کد خبر : 1937605 | 25 اردیبهشت 1402 ساعت 12:59 | 44K بازدید | 30 دیدگاه

یحیی و مهدوی کیا و جدایی تلخ با هنر هفت‌گانه عادل

افشاگری رویانیان از یک ماجرای دراماتیک در پرسپولیس

بعد از سال‌ها همچنان ماجرای خداحافظی ناگهانی مهدوی‌کیا و اشک‌هایش در برنامه عادل فردوسی‌پور جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

افشاگری رویانیان از یک ماجرای دراماتیک در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی در شرایطی این روزها در حال برنامه‌ریزی پایانی برای دستیابی به قهرمانی لیگ برتر است که چند فصل قبل‌تر و زمانی که جانشین مانوئل ژوزه در این تیم شده بود، با خاطره‌ای تلخ مجبور به جدایی و پایان همکاری با سرخپوشان شده بود. ماجرای فصل تلخی که با بردهای پیاپی یحیی گل محمدی در جام حذفی، آنها را به کسب حداقل یک جام امیدوار کرده بود اما در نهایت در فینال و برابر سپاهان همه چیز متفاوت پیش رفت. یکی از خاطرات تلخ آن فینال حذفی، خداحافظی مهدی مهدوی کیا بود.

فرصت کمی که یحیی گل محمدی به مهدوی کیا در فینال داد و در نهایت نیز با شکست سرخپوشان برابر سپاهان و خداحافظی غریبانه اسطوره پرسپولیس همراه شد. مهدوی کیا بعد از آن در برنامه نود و روبروی عادل فردوسی پور حضور یافت و بغض و اشک او در آن برنامه، به سوژه‌ای احساسی تبدیل شد تا در نهایت یحیی گل محمدی نیز به واسطه این فشار و هجمه‌ها از سرمربیگری تیم کناره‌گیری کند.

اکنون محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در گفتگویی که با ایسنا داشته، به آن اتفاق اشاره کرده و اینطور توضیح داده است: یحیی گل‌محمدی، مهدوی‌کیا را نمی‌خواست. او چون بازیکن بزرگی بود، پیش‌دستی کرد و رفت. قبل این که به ما بگوید این تصمیم را گرفت و اشک مردم را در برنامه نود درآورد. چون یک آدم احساسی بود، از فوتبال خداحافظی کرد. مهدوی‌کیا قبل از این که به ما بگوید به تلویزیون رفت و اشک مردم هم در آمد. فردوسی‌پور هم با هنر هفت گانه خودش از چشم، گوشی و بینی، دست و حس ششم و هفتمش و خلاصه از همه هنرهای خودش استفاده کرد و مهدوی‌کیا را به گریه انداخت. اسطوره ما لطمه خورد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس با اشاره به این موضوع که برای احترام به جایگاه اسطوره این باشگاه تلاش کردند تا قهرمان چند دوره ایتالیا و اروپا را به تهران بیاورند، گفت: آث میلان را به احترام مهدوی‌کیا به ایران آوردیم. او آخرین بار با وجود تمایل نداشتن گل‌محمدی در جام حذفی و با برنامه‌ریزی و خواهش ما چند دقیقه بازی کرد و از فوتبال خداحافظی کرد.

رویانیان اما مدعی است آن برنامه و اتفاقات شکل گرفته در آن در شرایطی که به دنبال راهی برای حل ماجرا بودند، ضمن اینکه باعث تصمیم قطعی مهدوی کیا برای پایان دوران بازی‌اش شد، سرمربی‌شان را هم در شرایط کناره‌گیری از نیمکت این تیم قرار داد: بازیکن و مربی ما لطمه دیدند. به هر شکل تخصص آقای فردوسی‌پور، هم در زمینه‌های مثبت و منفی بود. یکی از گلایه‌های من از فردوسی‌پور همین است که تیم ما را به‌هم ریخت. دیگر آقا یحیی هم نتوانست ادامه بدهد. این کار خوبی نبود. به هر حال باشگاه صاحب داشت. مدیرعامل، پیشکسوت و هیات مدیره تصمیم گیرنده بودند اما برنامه احساسی فردوسی‌پور همه چیز را به‌هم ریخت. بعد از آن هم هر کاری کردیم دیگر مورد قبول واقع نمی‌شد و برای هیچ‌کس کافی نبود.

دیدگاه‌ها