کد خبر : 1937168 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 11:49 | 7.1K بازدید | 1 دیدگاه

وزنه بردار بحرینی دو بار رکورد زد

نقره یکضرب فوق سنگین آسیا برای ایران

در حالی که وزنه بردار بحرینی دو بار رکورد یکضرب آسیا را شکست، آیت شریفی موفق به کسب مدال نقره دسته فوق سنگین شد.

نقره یکضرب فوق سنگین آسیا برای ایران

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی، رقابت دسته فوق‌سنگین با حضور دو ورزشکار ایرانی برگزار شد. 

آیت شریفی و علیرضا یوسفی که برای نخستین بار در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زدند، توانستند تمامی حرکات خود را در یکضرب با موفقیت پشت سر بگذارند. آنها با گورمیناسیان، وزنه‌بردار ارمنی‌تبار بحرین و نایب‌قهرمان المپیک و جهان و اکبر ژورائف ازبکستانی، قهرمان المپیک دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رقابت داشتند که رکوردهای فوق العاده ای را ثبت کرد. 

شریفی در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را زد. او در حرکت دوم ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم باید وزنه ۱۹۷ کیلوگرم را مهار می‌کرد تا مدال نقره می‌گرفت و توانست این حرکت را با موفقیت ثبت کند.

یوسفی در اولین حرکت یکضرب، وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم هم وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را بالای سر برد. این وزنه بردار جوان ایرانی که رکورددار جوانان جهان است، در سومین حرکت 190 کیلوگرم را ثبت کرد.
 
اما بعد از پایان حرکات تمامی وزنه برداران، گور میناسیان با مهار وزنه ۲۰3 کیلوگرمی مدال طلای خود را قطعی کرد. او در حرکت دوم وزنه ۲۱۳ کیلوگرم را بای سر برد و رکورد یکضرب آسیا را یک کیلوگرم ارتقا داد.
گورمیناسیان در حرکت سوم، رکورد ۲۱۷ کیلوگرم را ثبت کرد و دوباره رکورد یکضرب آسیا را چهار کیلوگرم ارتقا داد.

دیدگاه‌ها