کد خبر : 1937855 | 26 اردیبهشت 1402 ساعت 19:38 | 40.8K بازدید | 11 دیدگاه

توافق نهایی فدراسیون با مربی سرشناس اروپایی

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب شد

هاكان دمير رسما به عنوان سرمربى تيم ملى بسكتبال ايران معرفى شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران انتخاب شد

به گزارش "ورزش سه"، با اينكه از چند روز قبل نام هاكان دمير به عنوان گزينه اصلى سرمربيگرى تيم ملى بسكتبال ايران در رسانه‌ها مطرح شده بود، اما فدراسيون بسكتبال و در رأس آن جواد داورى، قصد نداشت تا نهايى شدن توافق بين طرفين اين موضوع را به صورت رسمى اعلام كند.

چند سالى بود كه فدراسيون بسكتبال چه در زمان مديريت طباطبايى و چه زمان مديريت داورى از مربيان ايرانى در رأس تيم ملى استفاده مى‌كرد. حتى در جام حهانى ٢٠١٩ نيز ايران با هدايت مهران شاهين طبع حاضر شد و موفق شد به عنوان بهترين تيم آسيايى جواز حضور در المپيك را هم از آن خود كند.

بعد از المپيك مهران شاهين طبع جاى خود را به مصطفى هاشمى داد و او نيز بعد از يك مدت كوتاه با توجه به تغيير مديريت در فدراسيون، كنار رفت تا سعيد ارمغانى در رأس كادرفنى قرار بگيرد.

1876068

نتايج نه چندان دلچسب تيم ملى در جريان مسابقات انتخابى جام جهانى ٢٠٢٣ باعث شد تا در آستانه يك سال مهم و كليدى براى بسكتبال ايران كه جام جهانى به عنوان اصلى‌ترين مرحله كسب سهميه المپيك و بازى‌هاى آسيايى را در دل خود جاى داده، فدراسيون به فكر انتخاب سرمربى خارجى باشد. البته كه اضافه شدن بچيروويچ، سرمربى سابق تيم ملى، به كادرفنى در مراحل آخر انتخابى هم تاثير مثبتى در روند تيم ملى ايجاد نكرد.

جواد داورى كه خودش سال‌ها به عنوان بازيكن تيم ملى در تورنمنت‌هاى بزرگ شركت مى‌كرد، تصميم گرفته تا مربى‌اى را با سبك جديد وارد ايران كند. او كه از سه گزينه نهايى براى تيم ملى نام برده بود، امروز رسما هاكان دمير را به عنوان سرمربى تيم ملى بسكتبال در جام جهانى و بازى‌هاى آسيايى معرفى كرد.

"هاکان دمیر" یکی از مربیان سرشناس ترکیه که در پنجره‌های پنجم و ششم انتخابی جام جهانی هم  هدایت تیم ملی ترکیه را عهده‌دار بود، به عنوان سرمربی جدید آسمان خراش‌های ایران معرفی شد.

1876027

این مربی سرشناس اروپایی در تیم‌های آنادولو، ته کل اسپور، مرسین ترکیه، بشیکتاش، سپس پینار، کارشیاکا، ترابوزان اسپور و همچنین در تیم‌های توفاش و بلکشهیر و دینامو بخارست نیز سابقه مربیگری دارد.

بدون شك مهمترين ماموريت او رساندن تيم ملى بسكتبال به المپيك پاريس خواهد بود كه با توجه به تعداد بالاى تيم‌هاى آسيايى در جام جهانى و برگزارى اين رويداد در سه كشور آسيايى كار دشوارى خواهد بود.

دیدگاه‌ها