کد خبر : 1935481 | 15 اردیبهشت 1402 ساعت 19:07 | 29.8K بازدید | 0 دیدگاه

مرد پشت پرده ناپولی: مهم‌تر از اوسیمن و کواراتسخلیا

کریستیانو جونتولی مرد پشت پرده ناپولی است، کسی که از نزدیک با مربیان این تیم کار می‌کند تا ساده‌ترین راه‌حل‌ها را برای پیچیده‌ترین مشکلات پیدا کند.

مرد پشت پرده ناپولی: مهم‌تر از اوسیمن و کواراتسخلیا

به گزارش "ورزش سه"، مدیر ورزشی ناپولی یک بازیکن محتاط و قابل اتکا بود که به درد سری C و D می‌خورد. قهرمان نبود اما خوب می‌فهمید چه کاری لازم است و چطور موقع مناسب را برای انجام آن پیدا کرد. همین قابلیت‌ها از او یک مدیر عالی ساخته است.
در فوتبال مشاغلی هستند که لازمه‌اش پیدا کردن راه‌حل‌های ساده برای مشکلات پیچیده است. یکی از کارهای مدیر ورزشی همین است. او باید تحلیل کند، گروه را مدیریت کند و راه‌های جانشین را برای مسیرهای معمول در نظر بگیرد تا اگر روش‌های مرسوم جواب ندادند، راه‌حل داشته باشد.

1871393
و همه این‌ها بیشتر و بیشتر لازم می‌شود وقتی یک تیم منابع محدود دارد، آن هم در دنیایی که بعضی‌ها امکانات متفاوت و نامحدودی در اختیارشان است.
کریستیانو جونتولی، مدیر ورزشی ناپولی، همیشه باید حساب و کتاب کند و خب، او با جمع و تفریق هم مشکلی ندارد. همیشه پا گذاشتن در راه‌های فرعی و کوچک که تیم‌های بزرگ در آن تردید نمی‌کنند، به نظرش خوب آمده است. او نگرش یک گردشگر دوچرخه‌سوار را دارد که خوب می‌داند کجاها برود که با آرامش رکاب بزند، یکی که در جاده‌های مشخصی سفر می‌کند نه به این امید که به جایی برسد، بلکه با این یقین که به جایی خواهند رسید.

1871397
اما اگر جونتولی یک قابلیت داشته باشد، این است که می‌داند بهترین راه‌حل در موقعیت یا محیط موجود چیست.
او بعد از آویختن کفش‌ها، مدت طولانی در آکادمی فوتبال فدراسیون فوتبال ایتالیا، کوورچانو، مطالعه کرد، در تیم اسپتزیا تا جای ممکن یاد گرفت و بعد وارد رقابت شد. باشگاه کارپی به او اعتماد کرد و او هم تلاش کرد بفهمد مربی واقعا چه چیزی را لازم دارد و بهترین بازیکن برای تاکتیک تیم کیست، فارغ از نام، شهرت و قدرت آنها.

1871396
کارپی از فصل 2009-10 که به او اعتماد کرد، شش فصل موفق داشت که از سری دی به سری آ رسید، آن هم با بودجه کم و بازیکنانی که از گمنامی به درجه‌ای می‌رسیدند که در سری آ و بی بازی کنند.

عملکرد او از چشم آئورلیو دلورنتیس، رئیس ناپولی مخفی نماند. او توانست ناپولی را طراحی کند که اول با ماتوریتزیو ساری، بعد با رافا بنیتس و سپس با کارلو آنچلوتی پیشرفت کند و با لوچانو اسپالتی به کمال برسد. 
تیمی که او در دو سال ساخته، با احتساب خریدها و فروش‌ها تنها 10 میلیون یورو هزینه در برداشته است. 
فصل قبل کریستیانو جونتولی و اسپالتی از آخر ماه ژوئن تا ابتدای جولای و شروع فصل نقل و انتقالات بحث‌های طولانی با هم داشتند، درباره تاکتیک‌های تیم، طرح‌هایی که دارند و خرید بازیکنان. ناپولی فصل قبل سوم شد.

1871395
همین اتفاق تابستان گذشته افتاد و جدایی چیرو مرتنس و لورنزو اینسینیه به رفتن کالیدو کولیبالی و فابین روییز اضافه شد. در عوض، گروهی از بازیکنان با اسم‌های عجیب آمدند، مثل مین جائه کیم و خویچا کواراتسخلیا، تنگای اندومبله و جووانی سیمونه، با گذشته‌ای نه چندان روشن، بازیکنان جوانی که آینده درخشانی داشتند و فقط به زمان نیاز داشتند. ناپولی به آنها زمان داد و داستان جور دیگری پیش رفت.

دیدگاه‌ها