کد خبر : 1949606 | 18 تیر 1402 ساعت 20:12 | 117.9K بازدید | 13 دیدگاه

طاهری: هنوز هیچ تیمی سقف بودجه خود را اعلام نکرده است؛

باشگاه پرسپولیس تنها یک طلبکار جدی دارد!

رئیس کمیته نقل و انتقالات اعلام کرد سقف بودجه باشگاه‌ها باید پیش از ثبت قرارداد بازیکنان به ثبت برسد.

باشگاه پرسپولیس تنها یک طلبکار جدی دارد!

به گزارش "ورزش سه"، فرشید طاهری، رئیس کمیته نقل و انتقالات، در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر درباره موضوع سقف بودجه باشگاه‌ها توضیح داد: از بیستم خرداد که نقل و انتقالات شروع شده است، هیچ تیمی برای اعلام سقف بودجه خودش مراجعه نکرده است. همان‌طور که قبلا هم اعلام کردیم، پنجره اکثر باشگاه‌ها بسته است و باید برای این موضوع در کمیته تعیین وضعیت اقدام کنند. چهار باشگاه نساجی، گل‌گهر، ملوان و سپاهان، بدهی ندارند و پنجره‌شان باز است اما آنها هم هنوز اقدام نکرده‌اند.

او ادامه داد: باید از کمیته تعیین وضعیت بابت لیست‌هایی که می‌فرستند، تشکر کنیم. در حال حاضر لیست‌ها کم است و برای مثال باشگاه پرسپولیس تنها یک طلبکار دارد و بقیه باشگاه‌ها هم نسبت‌به سال‌های گذشته طلبکاران کمتری دارند. امیدوارم که باشگاه‌ها همکاری داشته باشند. متاسفانه همه تیم‌ها صبر می‌کنند تا در هفته آخر برای ثبت اقدام کنند، در صورتی که اکثر باشگاه‌ها بازیکنان اصلی خودشان را گرفته‌اند و تیمشان را بسته‌اند ولی هنوز هیچکس مراجعه نکرده و سقف بودجه خود را اعلام نکرده است.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت بالا بودن رقم قرارداد، سازمان لیگ آن را ثبت نخواهد کرد، گفت: راهکارهایی داریم و در سامانه نقل و انتقالات که به صورت آنلاین در اختیار باشگاه‌هاست، سقف بودجه را برای باشگاه‌های آسیایی، باشگاه‌های اول تا چهارم که در آسیا نیستند (مثل استقلال) و سایر باشگاه‌ها تعریف کرده‌ است. سقف بودجه باشگاه باید پیش از اقدام به ثبت قرارداد، در سامانه ثبت شود.

او درباره دور زدن قوانین توسط برخی از باشگاه‌ها گفت: نهادهای نظارتی این مسائل را بررسی می‌کنند. وقتی یک باشگاه در بورس است و نهاد بالادستی دارد، باید اسناد و مدارک دخل و خرجش را داشته باشد‌. تا جایی که مربوط به سازمان لیگ است، اجازه نمی‌دهیم مجموع قراردادها بیشتر از سقف شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات درباره جلسه‌ای که بین مسئولان چهار باشگاه لیگ برتری برگزار شد، گفت: من در‌ جلسه نبودم، اما این جلسه بین استقلال، سپاهان، گل‌گهر و پرسپولیس برگزار شد. اینها تیم‌های دولتی بودند که بیشترین هزینه را داشتند و بازرسی دعوت کرده بود و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ حضور داشتند.

دیدگاه‌ها