌آذر بزنیم و ان‌شاءالله بیشترین امتیاز، بهترین خط حمله، آقای گل و پاس گل به نام تیم ما ثبت شود.

دیدگاه‌ها